• Baconpie

    BIM Oktober 2020 - Första barnet

    Hej,

    Så startar jag då ännu en ny tråd för alla oss som försöker med första barnet. Fyll gärna på i listan med ålder och BIM. 

    Hoppas att oktober bringar fruktbarhet för oss alla. 

  • Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet
  • Fruda

    Hej!

    Jag hoppar också in här.

    Jag är tyvärr osäker på när jag har BIM då jag tog ut min p-stav i september och inte haft mens på 2 år, så jag vet inte hur min cykel ser ut.

    Jag och sambon (jag är 27 och han 25) tänkte nu försöka bli gravida. Vi har varit gravid en gång tidigare, men det var ca 1 månad in i förhållandet så det kändes för tidigt då för att veta om det kändes rätt. Nu 3 år senare känns det dock bra att veta att vi ?kan? så att säga.

    Jag köpte Clearblue digital ÄL-test och fick 2 dagar en tom ring och sedan 3e dagen en fast smiley/maximal fertilitet direkt. Kan detta verkligen stämma? Hoppas någon har bättre koll på dessa tester än vad jag har.

    Ska bli roligt att följa er alla under resans gång, hoppas på många plus framöver ????

  • Jenzia
    Fruda skrev 2020-10-13 16:37:39 följande:

    Hej!

    Jag hoppar också in här.

    Jag är tyvärr osäker på när jag har BIM då jag tog ut min p-stav i september och inte haft mens på 2 år, så jag vet inte hur min cykel ser ut.

    Jag och sambon (jag är 27 och han 25) tänkte nu försöka bli gravida. Vi har varit gravid en gång tidigare, men det var ca 1 månad in i förhållandet så det kändes för tidigt då för att veta om det kändes rätt. Nu 3 år senare känns det dock bra att veta att vi ?kan? så att säga.

    Jag köpte Clearblue digital ÄL-test och fick 2 dagar en tom ring och sedan 3e dagen en fast smiley/maximal fertilitet direkt. Kan detta verkligen stämma? Hoppas någon har bättre koll på dessa tester än vad jag har.

    Ska bli roligt att följa er alla under resans gång, hoppas på många plus framöver ????


    Hej och välkommen!

    Till din fråga, ja man kan få från tom ring till fast gubbe direkt. Den blinkade gubben kommer när östrogenet ökar inför ägglossning. För vissa är den ökningen snabb och kommer samtidigt som kläckningshormonet (LH) ökar. Då får man fast gubbe direkt Tror detta också står i brukshänvisningen. Själv har jag aldrig fått blinkade gubbe så jag la ned de testerna efter två paket, haha. Kör på stickor nu och är supernöjd med det

    Lycka till denna månaden!
  • SMEL

    Hej, hoppar in här också, första försöket här med, bim 27e okt, väntar nervöst för att börja testa jag med! XD

    Uppdaterar listan:

    3/10 Emmethhh, 26 år

    4/10 Vickan31, 31 år

    4/10 EMKR, 32 år

    6/10 Myran1234, 34 år8/10 Soff, 32 år

    9/10 Carina82, 37 år

    10/10 babybel95, 25 år

    11/10 FasterOwe, 30 år

    12/10 Mimmioo, 23 år

    14/10 victorian93

    15/10 Baconpie, 35 år

    15/10 Link92, 28 år

    15/10 CairoCarro

    17/10 Bananmilkshake, 34 år

    17/10 toenail

    17/10 EllieBellie

    17/10 Janni91, 29 år

    19/10 Geranium, 34 år

    18/10 pyjamasparty22

    21/10 Cawr

    22/10 BoringBrick92, 28 år

    23/10 Link92

    24/10 Stickling, 32 år

    25/10 Jenzia, 37 år

    27/10 millionvoices, 26 år

    27/10 Holy93, 24 år

    27/10 SMEL, 27år

  • victorian93
    toenail skrev 2020-10-13 11:34:47 följande:

    Så himla spännande!! Har ni försökt länge innan du plussade eller gick det snabbt för er? Jag har haft regelbunden menscykel hela mitt liv och slutade med p-piller för ca 2,5 år sen för att förbereda kroppen i GOD tid inför graviditet haha.

    Vet du vilken vecka du är i nu?

    Jag har bim nu på söndag den 18e :) Om mensen inte dyker upp då eller på måndag så tänkte jag köpa ett test


    Detta var fjärde aktiva försöket, så nej inte länge även om det kändes så varje månad. Hoppades ju såklart att det skulle gå fort men jag var verkligen medveten om att det kunde ta tid också.. Enligt apparna är jag i v. 3+6 idag :)

    Har ni försökt i 2,5 eller har ni nyligen börjat försöka? :) spännande, jag håller tummarna för dig!!
  • EMKR

    Blev inget plus för mig denna månad heller. Så får vackert vänta till bim 2/11 och hoppas det blir en ny tråd för oss som inte lyckats.

    Men hur är det med er andra som ligger nära mig. Har det blivit något plus för er :D?


    Stickling skrev 2020-10-13 11:56:16 följande:

    Hej på er!

    Jag fick senare bim än väntat den här månaden så fick flytta ner mig på listan. Den var inte uppdaterad på länge, men försökte lägga in dem jag kunde se i tråden :) Ändra gärna om något blivit fel! Roligt att några i tråden har plussat, ger hopp! Jag är på ÄL +3, försök 4.

