• Anonym (??)

    Göra eget hål i di-nappen?

    Äntligen! Har jag hittat en napp till flaskan min son tar, vilket är heveas dinapp som liknar bibs napparna lite som han älskar. Men, då kom nästa problem, jag vet det största flödet på nappen, finns två stycken en slow flow 0-3 mån, en medium flow 3-24 månader vilket är den han har..

    han tog nappen glatt, tuttade på rejält i många minuter och så skulle jag se hur mycket Han druckit och det hade knappt rört sig!! Hela matstunden tog nog över 40min fast han inte krånglade, och hålet i nappen ser rätt litet ut om jag jämför med andra nappar.

    Kan jag på något sätt göra hålet större i och med att det är den enda han tar och det finns inget större flöde ? :(

  • Svar på tråden Göra eget hål i di-nappen?
  • Anonym (Anonym)

    Du ska absolut inte sticka egna hål i nappen!! Då förstör du den bara och måste slänga den direkt. Se hellre till att vänja honom vid en annan typ av napp, Mam har större flöde än de som ni verkar ha.

  • Anonym (??)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-14 13:02:20 följande:

    Du ska absolut inte sticka egna hål i nappen!! Då förstör du den bara och måste slänga den direkt. Se hellre till att vänja honom vid en annan typ av napp, Mam har större flöde än de som ni verkar ha.


    Menade inte att sticka egna hål, utan förstora det befintliga hålet för att få mer flöde. Provat så många olika di-nappar men han gillar dem inte, detta är den enda han gillar!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (??) skrev 2020-09-14 15:10:43 följande:
    Menade inte att sticka egna hål, utan förstora det befintliga hålet för att få mer flöde. Provat så många olika di-nappar men han gillar dem inte, detta är den enda han gillar!
    Du ska inte på något sätt manipulera nappen, de flesta tillverkar är väldigt tydliga med att man ska slänga nappar som på något sätt är förstörda, och det blir de om man vidgar hålet.
  • Anonym (Kör på)

    Vet inte varför anonym är så emot detta. Kanske försäljare av dinappar, vad vet jag.

    Men jag har själv gjort det och funkar prima.

    Jag skulle gissa att anledningen till att företagen säger nej är pga att avskriva sig all skuld ifall något skulle hända.

    Så testa, säger jag....

  • Anonym (Sanna)

    Jag har gjort det, aldrig varit något problem...

  • Anonym (Japp)

    Hej,

    Hade samma problem (men med annan typ av dinapp). Klippte hålet större, gick hur bra som helst - hon är 7 år nu ;)

  • Anonym (??)
    Anonym (Kör på) skrev 2020-09-14 16:12:59 följande:

    Vet inte varför anonym är så emot detta. Kanske försäljare av dinappar, vad vet jag.

    Men jag har själv gjort det och funkar prima.

    Jag skulle gissa att anledningen till att företagen säger nej är pga att avskriva sig all skuld ifall något skulle hända.

    Så testa, säger jag....


    Hur har du gjort hålet större?
  • Anonym (??)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-09-14 17:00:16 följande:

    Jag har gjort det, aldrig varit något problem...


    Hur gjorde du?
  • Anonym (??)
    Anonym (Japp) skrev 2020-09-14 17:43:39 följande:

    Hej,

    Hade samma problem (men med annan typ av dinapp). Klippte hålet större, gick hur bra som helst - hon är 7 år nu ;)


    Tack!!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (??) skrev 2020-09-14 19:48:47 följande:

    Hur gjorde du?


    I en flaska använde jag en grov nål och stack igenom befintligt hål för att göra större, i en flaska använde jag en sån där "paketöppnar"-kniv (namn???) och skar en stor öppning (det var då till en flaska som barnet skulle ha för tjockare välling).
  • Anonym (Kör på)
    Anonym (??) skrev 2020-09-14 19:48:18 följande:

    Hur har du gjort hålet större?


    Klippte upp befintliga hålet lite större med en sax
Svar på tråden Göra eget hål i di-nappen?