• EMKR

    BIM December 2020-Första barnet

    Hej!

    Startar denna grupp för oss som försöker till ett plus med första barnet:).

    Jag hoppas att ni vill hänga med mig här i december gruppen! Men hoppas även att det blir våran sista:D

    Håller tummarna och så kör vi nu tjejer! <3

  • Svar på tråden BIM December 2020-Första barnet
  • Vickan31
    Stickling skrev 2020-11-17 11:51:49 följande:
    Hej! Såg ditt inlägg i novembertråden, var fint skrivet tyckte jag om längtan och besvikelse. Håller helt med dig, det gör ju så ont oavsett vilket försök i ordningen det är som misslyckas :( Nu får vi hoppas på plus för oss i december! <3

    Ååh men tack fina "Stickling"! Hjärta Jag håller verkligen med dig! Det är ju så svårt ibland när man är så inne i sin egen bubbla, att man kan känna sig "missunnsam" när någon blir gravid på första försöket eller att någon kanske "klagar" när det inte funkar på första försöket - men man är nog likadan själv, och jag har ju inte försökt tillnärmelsevis lika länge som många andra här på familjeliv. Så ja, det går nog inte att jämföra sig med andra som har det varken lättare eller svårare. Man lever ju så intensivt i sig själv och sin egen situation och därför tycker jag att alla som sagt har rätt till sina känslor oavsett hur länge man har försökt , så jag försöker att påminna mig själv om det också när det känns tungt ibland Glad 


     


    Det känns så fint att ha er stöttande nätvänner här att bolla med och dela resan med, så det är jag väldigt tacksam över att vi får följas åt och peppa varandra Hjärta

  • Hopplöstattkommapå

    Hoppar in jag med. Förväntad BIM 2/12. Har tappat räkningen på våra försök, men vi har försökt sedan förra sommaren. Inga graviditeter i bagaget och skickat remiss för utredning. Har dock bestämt oss för att testa smep-(?)metoden denna månad för att se om det ger resultat. Jag är 29 år ????

  • Stickling
    Vickan31 skrev 2020-11-17 18:26:09 följande:

    Ååh men tack fina "Stickling"!  Jag håller verkligen med dig! Det är ju så svårt ibland när man är så inne i sin egen bubbla, att man kan känna sig "missunnsam" när någon blir gravid på första försöket eller att någon kanske "klagar" när det inte funkar på första försöket - men man är nog likadan själv, och jag har ju inte försökt tillnärmelsevis lika länge som många andra här på familjeliv. Så ja, det går nog inte att jämföra sig med andra som har det varken lättare eller svårare. Man lever ju så intensivt i sig själv och sin egen situation och därför tycker jag att alla som sagt har rätt till sina känslor oavsett hur länge man har försökt , så jag försöker att påminna mig själv om det också när det känns tungt ibland  

     

    Det känns så fint att ha er stöttande nätvänner här att bolla med och dela resan med, så det är jag väldigt tacksam över att vi får följas åt och peppa varandra 


    Ja, håller helt med. Det är svårt att inte känna sig ledsen när man jämför sig med andra, men egentligen handlar det ju bara om en själv och att man längtar och önskar så mycket. Jag försöker påminna mig själv om att det är okej och går bra att känna flera saker samtidigt; jag kan både vara glad för en väns skull och samtidig förtvivlad för min egen. Det går lite hand i hand med att försöka vara snäll mot sig själv kanske, och låta sig vara ledsen om det är så man känner. Sen tycker jag att det pendlar en del beroende på var i cykeln jag är, nu när jag just fått mens är jag ju mer i botten än vid ägglossning.. En riktigt bergodalbana är denna resa!...

    Ja verkligen, väldigt skönt att kunna lätta sitt hjärta. Kan känna mig ensam annars med dessa tankar, så det är skönt att se att många är i samma sits. <3
  • Carina82

    Uppdaterar med min ålder :)

    1/12 hallontutte, 25 år

    1/12 EMKR, 32 år

    1/12 Rumpelstilskin

    3/12 Sandans

    3/12 litensnäcka94

    5/12 VirrePirre06, 29 år

    7/12 Carina82, 37 år

    9/12 Snäckan92, 28 år

    13/12 Soffsen

    15/12 Vickan31, 31 år

    16/12 Geranium, 34 år

    17/12 Stickling, 32 år

    9/12 Ellilor, 28 år

  • Ellilor

    En liten fråga, hur räknade man försöken egentligen? Vi slutade med p-piller 25 december 2019 men försökte aktivt första gången i mars pga att förstå cykeln var helt tokig efter pillerstoppet samt att vi var bortresta i USA och i februari var jag bortrest under min fertila period. Blev gravid under försöket i mars och plussade i början på april, men fick missfall i v 6. Blödde flera veckor efter det och i och med det vågade vi inte ha sex när jag förmodligen hade ägglossning. I maj blev det inte ett helhjärtat försök då jag inte visste när och om jag skulle få ÄL och jag är ganska säker på att jag inte fick någon pga att mensen var endast 1,5 dag mot min normala på mellan 3-6 dagar. I juni körde vi med ÄL tester och blev gravida, plussade i början på Juli. På KUB i v 13 nu i september upptäckte de att lillens hjärta stannat i v 10 (9+6). Efter det har vi inte kunnat försöka aktivt förens nu då det hela blev väldigt utdraget med smärtor pga att rester fastat På väg ut samt att jag drog på mig en infektion. Jag vet inte vilket försök det blir i ordningen då? Räknas det som 3 försöket (aktivt) eller 11 försöket i och med pillerstoppet i december?hur hade ni tänkt?

