• Marimardi

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Amaldine

    Hej allesammans. Är inne på min tredje sväng med letrozol. På första försöket blev jag gravid. Hade då inte haft någon ägglossning eller mens sen min son föddes. Han är nu 2,5 år gammal. Första grav på resulterade i missfall i v.6 nu i oktober. Andra omgången med letrozol gav ingen ägglossning och nu tredje är också svajig. Tempen går upp och ner utan logik. Jag skulle nu vilja fråga om det är någon som vet om en implantationsdipp kan vara lägre än baslinjen?
    Och om det är någon som får ovitrelle även om ni har barn sen innan och även om det inte är IVF?

    Så tacksam för svar. 

  • Marimardi
    Pcostjejen skrev 2020-12-15 23:01:56 följande:

    Ja men precis, känns så himla pissigt nu.. hur känns allt för dig? Hur många kurer har du kört hittills? Jag har kört två så påbörjar min tredje nu i veckan hoppas jag, de kanske ev var tvungna att pausa behandlingen pga julstängt... funderar på att köra på ändå isf, har alltid haft bara ett ägg och ägglossning dag 18 båda gångerna så borde inte vara någon fara?


    Började min tredje kur igår, så får hoppas det tar sig snart:/ Ja jag hade kört på som vanligt faktiskt om jag vore du
  • 33villbligravid
    Marimardi skrev 2020-12-15 21:05:32 följande:
    Ja jag hoppas ju på ovitrelle så jag slipper ta dubbelkur. Mitt ägg växte 17mm på enkelkur och gyn sa ju att det skulle släppa när som, men jag är osäker om det ens släpper och jag blir liksom inte heller erbjuden blodprov för att se om den faktiskt släpper :/ Så jag tänker kräva ovitrelle men om de av någon anledning vägrar ge mig det så tänkte jag ta dubbelkur ifall det kanske får ägget att växa mer, dumt egentligen jag vet men är så desperat. Vill liksom inte slösa energi o pengar om ägget inte ens släpper liksom :/
    Ok fattar! Håller tummarna för att du får ovitrelle :)
  • 33villbligravid
    Pcostjejen skrev 2020-12-15 23:01:56 följande:
    Ja men precis, känns så himla pissigt nu.. hur känns allt för dig? Hur många kurer har du kört hittills? Jag har kört två så påbörjar min tredje nu i veckan hoppas jag, de kanske ev var tvungna att pausa behandlingen pga julstängt... funderar på att köra på ändå isf, har alltid haft bara ett ägg och ägglossning dag 18 båda gångerna så borde inte vara någon fara?
    Ja, kör på! Jag ska inte in på koll alls efter första cykeln. Och det är ju bara dubbelchhans att det funkar om två blåsor sku råka mogna - och tvillingar våre väl ingen katastrof heller ;)
  • Pcostjejen
    Marimardi skrev 2020-12-16 12:28:23 följande:

    Började min tredje kur igår, så får hoppas det tar sig snart:/ Ja jag hade kört på som vanligt faktiskt om jag vore du


    Då ligger vi väldigt lika varandra! Ja får verkligen hoppas att det tar sig snart för oss båda!

    Ja jag kör nog på, känns inte så kul att behöva pausa liksom..
  • Pcostjejen
    33villbligravid skrev 2020-12-16 12:50:12 följande:

    Ja, kör på! Jag ska inte in på koll alls efter första cykeln. Och det är ju bara dubbelchhans att det funkar om två blåsor sku råka mogna - och tvillingar våre väl ingen katastrof heller ;)


    Jaha okej, men då kommer jag köra på! Nej men precis, tar alla barn jag kan få oavsett om det ett eller två haha!
  • Anonym (Mommo)
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-17 19:15:13 följande:

    Tagit två kurer av letrozol nu och var på vul idag. Ett ägg på 22mm så det blev ovitrelle med. Får hålla tummarna nu!


    Det låter ju positivt. Håller tummarna för att det är den här gången som det tar!
  • Anonym (Mommo)
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-17 19:15:13 följande:

    Tagit två kurer av letrozol nu och var på vul idag. Ett ägg på 22mm så det blev ovitrelle med. Får hålla tummarna nu!


    Det låter ju positivt. Håller tummarna för att det är den här gången som det tar!
  • barnlängtan2021
    Anonym (Mommo) skrev 2020-12-17 19:41:48 följande:

    Det låter ju positivt. Håller tummarna för att det är den här gången som det tar!


    Jag hoppas det! Förra gången hade jag ett ägg på 24 mm men vi får se.
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?