• Anonym (Carpe diem)

    Kära dagbok - skriv hur din dag varit

    Kära dagbok!       5 december 2020 kl 18.20

    Gråmulen dag, kom inte ut denna lördag heller. Vaknade med värk i nacken - rygg - höfter som vanligt. Faan vad jag hatar att ha ont. Suttit med värmekudde mer eller mindre hela dagen och katten i knät. Glott på tv - bara skit överallt. Gick över till att slösurfa på youtube chris kläffords mjuka röst lindrar smärtan. Att inte han har blivit ännu större på youtube är ofattbart. Tv och dator hindrar mig från att tänka på det som smärtar mer. Mannen som jag aldrig kan få. Eller vill jag ha honom egentligen. Om jag skulle skriva om honom skulle ingen tro mig. Vill inte tänka på det.
    Hur ska jag komma ur min bubbla - jobba - äta - sova - helger som bara flyger förbi. Kommer ofta inte ut på lördagar - är helt slut efter veckan.
    Tröstäter - ska göra en äppelpaj nu efter jag har startat en tråd här på familjeliv. Får se om det är någon som fyller på hur en dag har varit i deras liv.

    Slut för nu 18.30

  • Svar på tråden Kära dagbok - skriv hur din dag varit
  • Anonym (Auspex)

    Kära dagbok,

    Har förlåtit Quality-hotellet. De skärpte sig i sista stund och lyckades peta in de 60 eller så hotellnätter jag behövde.

    Och nu- semester! Halleluja! Cool

  • Anonym (Butterface)

    Den söte gubben (Jag vet att han är för gammal dagboken, sluta vara en sån åldersfascist) var på gymmet idag igen! Jag sa hej han sa hej jag sa vad varmt det är nu! Han svarade ja jag blev genomsvett bara av att gå hit. Jag svarade dumt (jag vet dagboken) att jag har svettats igenom sportbh:n. Sen skämdes jag och gick och lyfte istället.

    Varför i helvete sa jag det? Pratade om tuttsvett. Bra jobbat. 

  • Anonym (Dagen)

    Kära dagbok. Hade en underbar midsommar med killen. Motorcykelåka igår och ligga utomhus tillsammans och läsa idag. Sen måste jag åka hem och sköta hamstern min, men fick passa på ta en joggingtur i samma veva. Inte illa. Livet är alltbra fint ändå.

  • Anonym (Carpe diem)

    Kära dagbok  Torsdag den 30 jun 2022 kl 20.05

    Det är en dag kvar till SEMESTER!!! Jippiiee!! Ska ha 5 veckors ledighet.

    Längtar, första veckan är tänkt med barnbarnen. Jag har inte planerat något speciellt, dagsutflykter beroende på väder och vind. Bor i Stockholmsområdet, så det finns mycket att göra. Men sonen med familj har legat kraftigt magsjuka med feber under veckan. Yngsta barnbarnet blev sjuk först i söndags men mår bra nu. Det äldre har inte varit hemma under veckan och inte smittad än. Jag hoppas yngsta hunnit bli frisk och inte smittar längre även om föräldrarna är sjuka.. Sonen och frun har varit jättesjuka, kräkts och haft feber.  
    Tänkte att vi planerar veckan ihop, bad, museum, skärgårdstur, Grönan kanske mm. Och jag ska försöka ta det så lugnt jag kan och inte bli däckad av smärtor. Måste tänka på hur jag rör mig, äter, sover etc. Hoppas på det bästa. Idag efter jobbet har jag varit på thaimassage. Hon är såå duktig, känner mig öm i kroppen men avslappnad.
    Midsommarafton, tillbringades med mannen. Bara vi två mysig på ett sätt men ett stort MEN en tomhet finns i mitt hjärta. Det känns som om vår relation håller på att långsamt ebba ut. Han visar mer och mer sidor som jag har svårt att stå ut med, gnällig, ser så mycket negativt i tillvaron, letar aktivt efter fel (både hos mig och hos andra människor). Pedant, men ändå inte, städar man inte på hans sätt så är det fel och hur många andra exempel till som helst. Ändå finns det en fysisk attraktion.  Så himla mysigt att ligga och kolla på tv tillsammans i sängen och bara vara nära varandra.
    På så sätt är jag glad över att vi inte bor ihop, vi skulle inte vara vänner ens om vi träffades varje dag och nötte på varandra i vardagslivet, för jag blir så trött på allt gnäll över småsaker. Jag gör inte allt exakt som han gör och det innebär inte att det är sämre!!! Får se hur det utvecklar sig framöver och om vi hittar på något under semestern. Han har bestämt att han måste bygga färdigt en större förrådsbyggnad under sommaren till sitt hus.

    Nä, nu ska jag gå och duscha och sova tidigt, så varmt i sovrummet, hade svårt att somna i natt. Skönt att det är något svalare nu.
    Ha en fin kväll.
    Slut för nu. Kl 20.25

  • Anonym (Carpe diem)

    Kära dagbok    Fredag den 1 juli 2022 kl 22.00

    SEMESTER i 5 veckor!!! Jippiiee!!!

    Slut för nu.
    Ha en fin kväll.
    Kl 22.00

  • Anonym (Okänd)

    Idag såg jag honom. Han såg inte mig! Hur kan det ens vara möjligt...? Jag hade aldrig förväntat mig att träffa honom där av alla platser men det kanske kan hända igen :) Att det ska behöva dröja så länge tills vi ses....

  • Anonym (Carpe diem)

    Kära dagbok Söndag den 17 juli 2022 kl 09.22

    Nu har två veckors semester gått. Just nu sitter jag med en enorm tomhet i hjärtat, relationen med mannen. Den håller på att förändras, ebba ut. Jag både vill och inte vill. Det har varit en trygghet, passion, men också en ständig undran över hur det kan fortsätta och jag tror att nu har det kommit till en punkt där det inte går längre. Vi är inte kompatibla och kan inte förändras så mycket som behöv för att få det att fungera.
    Jag kommer precis ifrån honom, allt lämnades osagt men högst påtagligt. Hans känslor för mig har också förändrats men varken han eller jag kunde prata om det. Bara ett tyst fysiskt avståndstagande och kallprat. Jag kramade inte om honom som jag brukar göra när vi ska säga hejdå. Han vet att det är jätteviktigt för mig att göra det. Vill inte skriva mer om det nu. Det gör ONT!
    Övriga eländigheter: Lägenhetsbytet sprack, personen drog sig ur. SUCK!!! Får leta vidare. 
    Sedan har ett överklagande som jag gjort i ett ärende blivit avslaget, jag kan överklaga en gång till. Får se om jag orkar det. Det känns som att prata med en vägg. Helt ologiska skäl som inte berör ärendet alls. Absurt.
    Nu har jag tre veckor kvar, ska åka iväg och besöka släktingar v 30 i övrigt har jag inget inbokat. Ska träffa lite kompisar. Försöka att koppla av bara.
    Nä, slut för nu.
    Med tungt hjärta.
    Kl 09.34

Svar på tråden Kära dagbok - skriv hur din dag varit