    Mvh en otroligt förvirrad tjej kring allt detta

  • Snäckan92
    Ellilor skrev 2020-11-18 08:10:51 följande:

    En liten fråga, hur räknade man försöken egentligen? Vi slutade med p-piller 25 december 2019 men försökte aktivt första gången i mars pga att förstå cykeln var helt tokig efter pillerstoppet samt att vi var bortresta i USA och i februari var jag bortrest under min fertila period. Blev gravid under försöket i mars och plussade i början på april, men fick missfall i v 6. Blödde flera veckor efter det och i och med det vågade vi inte ha sex när jag förmodligen hade ägglossning. I maj blev det inte ett helhjärtat försök då jag inte visste när och om jag skulle få ÄL och jag är ganska säker på att jag inte fick någon pga att mensen var endast 1,5 dag mot min normala på mellan 3-6 dagar. I juni körde vi med ÄL tester och blev gravida, plussade i början på Juli. På KUB i v 13 nu i september upptäckte de att lillens hjärta stannat i v 10 (9+6). Efter det har vi inte kunnat försöka aktivt förens nu då det hela blev väldigt utdraget med smärtor pga att rester fastat På väg ut samt att jag drog på mig en infektion. Jag vet inte vilket försök det blir i ordningen då? Räknas det som 3 försöket (aktivt) eller 11 försöket i och med pillerstoppet i december?hur hade ni tänkt?

    Mvh en otroligt förvirrad tjej kring allt detta


    Oj, stor styrkekram till dig.

    Hade inte räknat försök, bara ta allt i er tak <3
  • Ellilor
    Snäckan92 skrev 2020-11-18 09:45:06 följande:

    Oj, stor styrkekram till dig.

    Hade inte räknat försök, bara ta allt i er tak <3


    Tack! Ja det tänkte jag försöka göra, men man vill på något vis ändå räkna försöken av någon dum anledning. Jag vet ju att om det nu skulle ta tid att bli gravid igen så räknas det 1 år av försök från senaste missfallet om jag förstått det rätt? Så det tänker jag inte så mycket på just nu men funderar ändå hur vi ska räkna det gångna året. Egentligen vet jag inte ens varför... Det låter jätteonödigt nu när jag skrev ned det såhär.. :)0
  • Vickan31
    Stickling skrev 2020-11-17 21:33:41 följande:
    Ja, håller helt med. Det är svårt att inte känna sig ledsen när man jämför sig med andra, men egentligen handlar det ju bara om en själv och att man längtar och önskar så mycket. Jag försöker påminna mig själv om att det är okej och går bra att känna flera saker samtidigt; jag kan både vara glad för en väns skull och samtidig förtvivlad för min egen. Det går lite hand i hand med att försöka vara snäll mot sig själv kanske, och låta sig vara ledsen om det är så man känner. Sen tycker jag att det pendlar en del beroende på var i cykeln jag är, nu när jag just fått mens är jag ju mer i botten än vid ägglossning.. En riktigt bergodalbana är denna resa!...

    Ja verkligen, väldigt skönt att kunna lätta sitt hjärta. Kan känna mig ensam annars med dessa tankar, så det är skönt att se att många är i samma sits. <3
    Så klok du är, väldigt bra skrivet om att man kan påminna sig om att det går att känna flera saker samtidigt och att det är okej. Och att ens känslor varierar beroende på var i cykeln man är känner jag verkligen igen - bra poäng av dig tycker jag! Jag som alltid sett mig själv som en väldigt optimistisk person har nog aldrig känt mig så pessimistisk som under mensen de här månaderna sedan barnförsöken började. Men det är tur att vi stöttar varandra och vet om att det är okej att vara ledsen så länge man inte är elak eller för hård mot sig själv <3 

    Tack igen för påminnelsen och dina kloka ord, Stickling Hjärta
  • BoringBrick92

    Hoppades in i det sista, men idag dök den ovälkomna upp ändå. Så jag ?sörjer? idag och försöker ta nya tag inför december.

    Hoppas på massor av plus i juletid!


    Carina82 skrev 2020-11-17 22:12:44 följande:

    Uppdaterar med min ålder :)

    1/12 hallontutte, 25 år

    1/12 EMKR, 32 år

    1/12 Rumpelstilskin

    3/12 Sandans

    3/12 litensnäcka94

    5/12 VirrePirre06, 29 år

    7/12 Carina82, 37 år

    9/12 Snäckan92, 28 år

    13/12 Soffsen

    15/12 Vickan31, 31 år

    16/12 Geranium, 34 år

    17/12 Stickling, 32 år

    17/12 Boringbrick, 28 år

    9/12 Ellilor, 28 år


  • Stickling
    Vickan31 skrev 2020-11-19 11:49:14 följande:

    Så klok du är, väldigt bra skrivet om att man kan påminna sig om att det går att känna flera saker samtidigt och att det är okej. Och att ens känslor varierar beroende på var i cykeln man är känner jag verkligen igen - bra poäng av dig tycker jag! Jag som alltid sett mig själv som en väldigt optimistisk person har nog aldrig känt mig så pessimistisk som under mensen de här månaderna sedan barnförsöken började. Men det är tur att vi stöttar varandra och vet om att det är okej att vara ledsen så länge man inte är elak eller för hård mot sig själv <3 

    Tack igen för påminnelsen och dina kloka ord, Stickling 


    Tack för ditt fina svar! Kloka tankar från dig om att inte vara för hård mot sig själv. Inte alltid så lätt. Känner igen mig i att känna sig pessimistisk under mensen, så svårt att hålla hoppet uppe när man blir besviken gång på gång. Men det låter bra att du är en optimistisk person i grunden, det kan jag tänka mig kommer kunna hjälpa dig mycket under den här resan. Även om det förstås också som sagt är okej att låta negativa känslor komma, bara man hittar upp från dem igen sen. <3
Svar på tråden BIM December 2020-Första barnet