• Malin1299

    Konstig smak o luktsinne

    Hej har et tag tillbaka fått förnedrat smak o luktsinne väldigt konstigt lukt och smak som allt jag äter och dricker smakar väldigt anorlunda än tidigare? Kan man få så vid hjäntumör är väldigt orolig o googlar väldigt mycket o tänker på de konstan!!!!! Är 18 år gammal o har precis fått barn

  • Svar på tråden Konstig smak o luktsinne
  • Malin1299

    Jag har förmodligen haft corona i mars,april då jag bara tappa smak o luktsinne sen kom den tillbaka o nu har blivid konstig allt jag äter och dricker smakar väldigt anorlunda än tidigare

  • Anonya

    Har du börjat ta någon medicin du inte tagit förr? Vissa mediciner har smakändring som biverkning.

  • Malin1299
    Anonya skrev 2020-09-20 00:46:59 följande:

    Har du börjat ta någon medicin du inte tagit förr? Vissa mediciner har smakändring som biverkning.


    Nä det är det jag inte har gjort vet nån om man kan få så vid hjäntumö
  • MinaBernt

    Varför tror du att du har en hjärntumör? Har du några tecken på det? Förändrad syn? Förändrad hörsel? Känselbortfall? Försämrad motorik? Ansiktsförlamning?

  • Malin1299
    MinaBernt skrev 2020-09-20 11:51:02 följande:

    Varför tror du att du har en hjärntumör? Har du några tecken på det? Förändrad syn? Förändrad hörsel? Känselbortfall? Försämrad motorik? Ansiktsförlamning?


    Jo jag har ensidigt huvudvärk fast inte riktig värk så att jag måste ta Alvedon det käns bara konstigt sen har jag förändrad hörsel vänster öra och som ont inne i örat men vet inte om det kan bero på vax i örat det konstiga är att nästan alla symtom är på vänster sida av kroppen jag känner inte igen mig själv lixom och den konstiga smak o luktsinne som jag har och Google varje dag o tror jag har hjärntumör

    Men jag ammar mäst på vänster sida så jag vet inte om det kan vara musker elr nerver i kläm är OROLIG O RÄDD
  • MinaBernt
    Malin1299 skrev 2020-09-20 12:07:10 följande:

    Jo jag har ensidigt huvudvärk fast inte riktig värk så att jag måste ta Alvedon det käns bara konstigt sen har jag förändrad hörsel vänster öra och som ont inne i örat men vet inte om det kan bero på vax i örat det konstiga är att nästan alla symtom är på vänster sida av kroppen jag känner inte igen mig själv lixom och den konstiga smak o luktsinne som jag har och Google varje dag o tror jag har hjärntumör

    Men jag ammar mäst på vänster sida så jag vet inte om det kan vara musker elr nerver i kläm är OROLIG O RÄDD


    Gå till vc om du är orolig. Jag tror inte att det är någon fara.
Svar på tråden Konstig smak o luktsinne