• Sanar

    Dejta singelmamma

    Jag har träffat en tjej nyligen som jag tycker är underbar. Hon har två barn. Jag har inga barn. Vi har dejtat några gånger, viss problematik uppstår ofta iom att vi måste anpassa oss efter tidsschemat hon har med sina barn (delad vårdnad). Men det är egentligen inget som är något problem för mig.

    Jag tycker allt går bra, hon är enormt vacker, massa kemi finns etc. (börjar känna butterflies faktiskt). Men när jag är ensam tänker jag vad jag ger mig in på. Det är så stort att hon har barn. Det blir så mycket annat. Det blir på något sätt tre jag ska försöka få att tycka om mig, det är svårt nog med en ????

    Hur som helst, innan jag går djupare i detta ?förhållande?, är det någon som har några tips och erfarenheter av dejting (och förhållanden) med småbarnsföräldrar och samtidigt inte har några egna barn?

    Tack!
    M

  • Svar på tråden Dejta singelmamma
  • Anonym (Pippi)
    Anonym (Förändring) skrev 2022-01-13 14:26:07 följande:

    Kvinnor förändras när dom blir mamma. Livet blir sig aldrig likt igen.

    Så det kan kännas skrämmande för en man som själv inte har barn, att träffa en singelmamma.

    Och vad tycker singelmammor om att träffa män som själva inte vet hur det är att vara förälder?


    Jag har aldrig sökt män med barn, jag är en sån som tycker att andras ungar mest är jobbiga.

    Så för mig vore en barnlös man utan barnlängtan perfekt. Jag har inga yngre barn längre så det räcker med att han blir kompis med dem.

    Han behöver inte anstränga sig för det, de behöver ingen ny pappa i den åldern.
  • Jonnynilsson

    Ge dig inte in i bonusträsket!

    Det slutar nästan alltid med katastrof speciellt när bonusarna kommer upp i tonåren och börjar be dig dra åt helvete för du har minnas inget att säga till om.

    Det finns hur många trådar som helst här på FL där bonusföräldern ångrar sig.

  • Anonym (ensamståendemamma)

    Var i en långvarig relation med en man som hade småbarn samt är idag en ensamstående mamma, hoppas någonting jag skriver kan hjälpa dig på något sätt.

    Jag vet inte hur länge ni har träffats, däremot så hade jag som mamma enbart träffat en man när mitt barn inte är närvarande, då man aldrig vet om det enbart är en tillfällig passion eller kanske den rätte.

    När det gäller barn, så var enbart dig själv och försök inte "charma" in dig. Om du är nervös uttryck dig om att du känner dig nervös, barn förstår mer än vad man tror och är observanta utan dess like. 

    Se inte som att du ska ta an dig en papparoll, barnen har redan sina föräldrar om det nu går år och ni byggt upp en relation(du och barnen) så är det ni tillsammans som skapar hur ni har och ser er relation. 

    Lycka till och kom ihåg att barnen kommer alltid först :) 

  • Anonym (A)
    Jonnynilsson skrev 2022-01-13 14:47:47 följande:
    Ge dig inte in i bonusträsket!

    Det slutar nästan alltid med katastrof speciellt när bonusarna kommer upp i tonåren och börjar be dig dra åt helvete för du har minnas inget att säga till om.

    Det finns hur många trådar som helst här på FL där bonusföräldern ångrar sig.
    Det finns familjer där det fungerar bra.
  • Anonym (Nej)

    Om jag inte hade barn skulle jag aldrig ha dejtat någon med barn. Jag har dock barn, och om jag blev singel skulle jag aldrig dejta någon utan barn. Det är sjukt stor skillnad på prioriteringar och synsätt med/utan ungar, alldeles för krångligt i bonuskonstellationer samt att upplevelsen av att själv bli förälder för första gången inte är densamma om den andre redan genomgått det tidigare. Man är på olika plats i livet på något sätt. Fundera verkligen igenom om detta är någon som är värd allt det andra.

  • Anonym (Singler)

    Jag hade nog bett att få dejta hennes ex på ett romantiskt hotell och kolla så inte han är bindgalen.

  • Anonym (Beror)

    Är kidsen I övre tonåren är det ok. Då klarat de sig själva och det blir aldrig tal om att ses som bonusförälder. Då behöver de inte passas heller. 

    Kan tom glädjas åt att mamma lever sitt eget liv. 

    Men under 15. Nej nej nej nej

  • Anonym (Pippi)
    Anonym (Beror) skrev 2022-04-09 23:02:48 följande:

    Är kidsen I övre tonåren är det ok. Då klarat de sig själva och det blir aldrig tal om att ses som bonusförälder. Då behöver de inte passas heller. 

    Kan tom glädjas åt att mamma lever sitt eget liv. 

    Men under 15. Nej nej nej nej


    Inte ens då, de bör vara utflugna.
  • Anonym (MILF-hunter)

    Kör på. Kommer bli bra. M.I.L.F. är toppen!

  • Anonym (Beror)
    Anonym (MILF-hunter) skrev 2022-04-09 23:12:09 följande:

    Kör på. Kommer bli bra. M.I.L.F. är toppen!


    Jag tolkar inte trådstarten som att han bara söker sex.
    Då är det liiite mer komplicerat än så.... 
Svar på tråden Dejta singelmamma