• Humlan88

    6 missfall, vänninan ska ha barn. Jag orkar inte längre

    Såg bild idag på bäbis rummet min väninna inrett för hennes kommande barn om ca 3 månader. Då rämnade allt och alla känslor kom upp till ytan. Jag har 6 missfall bakom mig 2 utredningar ( utan resultat) nu orkar jag inte mer. Jag gråter och gråter och vet inte vad jag ska göra. Orkar inte hoppas för att sedan gå sönder igen.... Förlåt men behövde få skriva av mig bara. Det enda jag ser är folk med barn. Alla i vår närhet ska ha, eller har barn..

  • Svar på tråden 6 missfall, vänninan ska ha barn. Jag orkar inte längre
  • gbgumman
    Jerreblomstra skrev 2020-12-26 18:01:52 följande:

    Jag måste precis som vissa av er, få skriva av mig.

    Vi har kämpat sedan sommaren 2019. Vi har inga barn sedan innan och vår längtan är så otroligt jobbig.

    Vi har gjort en utredning som först visade avvikande spermaprov men som sedan såg bra ut vid andra provet.

    Så nu inväntar vi remiss för ett första samtal för att se vad som händer.

    Att för artonde gången invänta mensen ( har ägglossning i skrivande stund) är en käftsmäll men käftsmällen kom framförallt igår.

    I oktober så berättade ett av våra närmaste vänpar att de väntar barn. De ville inte ha barn just då.

    Har precis börjat acceptera och känna av mina känslor som normala.

    Igår kväll kom ett annat vänpar förbi, och berättade då att de väntar sitt första barn. Hela världen försvann under mina fötter.

    De hade kämpat i 6 månader.....

    Ska tillägga att vi tre vänparen umgås konstant och bor grannar. Ingen har barn sen tidigare och de vet om vår ofrivilliga barnlöshet.

    Förlåt men har ingen att prata med längre. Jag känner mig ensammast i världen och allt jag önskar försvinner mer och mer ifrån mig.


    Jag skulle ta dina vänner till hjälp. Jag tror de kommer hejja dig fram till ett barn. En arbetskamrat kämpade i flera år och hela avdelningen hjälpte till hejja stötta kram bytte pass när de behövdes hoppade in i sista sekund vid akuta läkarbesök m.m. Till sist gick att väl men det tog flera flera år för dem. När besked kom om bäbis ankomst var vi flera som grät av glädje. Vågar man öppna sig helt tror jag man får massa pepp.
  • Humlan88
    Jerreblomstra skrev 2020-12-26 18:01:52 följande:

    Jag måste precis som vissa av er, få skriva av mig.

    Vi har kämpat sedan sommaren 2019. Vi har inga barn sedan innan och vår längtan är så otroligt jobbig.

    Vi har gjort en utredning som först visade avvikande spermaprov men som sedan såg bra ut vid andra provet.

    Så nu inväntar vi remiss för ett första samtal för att se vad som händer.

    Att för artonde gången invänta mensen ( har ägglossning i skrivande stund) är en käftsmäll men käftsmällen kom framförallt igår.

    I oktober så berättade ett av våra närmaste vänpar att de väntar barn. De ville inte ha barn just då.

    Har precis börjat acceptera och känna av mina känslor som normala.

    Igår kväll kom ett annat vänpar förbi, och berättade då att de väntar sitt första barn. Hela världen försvann under mina fötter.

    De hade kämpat i 6 månader.....

    Ska tillägga att vi tre vänparen umgås konstant och bor grannar. Ingen har barn sen tidigare och de vet om vår ofrivilliga barnlöshet.

    Förlåt men har ingen att prata med längre. Jag känner mig ensammast i världen och allt jag önskar försvinner mer och mer ifrån mig.


    Usch :( lider med sig! Om du vill prata mer privat så skicka ett meddelande. Jag har inte heller någon att prata med :(
  • Humlan88
    Tooja skrev 2020-12-30 22:06:53 följande:

    Så fruktansvärt, är så ledsen för din skull. Tror absolut att det någonstans sitter ett litet barn och väntar på att få komma till dig. Och när det väl gör det så kommer den här resan att kännas så självklar, det var ju DET barnet som skulle komma och för att just det skulle komma så var du ju tvungen att gå igenom allt detta, annars hade ju inte det barnet som väntar på dig kunnat komma.

