• Astriidlind

    Vi som försöker bli gravida!

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravida!

    Jag är 31 år gammal och har en pojk som är 1 1/2 år. Fick missfall i somras och har sedan dess försökt få barn på nytt. Jag skall få min mens om 6 dagar men har känt lite molande värk sen efter ägglossningen och håller tummarna för att vi är gravida och att allt skall gå bra denna gången.

    Hur går det för er andra och har ni några symptom?

    Vill gärna följa eran resa med.

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!
  • GlasbiT
    WickedyWitch skrev 2020-10-28 12:00:29 följande:

    Tack så mycket! <3

    Ja nu känner man efter hela tiden. Ena stunden inget alls för att andra ha både illamående och molvärk !


    Ja det förstår jag :) man vill ju lixom känna att nått är där. Man tror att man inbillar sig tills magen börjar växa haha.

    Men har du ingen bild på plusset att lägga upp :D vill seeee
  • WickedyWitch
    GlasbiT skrev 2020-10-28 12:16:28 följande:

    Ja det förstår jag :) man vill ju lixom känna att nått är där. Man tror att man inbillar sig tills magen börjar växa haha.

    Men har du ingen bild på plusset att lägga upp :D vill seeee




    Jo, här har du inom testtiden :)

    Syns mycket mer irl och blev starkare ju mer tiden gick med!
  • Astriidlind
    GlasbiT skrev 2020-10-28 09:41:09 följande:

    Hej! Får jag vara med här? :)

    Är 30 år har två barn på 6 och 7 år <3

    Nu vill vi ha en tredje :D Har velat ha en till rätt länge men ville vänta ett tag först. Men jag har ett litet problem dock, gick ner otroligt mkt i vikt pga sjukdom (väger lite annars med) så jag tappade mensen i ca ett år, har lyckats gå upp i vikt igen till min normal vikt. Mensen kom tillbaka i mars nån gång men jag får den bara ca varannan var tredje mån så jag vet inte om jag har ägglossning haha

    Astriidlind- Va tråkigt att mensen kom idag :( håller tummarna att det tar sig snart!

    Lycka till allihopa :)


    Du kanske kan köra med stickor för att se på ett ungefär när du har den? Hoppas du blir gravid snart då. Tack så mycket
  • Astriidlind
    WickedyWitch skrev 2020-10-28 09:42:01 följande:

    Jag plussade idag! Är fortfarande i chock och känner både glädje men också oro inför kommande veckor. Vågar inte ta ut för mycket i förväg.

    Åh nej :( känner med dig! Hur länge har ni försökt? <3


    Men gud så roligt! Stort stort grattis till er och hoppas allt går bra.

    Vi har försökt i 4 månader nu. Kanske inte så länge för andra men blivit gravid direkt annars så detta känns som en evighet. Kroppen kanske känner av min stress med för vill verkligen bli gravid med.
  • GlasbiT
    WickedyWitch skrev 2020-10-28 13:27:38 följande:

    Jo, här har du inom testtiden :)

    Syns mycket mer irl och blev starkare ju mer tiden gick med!


    Meeen ååh så kul! Superfint plus <3
  • GlasbiT
    Astriidlind skrev 2020-10-28 13:52:38 följande:

    Du kanske kan köra med stickor för att se på ett ungefär när du har den? Hoppas du blir gravid snart då. Tack så mycket


    Ja jag har funderat på att börja med ÄL stickor men tror jag ska vänta tills Januari, vill inte stressa kroppen mer och har mensen och ägglossningen inte blivit som vanligt så skulle dom ge mig nått som kickar igång det med :) Tack! Ja det hoppas jag med
  • Bacon89
    WickedyWitch skrev 2020-10-28 09:42:01 följande:

    Jag plussade idag! Är fortfarande i chock och känner både glädje men också oro inför kommande veckor. Vågar inte ta ut för mycket i förväg. <3


    Stort Grattis! Förstår din oro men försök bara njuta och tänk inte så mycket på det då ska du se att veckorna snart har sprungit iväg
  • Astriidlind
    GlasbiT skrev 2020-10-28 14:04:11 följande:

    Ja jag har funderat på att börja med ÄL stickor men tror jag ska vänta tills Januari, vill inte stressa kroppen mer och har mensen och ägglossningen inte blivit som vanligt så skulle dom ge mig nått som kickar igång det med :) Tack! Ja det hoppas jag med


    Det låter bra
  • WickedyWitch
    Astriidlind skrev 2020-10-28 13:55:25 följande:

    Men gud så roligt! Stort stort grattis till er och hoppas allt går bra.

    Vi har försökt i 4 månader nu. Kanske inte så länge för andra men blivit gravid direkt annars så detta känns som en evighet. Kroppen kanske känner av min stress med för vill verkligen bli gravid med.


    Tack Alla för grattis-hälsningar! Vi kan väl fortsätta följas åt? Håller tummarna för er alla <3

    Åh Astrid. Jag förstår dig! Det tog ungefär ett år med min son som nu är 8 år. Så håll ut! Jag hittade någon metod här på FL som ska ha gjort många gravida snabbt. Kollade på min natural cycles app och såg att jag och sambon kört metoden utan att veta om det. Det är typ att man börjar testa med LH from dag 8 i cykeln (efter mens) och har sex varannan dag from detta. När testet sedan ger utslag/positivt ska man ha sex 3 dagar i sträck, pausa och sen ännu en gång. Många har tydligen lyckats snabbt med detta - värt att prova? ????
  • Freja12

    Hej tjejer!

    Hoppar in här :)

    Försöker bli gravid och kör natural cycles. "Försökt" sedan april men har efter att ha spanat in mina grafer på tidigare månader insett att vi missat typ varje gång. Ägglossningen flyttas alltid i efterhand (?!)...Denna månad lågs det som bara den 5 dagar i rad, sen flyttades ägglossningen en dag igen. Hoppas ändå på plus. Har BIM 5 nov.

    Hur mkt ligger ni runt ÄL? Denna månad blev det 5 ggr och jag hoppas verkligen att det gett resultat...håller på att bli tokig och tycker bara man läser om alla som inte kan få barn och hur svårt det är hela tiden...

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!