• pandarinen

    Baka flicka 2020

    Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
    Och följas åt och se om vi lyckas :D
    Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste. 

  • Svar på tråden Baka flicka 2020
  • LillaLina01

    Förresten, finns det inga nya rön ang att försöka få ett visst kön? Shettles osv har varit på tapeten länge. Finns det inget nytt? Någon som är insatt?

  • pandarinen

    Det nyaste jag läst är vegetarisk kost. Men det är ofta väldigt få personer som är med i testen. Runt 2-3000. Men shettles är ju beprövat i många år av många. 

    Fast å andra sidan. Jag har varit vegetarian i 15 år och fick en pojke :D Men då hade vi även sex på äldagen. 

  • pandarinen
    LillaLina01 skrev 2020-10-21 13:10:27 följande:

    Förresten, finns det inga nya rön ang att försöka få ett visst kön? Shettles osv har varit på tapeten länge. Finns det inget nytt? Någon som är insatt?


    Ja hade varit kul med nya rön! Dela gärna med er! Och ni som redan bakat tjej hur gjorde ni? 
  • Thera

    Först använde jag Lactal Balans ett par veckor innan. Ändrade inte min kost, men körde ÄL-stickor och hade inte sex mer när de började bli starkare.

    Tog 4 försök innan jag blev gravid, lilla fröken är 5,5 år nu. :)

  • pandarinen

    Slutade du använda lactal sen? Eller under alla 4 försöken?

    Hur går det för er andra? I december börjar vi baka ny bebis. Spännande.

    Någon som vet hur det här med amning och skaffa barn fungerar? Ammar fortfarande min son. Men jag har fått tillbaka min mens. Och jag ammar bara på kvällen och natten. Svårare lättare eller ingen skillnad att bli med barn?

  • SML89

    Är också lite extra sugen på en flicka då vi har en son sedan tidigare.
    Dock är vi självklart glada oavsett vad vi får!!! =)

    Men äter i alla fall magnesium och tranbärskaplar. Är inte jätte strikt i dieten men äter mer mjölkprodukter iaf och undviker salt i den mån det går.

    Kommer börja med digitalt äl test denna gången med. Men vet riktigt riktigt när man ska ha sex och inte om man går på de? Tror man har fast glad gubbe 2 dagar, efter det har man väl ÄL? så då kanske man ska ha sex innan samt på den första dagen man får glad gubbe? Vad tror ni?

  • pandarinen

    SML känns som du tänker som jag! Jag försöker dricka mycket mjölk, tar magnesium och äter 1-2 nävar med tranbär och nötter om dagen. Undviker salt.

    Idag fick jag glad gubbe idag. Funderar också på det här med om man borde hadt sex i går eller vågar man ha sex idag? I slutändan är det ett barn jag vill, men hade varit kul att testa på en flicka. Det svåra är att veta, det är ju 24 timmar sen jag tog förra testet så när började äl? Har inte hunnit ha sex denna vecka och inte så lätt att få till det med en 9 månaders hemma :)

    Hur gammal är din son? Så det känns som att denna månad är förbi och att vi får satsa på runt jul och en september bebis istället.

  • SML89
    pandarinen skrev 2020-11-23 09:45:47 följande:

    SML känns som du tänker som jag! Jag försöker dricka mycket mjölk, tar magnesium och äter 1-2 nävar med tranbär och nötter om dagen. Undviker salt.

    Idag fick jag glad gubbe idag. Funderar också på det här med om man borde hadt sex i går eller vågar man ha sex idag? I slutändan är det ett barn jag vill, men hade varit kul att testa på en flicka. Det svåra är att veta, det är ju 24 timmar sen jag tog förra testet så när började äl? Har inte hunnit ha sex denna vecka och inte så lätt att få till det med en 9 månaders hemma :)

    Hur gammal är din son? Så det känns som att denna månad är förbi och att vi får satsa på runt jul och en september bebis istället.


    Ja verkligen =) kör du med CB digital? Jag ska börja testa imorgon eller på onsdag. Har enligt appen äl nästa måndag men vågar inte lita fullt ut på den.

    Har du koll på om fast glad gubbe betyder att man har ÄL? eller innebär den bara stegring och att äl sker inom 24 till 36 timmar (som det brukar vara efter stegring)? Om det bara betyder stegring så skulle ni kanske kunna ha sex idag, lite tveksamt. Det är så svårt att veta det här.. mycket blir ju chansning.

    Min son är 1,5 år så börjar verkligen känna att vi vill ha ett syskon till honom nu :)
Svar på tråden Baka flicka 2020