    Har aldrig vart med om missfall, men en annan traumatisk upplevelse där jag först kände avundsjuka gentemot andra som hade det jag ville ha. Men sedan insåg jag att jag ville ju inte ha det livet de hade. Även om det de hade likande det jag ville ha så var det ju inte precis DET jag ville ha. Sedan dess har jag aldrig någonsin känt någon avundsjuka mot någon annans liv. För jag vill inte ha deras liv. Och det har känts som en sådan befrielse och känns så skönt. Jag hoppas även att du kommer att kunna tänka om, ?jag vill med ha en egen bebis, men din bebis vill jag inte ha, så jag kan känna glädje för dig, för du har den bebisen du vill ha. Min bebis finns någon annan stans och vi kommer att träffas en dag.?

    Låter kanske flummigt men det tankesättet hjälpte mig med mitt trauma. Önskar dig all lycka.


    Tack så för dina fina ord !!! ????????
  • Ellendellen

    Hej! 
    Det finns många konton på instagram, både anonyma och öppna, som handlar om ofrivillig barnlöshet. Där stöttar många varandra :)

    Kram

  • Jenniepennie031

    Hur har det gått för er i denna tråd? Har själv fyra MA/MF bakom mig, hittar inga fel på utredningen och inga barn sen innan. Allt känns hopplöst

  • Ellendellen
    Jenniepennie031 skrev 2021-08-27 12:57:55 följande:

    Hur har det gått för er i denna tråd? Har själv fyra MA/MF bakom mig, hittar inga fel på utredningen och inga barn sen innan. Allt känns hopplöst


    Hej! Lider med dig, hoppas jag kan ge lite hopp. Efter mina tre MA fick jag trombyl och lutinus utskrivet trots att utredningen inte visade några fel. Jag fick ett dotter på första försöket efter det och är nu gravid igen i vecka 11 med samma medicinering. Kram
  • Jenniepennie031
    Ellendellen skrev 2021-08-28 13:34:45 följande:

    Hej! Lider med dig, hoppas jag kan ge lite hopp. Efter mina tre MA fick jag trombyl och lutinus utskrivet trots att utredningen inte visade några fel. Jag fick ett dotter på första försöket efter det och är nu gravid igen i vecka 11 med samma medicinering. Kram


    Vad härligt att höra! Har också fått det utskrivet inför nästa graviditet så hoppas på samma tur <3 Får jag fråga mellan vilka veckor du tog progesteron och vilken ?dos?? Trombyl antar jag att du åt fram till vecka 36 eller liknande?
  • Ellendellen
    Jenniepennie031 skrev 2021-08-28 13:37:29 följande:

    Vad härligt att höra! Har också fått det utskrivet inför nästa graviditet så hoppas på samma tur <3 Får jag fråga mellan vilka veckor du tog progesteron och vilken ?dos?? Trombyl antar jag att du åt fram till vecka 36 eller liknande?


    Började med båda medicinerna vid plus, lutinus tar jag fram till vecka 13 och trombyl vecka 36.
  • Jenniepennie031
    Ellendellen skrev 2021-08-28 17:06:35 följande:

    Började med båda medicinerna vid plus, lutinus tar jag fram till vecka 13 och trombyl vecka 36.


    Okej, och hur mycket Lutinus per dag? 2 eller 3?
  • Ellendellen
    Jenniepennie031 skrev 2021-08-30 11:07:50 följande:

    Okej, och hur mycket Lutinus per dag? 2 eller 3?


    3 stycken per dag
  • quitme

    Ja å sambo har försökt i flera år utan resultat. Jag har inte ens blivit gravid. Nu har min bästa kompis berättat att hon är gravid. Hon slutade med ppiller för några månader sedan och har en skitskum relation till sin "pojkvän" och vet inte om hon kommer behålla.  Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan inte ge henne stöd just nu för det enda jag känner är avundsjuka och ilska. Livet är så förbannat orättvist ibland och jag orkar inte med det längre. Det hade varit lättare om hon varit superglad åt sin graviditet men det är hon inte. Känner mig också sämst som inte kan vara en bra väninna. 

Svar på tråden 6 missfall, vänninan ska ha barn. Jag orkar inte längre