    3/10 Emmethhh, 26 år

    4/10 Vickan31, 31 år

    4/10 EMKR, 32 år

    6/10 Myran1234, 34 år8/10 Soff, 32 år

    9/10 Carina82, 37 år10/10 babybel95, 25 år11/10 FasterOwe, 30 år

    12/10 Mimmioo, 23 år

    14/10 victorian93

    15/10 Baconpie, 35 år15/10 Link92, 28 år15/10 CairoCarro17/10 Bananmilkshake, 34 år

    17/10 toenail

    17/10 EllieBellie

    17/10 Janni91, 29 år

    19/10 Geranium, 34 år

    18/10 pyjamasparty22

    22/10 BoringBrick92, 28 år

    23/10 Link92

    24/10 Stickling, 32 år

    27/10 Jenzia, 37 år

    27/10 millionvoices, 26 år

    27/10 Holy93, 24 år


  • Holy93
    EMKR skrev 2020-10-13 19:05:14 följande:

    Blev inget plus för mig denna månad heller. Så får vackert vänta till bim 2/11 och hoppas det blir en ny tråd för oss som inte lyckats.

    Men hur är det med er andra som ligger nära mig. Har det blivit något plus för er :D?


    Mina ägglossningstest var starka 6/10 och inget mer efter det men enligt app skulle jag haft ägglossning igår och ägglossningstest visar inget alls varken igår eller idag, (tog ut nuvaring den 26/9), tror nog min kropp hoppar över ägglossningen nu efter nuvaringen så jag håller också tummarna för nästa månad också Glad
  • pyjamasparty22
    toenail skrev 2020-10-13 15:09:10 följande:

    Hur testar du? Jag börjar på typ CD 11 och kör en gång om dan tills jag märker att det börjar öka. Då kör jag två gånger. En runt kl 12 på dagen och en på kvällen. Jag har bim den 18. Den flyttades fram en dag då jag fick lite senare ägglossning =)

    Jag fick också ilning och molvärk ÄL+5 och 6 men sen har jag inte känt något. Förhoppningsvis är det något bra men det går nog inte att veta egentligen förrän det är dags för mensen. Håller tummarna för oss och alla andra här inne <3


    Testat vid 12 från dag CD13, sen när jag började få stegring så testade jag igen vid 20.00 samma dag. Kan jag missat det då?

    Då håller jag tummarna för positivt för dig, en ilning dag 5 kanske är en implantation då ;) Hur många dagar tar det innan det sätter sig?
  • toenail
    victorian93 skrev 2020-10-13 18:31:21 följande:

    Detta var fjärde aktiva försöket, så nej inte länge även om det kändes så varje månad. Hoppades ju såklart att det skulle gå fort men jag var verkligen medveten om att det kunde ta tid också.. Enligt apparna är jag i v. 3+6 idag :)

    Har ni försökt i 2,5 eller har ni nyligen börjat försöka? :) spännande, jag håller tummarna för dig!!


    Jag förstår dig. Fyra gånger är inte lång tid alls men jag sitter här och tycker dessa 8 dagar efter min ÄL har känt som år. Jag måste verkligen byta inställning om det inte tar sig denna gång för såhär orkar jag inte hålla på. Vad fick dig att inte ta så hårt när du inte plussade tidigare?

    Haha oj står det på min sida eller nåt att jag försökt i 2,5 år? Måste nog ändra då. Det här är första gången vi försöker så allt är så nytt och spännande också! Jag är dock lite stressad för min sambo reser utomlands i december (stor chans att resan blir av) och det landet har risk för zikavirus så om vi inte lyckas nu eller i november behöver vi pausa allt till april. Försöker att inte stressa men det ligger där i bakhuvudet ändå
  • toenail
    pyjamasparty22 skrev 2020-10-13 21:23:23 följande:

    Testat vid 12 från dag CD13, sen när jag började få stegring så testade jag igen vid 20.00 samma dag. Kan jag missat det då?

    Då håller jag tummarna för positivt för dig, en ilning dag 5 kanske är en implantation då ;) Hur många dagar tar det innan det sätter sig?


    Hmm, det kan ha gått så fort. Jag är ny på det här med test men prova att testa 6 timmar efter att du märker en stegring, istället för 8 timmar. Man får nog testa sig fram några cykler innan man förstår hur det fungerar. Så ha regelbundet med sex så kanske stressen minskar litegrann iallafall.

    Jag googlade lite snabbt nu och implantation ska ske ca 6-7 dagar efter befruktning sååå dag 5 är ändå ganska nära. Vi får hoppas att det var det. Sen vet jag inte om det går att känna men äsch haha.
  • victorian93
    toenail skrev 2020-10-13 22:05:54 följande:

    Jag förstår dig. Fyra gånger är inte lång tid alls men jag sitter här och tycker dessa 8 dagar efter min ÄL har känt som år. Jag måste verkligen byta inställning om det inte tar sig denna gång för såhär orkar jag inte hålla på. Vad fick dig att inte ta så hårt när du inte plussade tidigare?

    Haha oj står det på min sida eller nåt att jag försökt i 2,5 år? Måste nog ändra då. Det här är första gången vi försöker så allt är så nytt och spännande också! Jag är dock lite stressad för min sambo reser utomlands i december (stor chans att resan blir av) och det landet har risk för zikavirus så om vi inte lyckas nu eller i november behöver vi pausa allt till april. Försöker att inte stressa men det ligger där i bakhuvudet ändå


    Haha nej sorry jag som missförstod bara när du sa att du slutade men p-piller för 2,5 år sen ;D

    Ja det är konstigt hur tiden kan gå så långsamt på så kort tid. Men det är ju så också att även om vi inte försökt i mer än fyra månader så är det något jag längtat efter hela mitt liv, då vill man ju inget hellre än att få det på en gång..;) Jag försökte nog bara att släppa det och tagga om och bli spänd inför nästa ägglossning, men klart att jag kände mig nere ändå, så har nog inga bra tips där..

    Förstår din stress, jag blev jätte nere när min sambo opererades en månad och det var precis vid min ägglossning så vi missade den..
Svar på tråden BIM Oktober 2020 - Första barnet