• Marimardi

    Vår letrozol resa- följas åt?

    Hej alla glada!

    Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

  • Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • Marimardi
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-17 19:15:13 följande:

    Tagit två kurer av letrozol nu och var på vul idag. Ett ägg på 22mm så det blev ovitrelle med. Får hålla tummarna nu!


    Åå det låter bra! Håller tummarna för dig!
  • 33villbligravid

    Hej!

    Hur går det för er alla? Jag tror typ hade ÄL igår/idag. Har varken varit på vul eller gjort ÄL-test men fick sådan galen ÄL-smärta idag precis som förra månaden och är på CD 14 så borde ju stämma.

    Hade ett överblivet ÄL-test från förra cykeln så testade det, men streket var rätt svagt. Gissar peaken var igår eller förrgår. Jaja... bara att vänta och se. BIM 5.12, men nu blir det ju jul och nyår så månne dagarna inte går snabbare än vanligt!

    Ha en härlig jul ni alla - hoppas på julmirakel och positiva graviditetstest år 2021!!

  • Marimardi
    33villbligravid skrev 2020-12-23 14:52:31 följande:

    Hej!

    Hur går det för er alla? Jag tror typ hade ÄL igår/idag. Har varken varit på vul eller gjort ÄL-test men fick sådan galen ÄL-smärta idag precis som förra månaden och är på CD 14 så borde ju stämma.

    Hade ett överblivet ÄL-test från förra cykeln så testade det, men streket var rätt svagt. Gissar peaken var igår eller förrgår. Jaja... bara att vänta och se. BIM 5.12, men nu blir det ju jul och nyår så månne dagarna inte går snabbare än vanligt!

    Ha en härlig jul ni alla - hoppas på julmirakel och positiva graviditetstest år 2021!!


    Hej, jag var på VUL idag och hade en äggblåsa på 18mm och en på 14mm, och det tycker jag ändå låter ganska bra med tanke på att jag bara är på cd11 :D Dock så ville hon inte skriva ut ovitrelle, hon vill testa några kurer till och om jag fortfarande inte blir gravid så skulle vi diskutera antingen dubbeldos eller kanske ovitrelle. Känns segt, men man får försöka hålla tålamodet uppe.

    Vad kul att du fick ÄL! Tar du inga blodprov eller vul alls??Hoppas också på att vi alla får en mirakelbebis 2021
  • 33villbligravid
    Marimardi skrev 2020-12-23 20:16:52 följande:

    Hej, jag var på VUL idag och hade en äggblåsa på 18mm och en på 14mm, och det tycker jag ändå låter ganska bra med tanke på att jag bara är på cd11 :D Dock så ville hon inte skriva ut ovitrelle, hon vill testa några kurer till och om jag fortfarande inte blir gravid så skulle vi diskutera antingen dubbeldos eller kanske ovitrelle. Känns segt, men man får försöka hålla tålamodet uppe.

    Vad kul att du fick ÄL! Tar du inga blodprov eller vul alls??Hoppas också på att vi alla får en mirakelbebis 2021


    Ja - låter bra ju! Ja, stämmer att inte gör ngt annat än äter Letrozol dubbelkur. Första cykeln var jag på vul och då hade jag en 18 mm på dag 10. Så min gyn konstaterade bara att doseringen ser bra ut och att jag ska köra sex kurer så här (nu inne på andra) och har jag inte blivit gravid sedan så får vi fundera på framtiden. Känns lite som att köra I blindo. Men å andra sidan skönt att inte monitorera så mycket :) Jag har ju inte pco så har också normalt ÄL men tanken här är väl att boosta ÄL då jag antagligen ägglossar med lite för omogna ägg annars ...
  • barnlängtan2021

    En vecka sedan jag tog ovitrelle nu och känner INGENTING. Förra gången hade jag ömma bröst fram till mensen. Ska man ta detta som ett positivt tecken? Jag är dock helt inställd på att mensen kommer i början av januari.

  • Anonym (Mommo)
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-25 21:02:28 följande:

    En vecka sedan jag tog ovitrelle nu och känner INGENTING. Förra gången hade jag ömma bröst fram till mensen. Ska man ta detta som ett positivt tecken? Jag är dock helt inställd på att mensen kommer i början av januari.


    Jag har haft olika biverkningar från både Lutinus och Ovitrelle, eller det är förstås svårt att veta vad som är vad, men det behöver inte betyda varken eller att du inte känner något.

    Första gången som jag blev gravid kände jag inte av något alls och den här gången hade jag riktigt ont i trakten av äggstockarna.

    De misslyckade försöken har biverkningarna också varierat.

    Jag håller tummarna för dig!
  • barnlängtan2021
    Anonym (Mommo) skrev 2020-12-25 22:13:36 följande:

    Jag har haft olika biverkningar från både Lutinus och Ovitrelle, eller det är förstås svårt att veta vad som är vad, men det behöver inte betyda varken eller att du inte känner något.

    Första gången som jag blev gravid kände jag inte av något alls och den här gången hade jag riktigt ont i trakten av äggstockarna.

    De misslyckade försöken har biverkningarna också varierat.

    Jag håller tummarna för dig!


    Okej, ja det är bara att vänta och se helt enkelt! Tycker dock det är lite skönt att slippa de otroligt ömma brösten som jag hade förra gången haha. Var stensäker på att jag var gravid då men nepp.
  • Anonym (Mommo)
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-26 07:53:40 följande:

    Okej, ja det är bara att vänta och se helt enkelt! Tycker dock det är lite skönt att slippa de otroligt ömma brösten som jag hade förra gången haha. Var stensäker på att jag var gravid då men nepp.


    Nej, det är lite lurigt att ovitrelle kan ge gravidsymptom. Om jag har förstått det rätt så sitter det i i tio dagar, så symptom efter det bör vara riktiga.

    Fast det är såklart lätt att inbilla sig gravidsymptom när man går och väntar...
  • barnlängtan2021
    Anonym (Mommo) skrev 2020-12-26 18:45:33 följande:

    Nej, det är lite lurigt att ovitrelle kan ge gravidsymptom. Om jag har förstått det rätt så sitter det i i tio dagar, så symptom efter det bör vara riktiga.

    Fast det är såklart lätt att inbilla sig gravidsymptom när man går och väntar...


    Ja men precis. Idag är jag på åtta dagar efter ovitrelle. Jag försöker nog att inte känna efter alls denna gång för att slippa bli besviken. Är så trött på dom negativa testerna
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?