• Soff

    Bim november 2020 - Första barnet

    Hittade ingen tråd för bim november -första barnet så tänkte jag skapar en ^^ tycker det känns bra med en tråd för oss som försöker med vårt första barn.

    Hoppas att detta blir den sista bim-tråden för mig och er därute <3 kom igen, nu ska det bli plus!!!!!

  • Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet
  • Smellvis
    pyjamasparty22 skrev 2020-11-27 23:03:00 följande:
    Kan ha varit.. men hade menssymptom innan BIM som jag brukar ha så jag blir därför osäker. 

    Ja min BIM hade flyttats en dag här med.. känner inga symptom alls.. 
    vill ha antingen eller liksom.. vill inte gå runt och vänta.. 
    Jag förstår att du blir frustrerad. Om mensen ändå ska komma vill man ju inte gå och vänta på den utan man vill ju bara få den avklarad så man kan gå vidare till nästa försök.
  • Anonym (minimojan)

    Jahapp testade mig igår på bim -3. Tog två tester för säkerhetsskull. Båda 100% negativt! Ganska besviken då jag känt av flera symptom. Nu hoppas jag på att det var för tidigt för att ge utslag... Var på ÄL+8 igår. Är det kort tid för hormonerna att utsöndras? 


    BIM på måndag. Blir nytt test då..

  • Smellvis
    Anonym (minimojan) skrev 2020-11-28 13:31:06 följande:

    Jahapp testade mig igår på bim -3. Tog två tester för säkerhetsskull. Båda 100% negativt! Ganska besviken då jag känt av flera symptom. Nu hoppas jag på att det var för tidigt för att ge utslag... Var på ÄL+8 igår. Är det kort tid för hormonerna att utsöndras? 


    BIM på måndag. Blir nytt test då..


    Enligt många amerikanska sidor så fäster ägget ofta på dag 8 eller 9. Om man utgår från det så är det ju för tidigt. Sen vet jag inte vad de baserar det på. Tycker att det står mkt olik saker om när ägget fäster och har ingen aning om hur de ens kan undersöka detta. 
  • Soffsen

    Hoppar in här!
    ÄL precis över, tempen höjdes markant imorse Glad

    Är 26 år gammal och detta blir tredje försöket för första barnet. 
    Fick ett missfall i vecka 6 i somras och allt jag drömmer om är att bli gravid igen! 

    Fick inte till det lika mycket som jag hade hoppats denna månad, men vem vet?

    BIM är 10/12.

  • Soff
    Soffsen skrev 2020-11-28 16:48:45 följande:

    Hoppar in här!

    ÄL precis över, tempen höjdes markant imorse 

    Är 26 år gammal och detta blir tredje försöket för första barnet. 

    Fick ett missfall i vecka 6 i somras och allt jag drömmer om är att bli gravid igen! 

    Fick inte till det lika mycket som jag hade hoppats denna månad, men vem vet?

    BIM är 10/12.


    Skönt att få ÄL bekräftad, bara hålla tummarna då! Dock är denna tråd för bim november (: bara så du vet

    Beklagar ditt mf:(((
  • Mochi1


    Plussade idag! Hade tänkt testa imorgon när BIM passerat men eftersom min temperatur varit stabil och jag inte haft några spottings så kunde jag inte hålla mig! Men har typ inga symtom, pytte lite värk i brösten men annars ingenting.

    Vi har försökt sen sommar 2019 och fick en MA i juli iår. MA:n spökar fortfarande i tankarna men vi bestämde oss för när det hände att det inte skulle hindra oss från att vara maximalt glada och att planera framåt när vi blev gravida igen.

    Vet inte om det hade någon inverkan men vi körde sperm meets egg metoden denna månaden.
  • Smellvis
    Mochi1 skrev 2020-11-29 07:51:03 följande:


    Plussade idag! Hade tänkt testa imorgon när BIM passerat men eftersom min temperatur varit stabil och jag inte haft några spottings så kunde jag inte hålla mig! Men har typ inga symtom, pytte lite värk i brösten men annars ingenting.

    Vi har försökt sen sommar 2019 och fick en MA i juli iår. MA:n spökar fortfarande i tankarna men vi bestämde oss för när det hände att det inte skulle hindra oss från att vara maximalt glada och att planera framåt när vi blev gravida igen.

    Vet inte om det hade någon inverkan men vi körde sperm meets egg metoden denna månaden.
    Åhh vilken rolig present till första advent! Grattis! Hoppas ni kan njuta riktigt av det nu och att du får en fin graviditet.
  • Vickan31
    Mochi1 skrev 2020-11-29 07:51:03 följande:


    Plussade idag! Hade tänkt testa imorgon när BIM passerat men eftersom min temperatur varit stabil och jag inte haft några spottings så kunde jag inte hålla mig! Men har typ inga symtom, pytte lite värk i brösten men annars ingenting.

    Vi har försökt sen sommar 2019 och fick en MA i juli iår. MA:n spökar fortfarande i tankarna men vi bestämde oss för när det hände att det inte skulle hindra oss från att vara maximalt glada och att planera framåt när vi blev gravida igen.

    Vet inte om det hade någon inverkan men vi körde sperm meets egg metoden denna månaden.
    Vilken underbar nyhet - stort grattis! SkrattandeHjärta
  • Soff
    Mochi1 skrev 2020-11-29 07:51:03 följande:

    Plussade idag! Hade tänkt testa imorgon när BIM passerat men eftersom min temperatur varit stabil och jag inte haft några spottings så kunde jag inte hålla mig! Men har typ inga symtom, pytte lite värk i brösten men annars ingenting.

    Vi har försökt sen sommar 2019 och fick en MA i juli iår. MA:n spökar fortfarande i tankarna men vi bestämde oss för när det hände att det inte skulle hindra oss från att vara maximalt glada och att planera framåt när vi blev gravida igen.

    Vet inte om det hade någon inverkan men vi körde sperm meets egg metoden denna månaden.


    Fantastiskt! Stort grattis!! <3
  • Mochi1

    Tack för alla grattis!! Men främst tack för all stöd i denna grupp! Har känts mycket mindre ensamt. <3  Erfarenheten av MA tar lite udden av lyckokänslan men försöker tänka positivt!! Håller tummarna för er alla att ni ska få era plus och friska glada bebisar som aldrig gnäller och som sover genom nätterna.


    Kram på er!


     


     

Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet