• Anonym (Alex)

    Köpa på sig massa före skuldsanering

    Har inga betalningsanmärkningar idag men kommer snart bli djupt skuldsatt. Pratat med KFM och kommer förmodligen bli beviljad skuldsanering.

    Funderar nu på att maxa vissa krediter och bunkra vinterkläder. Kommer inom kort ha begränsad inkomst men än så länge god kreditvärdighet.

    Moraliskt fel visst, men nu handlar det om överlevnad för mina barn.

  • Svar på tråden Köpa på sig massa före skuldsanering
  • Anonym (Anonym)
    elmadumle skrev 2020-10-24 22:31:33 följande:
    Jo,  när skuldsaneringen är avslutad har man inga skulder mer, man betalar en viss procent av skulderna sedan skrivs resten av och man är helt ren sen.
    Jag VET, har redan sagt det redan, jag uttryckte mig fel bara!
  • Anonym (Alex)
    bullen1984 skrev 2020-10-25 06:54:59 följande:

    TS, jag hoppas att du bunkrar upp, och inte blir godkänd. 

    Ditt beteende är äckligt. Pengarna som betalar dina skulder hade kunnat gå till något viktigare. 

    Äckliga människor som tycker att samhället ska betala för deras slösande och barnafödande. Du har säkert själv inte betalat många kronor i skatt i ditt liv. 


    Du får gärna tycka så. De som drabbas är institut och banker, och jag har garanterat betalat mer i skatter än dig, inte bara som privatperson. Så nej, fortfarande noll skam i det tyvärr.
  • Anonym (Alex)
    Limeblad skrev 2020-10-25 07:47:48 följande:

    Är det vanlig skuldsanering eller skuldsanering företagare du avser söka?


    Uppfyller båda kriterierna men skulle föredra vanlig.
  • Anonym (. 2)
    Anonym (Alex) skrev 2020-10-24 20:20:05 följande:
    Enligt KFM var det samma resonemang för att just bli beviljad skusan. Har aldrig varit arbetslös i hela mitt liv och dessa skulder kan jag inte ens rå för. Investment i riskföretag som kånkat i covid kan man säga. Jag får stå mitt kast och har förlorat miljoner + fått skulder.
    Ok. Jag har som sagt bara "hört", dvs jag har egentligen ingen aning utan gissar mest.

    I vilket fall som helst så hoppas jag att du får det.
    Jag förstår också hur du resonerar och varför. Du kommer att leva på existensminimum i många år och det är f*n i mig ingen lek. Att vända på varje 1-krona tär och i de sammanhangen är 5 år en lång tid.
    Det är kanske en fråga om samvete men det finns fler aspekter. I det stora sammanhanget är det bara kaffepengar det rör sig om, det du tänker dig bunkra upp. Kan det göra denna period en anings lättare så skulle jag nog göra samma sak som dig.

    Sen kan man faktiskt fullkomligt skita i alla moralkärringar på familjeliv. De pratar aldrig om hur livet är utan hur en perfekt tillvaro skulle kunna se ut, dvs de som skriker högst och entonigast är minst trovärdig.
  • Anonym (Helg)
    Anonym (Alex) skrev 2020-10-25 09:20:26 följande:

    Uppfyller båda kriterierna men skulle föredra vanlig.


    Om det nu är så att det inte påverkar dina chanser till skuldsanering, vilket det ju verkar som att det gör, så skulle ju ett alternativ vara att se till att handla kläder från företag med ett års öppet köp. Om du då inte använder kläderna innan du vet om du får en skuldsanering så kan du ju faktiskt lämna tillbaka dem om det visar sig att du inte får sanering
  • Anonym (gammal)
    Anonym (. 2) skrev 2020-10-25 09:53:33 följande:
    Ok. Jag har som sagt bara "hört", dvs jag har egentligen ingen aning utan gissar mest.

    I vilket fall som helst så hoppas jag att du får det.
    Jag förstår också hur du resonerar och varför. Du kommer att leva på existensminimum i många år och det är f*n i mig ingen lek. Att vända på varje 1-krona tär och i de sammanhangen är 5 år en lång tid.
    Det är kanske en fråga om samvete men det finns fler aspekter. I det stora sammanhanget är det bara kaffepengar det rör sig om, det du tänker dig bunkra upp. Kan det göra denna period en anings lättare så skulle jag nog göra samma sak som dig.

    Sen kan man faktiskt fullkomligt skita i alla moralkärringar på familjeliv. De pratar aldrig om hur livet är utan hur en perfekt tillvaro skulle kunna se ut, dvs de som skriker högst och entonigast är minst trovärdig.
    FAST om man resonerar på det viset så borde väl det allra bästa i TS fall vara att ta SMS-lån upp till taknocken och lägga pengarna i madrassen? Starta konto på varenda postorderföretag om maxa kreditgränsen? Sedan skuldsanering.......och fem år av lite pengar......MEN då har hon stålarna i madrassen och skåpen fyllda med prylar....VOILA
  • Ignoramus

    Fast det drabbar ju indirekt andra som behöver ta lån, eftersom räntorna blir högre


    Anonym (Alex) skrev 2020-10-25 09:19:22 följande:

    Du får gärna tycka så. De som drabbas är institut och banker, och jag har garanterat betalat mer i skatter än dig, inte bara som privatperson. Så nej, fortfarande noll skam i det tyvärr.


  • Kjell2
    Anonym (Alex) skrev 2020-10-25 09:20:26 följande:
    Uppfyller båda kriterierna men skulle föredra vanlig.
    Vilken bolagsform är det du har haft?
  • Kjell2
    Anonym (Alex) skrev 2020-10-24 20:20:05 följande:
    Enligt KFM var det samma resonemang för att just bli beviljad skusan. Har aldrig varit arbetslös i hela mitt liv och dessa skulder kan jag inte ens rå för. Investment i riskföretag som kånkat i covid kan man säga. Jag får stå mitt kast och har förlorat miljoner + fått skulder.
    Du tog lån för att investera i ett riskföretag?
Svar på tråden Köpa på sig massa före skuldsanering