• Memmisen

    Gravid eller tjock?

    Som rubriken lyder. Har en gnagande känsla av att vara gravid. Skulle hemskt gärna vilja bli det, och därför vill jag inte hoppas på för mycket. Jag har gjort 3st grav test inom loppet av en månad som alla visar negativt. Det borde räcka som svar tycker man? Men.. Jag blev illamående vid intag av nikotin, slutat med det helt nu tills jag kan vara helt säker. Haft halsbränna i 3 veckor som till slut gav sig.. Ökad aptit och svänger väldigt i humöret.

    Med det som fakta.. Tror ni jag är gravid eller bara en tjockis med inbillningar?

    Är VC's gravtest mer pålitliga? Har ni några bra tips? ????

  • Svar på tråden Gravid eller tjock?
  • Anonym (L)
    Memmisen skrev 2020-12-14 21:20:04 följande:

    Spännande att se vad ni svarar.. Jag har försökt äta mer lätt och även gått ner i vikt(ca 5-6kg), trots detta består magen och den fortsätter växa. Men man vet aldrig, kan vara något jag inte tål som magen svullnar av, det blir nästa steg att utesluta vissa råvaror. 


    Jag håller med om att det är spännande, för alla som man påpekar till att de behöver tänka på vad de äter gör redan det enligt dom själva, hahaha

    Det behövs inte mycket ibland för att magen ska svullna, även om den består av lite kroppsfett kan den bli väldigt svullen, men din mage är inte platt från början ens...
  • Zorrorro

    Kanske svullnad pga kopparspiralen du måste ha om du har ?hormonfri spiral? många mår skit av den och får liknade som sköldkörtelbesvär av den.

  • Anonym (...)
    Zorrorro skrev 2021-01-06 15:03:22 följande:

    Kanske svullnad pga kopparspiralen du måste ha om du har ?hormonfri spiral? många mår skit av den och får liknade som sköldkörtelbesvär av den.


    Måste hon ju inte! Finns alternativ...

    Om du gått ner i vikt kanske du upplever magen som större när resten slankat till sig???
  • Anonym (123)

    Hur långt gången tänker du att du skulle kunna vara OM du skulle vara gravid? Utebliven mens?

  • Zorrorro
    Anonym (...) skrev 2021-01-06 22:19:06 följande:

    Måste hon ju inte! Finns alternativ...

    Om du gått ner i vikt kanske du upplever magen som större när resten slankat till sig???


    Du får gärna informera om vad för andra HORMONFRIA SPIRALER ( som ts skrev) det finns
  • Anonym
    Zorrorro skrev 2021-01-08 21:20:48 följande:
    Du får gärna informera om vad för andra HORMONFRIA SPIRALER ( som ts skrev) det finns
    Kopparspiral.
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym skrev 2021-01-08 21:33:11 följande:
    Kopparspiral.
    Vilket personen du citerar redan sagt..........
    Zorrorro skrev 2021-01-06 15:03:22 följande:

    Kanske svullnad pga kopparspiralen du måste ha om du har ?hormonfri spiral? många mår skit av den och får liknade som sköldkörtelbesvär av den.



  • Zorrorro

    :D det var ju det jag skrev! He he!! Då fick jag svaret att det måste inte alls vara kopparspiral. Väldigt vimsigt det blev.

  • Anonym
    Anonym (Svar på tal) skrev 2021-01-08 21:40:38 följande:
    Vilket personen du citerar redan sagt..........
    Zorrorro skrev 2021-01-06 15:03:22 följande:

    Kanske svullnad pga kopparspiralen du måste ha om du har ?hormonfri spiral? många mår skit av den och får liknade som sköldkörtelbesvär av den.


    Hoppsan, ber om ursäkt. Jag läste bara inlägget jag svarade på.
  • Anonym (...)
    Zorrorro skrev 2021-01-08 21:20:48 följande:

    Du får gärna informera om vad för andra HORMONFRIA SPIRALER ( som ts skrev) det finns


    Jag tänkte på pärlspiral...
  • nnnnnnnn
    Anonym (...) skrev 2021-01-09 09:37:59 följande:
    Jag tänkte på pärlspiral...
    som är en sorts kopparspiral, fast en annan form än den klassiska T- formade spiralen


  • Smulan274
    Memmisen skrev 2020-12-13 22:06:36 följande:

    Som rubriken lyder. Har en gnagande känsla av att vara gravid. Skulle hemskt gärna vilja bli det, och därför vill jag inte hoppas på för mycket. Jag har gjort 3st grav test inom loppet av en månad som alla visar negativt. Det borde räcka som svar tycker man? Men.. Jag blev illamående vid intag av nikotin, slutat med det helt nu tills jag kan vara helt säker. Haft halsbränna i 3 veckor som till slut gav sig.. Ökad aptit och svänger väldigt i humöret.

    Med det som fakta.. Tror ni jag är gravid eller bara en tjockis med inbillningar?

    Är VC's gravtest mer pålitliga? Har ni några bra tips? ????


    Först skulle jag köpt ett "early detection" test som visar positivt vid lägre hcg nivåer.

    Tyvärr är det ju också så att man kan vara skengravid, då växer både tuttar och mage och man har andra gravid symptom som du beskriver.

    Men det är även så att vissa inte visar positivt på urinprover (vet ej varför) och då måste du ta ett blodprov för att kolla hcg. Så det skulle vara mitt andra tips, hör av dig till um/mvc och hör med dom hur du ska göra för att få ta ett blodprov
Svar på tråden Gravid eller tjock?