• Anonym (haahaa)

    Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest

    män eller kvinnor?
    Jag läste om en kvinna som är oskuld. Hon är rädd. För allt. Att vara dålig, att hennes kropp inte ska duga, mannen ska tycka hon är ful m.m.
    Ni kan svara på vem ni tycker ska skämmas mest över att vara oskuld.

    Och sen kan ni också svara på vilka som ni tror blir mest förlöjligade, män eller kvinnor som är oskulder?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-20 12:56
    Två frågor till.
    Det ses ofta som fint att en kvinna är oskuld. Ses det som fint om en man är oskuld?
    En man förväntas prestera och gör han inte det så bra, så ses han som omanlig. En kvinna har inte samma press på sig att prestera. Håller du med om det?

  • Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest
  • Anonym (igen)

    Ingen ska naturligtvis skämmas för något sådant.


    Vad gäller din andra fråga så kan det stämma att manliga oskulder som startar trådar i ämnet på FL bemöts med en hårdare attityd än kvinnliga dito. Det beror dock på att dessa män ofta anser att det är en rättighet att ha en sexpartner och att kvinnor borde ha sex med dem av barmhärtighet.

  • Anonym (Ja)
    Leostar skrev 2020-10-20 16:10:52 följande:

    Säger som tjejerna i AllaVåraLigg-podden... alla äger sin egen sexualitet!


    Det innebär också att man får tycka det är jobbigt att vara utan sex, utan att någon skyller på ingen mänsklig rättighet.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-20 18:48:29 följande:
    Det innebär också att man får tycka det är jobbigt att vara utan sex, utan att någon skyller på ingen mänsklig rättighet.
    Hur menar du nu? Att folk får säga att det är jobbigt att vara utan sex, men ingen får svara vad de tycker om det?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (?) skrev 2020-10-20 18:59:27 följande:

    Hur menar du nu? Att folk får säga att det är jobbigt att vara utan sex, men ingen får svara vad de tycker om det?


    Du sa ju precis att man äger sin sexualitet.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-20 19:27:18 följande:
    Du sa ju precis att man äger sin sexualitet.
    Nej det var någon annan. Men att äga sin sexualitet betyder ju inte att andra inte får ha åsikter om det du uttrycker.  Frågade därför hur du menade.
  • Martina1970
    Leostar skrev 2020-10-20 16:10:52 följande:

    Säger som tjejerna i AllaVåraLigg-podden... alla äger sin egen sexualitet!


    Den podden är så bra!
    Ingen jävel kallar mig lilla gumman
  • Anonym (Boten Annah)
    Anonym (igen) skrev 2020-10-20 18:36:52 följande:

    Ingen ska naturligtvis skämmas för något sådant.

    Vad gäller din andra fråga så kan det stämma att manliga oskulder som startar trådar i ämnet på FL bemöts med en hårdare attityd än kvinnliga dito. Det beror dock på att dessa män ofta anser att det är en rättighet att ha en sexpartner och att kvinnor borde ha sex med dem av barmhärtighet.


    Nej, det är andra som skriver till dem att der inte är en rättighet att få knulla.

    De själva menar det inte, men per automatik kommer det fram människor som förklarar det för dem.
  • Anonym (Man49)

    Varför ska man trycka ner å förlöjliga ?

    Fånigt , tragiskt , värre

    Mera kärlek till alla ...

  • Martina1970
    Anonym (Man49) skrev 2020-10-20 23:53:22 följande:

    Varför ska man trycka ner å förlöjliga ?

    Fånigt , tragiskt , värre

    Mera kärlek till alla ...


    Word!
    Ingen jävel kallar mig lilla gumman
  • Anonym (S)

    För att svara på dina frågor. I den ordning du skriver dem.

    1.Ingen ska tryckas ned.

    2. Ingen ska heller behöva skämmas.

    3. Jag tror att det är vanligare att män förlöjligas på grund av sexuell oerfarenhet. Jag tror också att förlöjligandet oftare begås av unga män. Dessa saker har jag dock inget belägg för utan ör enbart vad jag tror.

    4 oskulsdhetsnormen ser olika ut i olika sammanhang. Men generellt är den starkare för kvinnor och oftare är det viktigare för kvinnor att vara oskulder i sammanhang där oskuld är viktigt. För vissa kvinnor kan det få fruktansvärda konsekvenser om de inte är oskulder.

    5. Jag tror att män och kvinnor har ungeför lika stor press på sig att prestera, men på olika sätt och i olika sammanhang. Men att vara sexuellt erfaren är mer av en traditionell positiv "manlighetsvärdering" än "kvinlighetsvördering". För kvinnor har det ju som du påpekat länge funnits den motsatta värderingen om att vara "ren" och sexuellt oerfaren.

Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest