• Nowoli

    BIM dec 2020

    En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

  • Svar på tråden BIM dec 2020
  • FruH2
    Bessan91 skrev 2020-11-19 18:36:48 följande:

    Nu är mensen över och nu kör jag med ÄL-test tills jag får positivt !

    Hur går det för er tjejer?


    Är på cykel dag 9 enligt uträkning och börjar med ägglossningstest imorgon! Kör CB digitala! ???? Hoppas på glad gubbe nästa helg ????
    Bessan91 skrev 2020-11-19 21:04:06 följande:

    Så spännande =D!!

    Håller tummarna att det tar sig ! Jag väntar några dagar tilll tänkte börjar om 4 dagar , har med CB digitala .

    Nu kör vi !


    Ja!! Låt denna månad bli våran!!
  • Bessan91
    SML89 skrev 2020-11-20 11:19:14 följande:

    Jag är på dag 6 nu, och enligt min app ska jag ha äl runt dag 16. Tänkte börja testa omkring dag 11, tror du det är lagom eller hur långt innan brukar du börja testa?


    Nej men jag tycker det är helt rätt , jag börjar med testa då dag 10-11 . Man börjar ju ha bättre koll. Så jag börjar även mysa tilll det då oxå , för jag har med ÄL dag 16
  • Bessan91
    FruH2 skrev 2020-11-20 19:29:27 följande:

    Är på cykel dag 9 enligt uträkning och börjar med ägglossningstest imorgon! Kör CB digitala! ???? Hoppas på glad gubbe nästa helg ????Ja!! Låt denna månad bli våran!!


    Så spännande !!! =D

    Pratade med en vän till mig igår som är gravid med andra barnet o är beräknad i april 2021 hon sa till mig skit i ÄL-test har bara en massa sex och ligg kvar minst en halvtimme ., funderar på om jag ska testa de kanske :P
  • FruH2
    Bessan91 skrev 2020-11-20 21:24:56 följande:

    Så spännande !!! =D

    Pratade med en vän till mig igår som är gravid med andra barnet o är beräknad i april 2021 hon sa till mig skit i ÄL-test har bara en massa sex och ligg kvar minst en halvtimme ., funderar på om jag ska testa de kanske :P


    Men sånna tips älskar man ju! Kanske är just så man ska göra? Jag har alltid varit för rädd för att ?kliva upp? för tidigt efter sex! ska absolut testa det denna gång!
  • essemess

    Fick blinkande glad gubbe idag på CB adv. efter att ha fått tom cirkel två dagar innan. Är idag på CD9! Brukar ni andra som kör med samma test göra så som det står på förpackningen, testa flera gånger per dag efter att blinkande gubbe visat sig? Eller fortsätter ni bara att testa på morgonen? Jag tog bara ett test i morse, tar nästa imorgon bitti tänker jag. Nu blir det till att ligga i några dagar, haha!

  • essemess
    banjas skrev 2020-11-19 21:29:44 följande:

    Hoppar in här, behöver peppas som fan.. 9:e försöket efter MA. Hoppet sinar lite för varje gång mensen kommer.

    Bim 21/12, 28 år och första barnet.


    Skickar en massa pepp!!
  • Bessan91
    FruH2 skrev 2020-11-20 22:23:52 följande:

    Men sånna tips älskar man ju! Kanske är just så man ska göra? Jag har alltid varit för rädd för att ?kliva upp? för tidigt efter sex! ska absolut testa det denna gång!


    Ja men eller hur !? Jag har ju klivit rakt upp och gått på toa för jag har hört att man måste kissa efter sex ...men jag ska nog testa denna månaden att vara kvar , förlorar ju inget på de =D
  • fruitloop
    Bessan91 skrev 2020-11-21 08:52:43 följande:

    Ja men eller hur !? Jag har ju klivit rakt upp och gått på toa för jag har hört att man måste kissa efter sex ...men jag ska nog testa denna månaden att vara kvar , förlorar ju inget på de =D


    När jag blev gravid med sonen så låg jag kvar och la kudde under rumpan, så den höjdes upp. Vet inte om det hjälpte. Men gör det hela tiden denna månad!
  • Bessan91
    fruitloop skrev 2020-11-21 12:00:48 följande:

    När jag blev gravid med sonen så låg jag kvar och la kudde under rumpan, så den höjdes upp. Vet inte om det hjälpte. Men gör det hela tiden denna månad!


    Så bra ! Hur länge låg du kvar då ?
  • FruH2
    Bessan91 skrev 2020-11-21 08:52:43 följande:

    Ja men eller hur !? Jag har ju klivit rakt upp och gått på toa för jag har hört att man måste kissa efter sex ...men jag ska nog testa denna månaden att vara kvar , förlorar ju inget på de =D


    Jaa!! Jag har hört samma! Men följde ditt råd igår! Låg kvar ca 40 minuter!! ... Och jag måste bara få skriva av mig!! Jag skulle börja ta ÄL test idag.. och tog ett precis nu! Och får en gladgubbe? Men alltså enligt min uträkning ska jag inte ha ÄL förrän nästa helg!! Är på cykel dag 11! Har inga som helst syntom alls förutom att man kanske är lite mer sugen och nu då denna glada gubbe på testet!
Svar på tråden BIM dec 2020