• Stickling

    BIM januari 2021 - Första barnet

    Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

    Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

  • Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • Emm94

    Jag vill gärna hoppa in här med! Vad roligt med en grupp för oss som inte har barn sedan tidigare. Läser så mycket kärlek och stöttning här i tråden!

    Är 26 år gammal (snart 27), och är på första försöket till ett barn. Testade någon gång i början av året men valde att sluta på grund av att annat kom emellan. Jag är dock redo nu och vi satsar! På grund av långa cyklar och oregelbunden mens har jag valt att köra med ägglossningstest som visade positivt 24-25 december. BIM blir 8-9 Januari.

    Kommer bli roligt att följas åt här! :D

    1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

    1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

    1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

    1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

    3/1 Sockerikaffet, 32 år

    3/1 Grapefrukt89, 31, (tredje försöket)

    4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

    4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

    4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

    5?/1 Diosali, 29 år

    5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

    6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

    6/1 MsTintin, 28 år (nionde försöket)

    7/1 Rumpelstiltskin, 25 år (fjärde/femte försöket)

    8/1 Emm94, 26 år (första försöket)

    10/1 Alind, 28 år (första försöket)

    10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

    10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

    10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

    11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

    12/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

    13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

    13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

    13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

    14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

    15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

    15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

    15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

    17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

    18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

    18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

    ?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

    20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

    21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

    21/1, Iväntanpåivf, 39år (11e försöket)

  • Babymonitor

    Hej!

    Ny på FL och detta verkar vara en trevlig tråd :) Vi har precis börjat försöka och plussade juldagen, men blev tyvärr ett tidigt missfall dagarna efter.. Hoppas på ÄL runt 10/1 om jag inte hamnat ur fas pga MF. BIM 25/1 <3

    1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

    1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

    1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

    1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

    3/1 Sockerikaffet, 32 år

    3/1 Grapefrukt89, 31, (tredje försöket)

    4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

    4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

    4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

    5?/1 Diosali, 29 år

    5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

    6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

    6/1 MsTintin, 28 år (nionde försöket)

    7/1 Rumpelstiltskin, 25 år (fjärde/femte försöket)

    10/1 Alind, 28 år (första försöket)

    10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

    10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

    10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

    11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

    12/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

    13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

    13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

    13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

    14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

    15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

    15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

    15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

    17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

    18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

    18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

    ?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

    20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

    21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

    21/1, Iväntanpåivf, 39år (11e försöket)

    24/1, Lunna123, 24år (andra försöket)

    25/1 Babymonitor, 29år (tredje försöket)

  • Iväntanpåivf
    Ericky skrev 2020-12-29 12:06:12 följande:

    Välkommen in här! <3 vad jobbigt att det puttas på era ivf-försök... Har du någon prel plan?


    Tidigare va ivf i mars.

    Nu är det sannolikt skjutet på ytterligare. Vet inte hur länge.

    Vi försöker själva och jag äter massa extra vitaminer och d-vitamin boostar och försöker timea ägglossning som alla andra.

    Funderar på att dra igång ivf privat men måste ta det snacket med sambon först och vi är mitt uppe i största renoveringen och han är lite ?en sak i taget?.

    Får se. Jag är trött på att vänta och börjar bli för gammal för ivf enligt staten så....

    tänkte ge det ett försök till iaf.
  • Sockerikaffet
    Grapefrukt89 skrev 2020-12-29 11:21:41 följande:

    Jag är i liknande situation, dock ÄL + 8. Håller med dig om att väntan är sååå jobbig.

    Vissa här på familjeliv i olika trådar har sagt att vita flytningar kan va ett gott tecken, även att det blir ökade flytningar när man är gravid. Medans andra som också fött barn har haft torrt (precis som utan en graviditet). Svårt att säga... Tydligen kan det inte bara skilja från person till person utan från graviditet till graviditet.

    Och ja! Julmatsreaktion eller graviditet? Svårt för mig också att avgöra, haha! Det mesta man äter är ju sött och fett i och med julen. Det bidrar ju till en liten obalans ibland med magen. Själv har jag fått väldigt mycket finnar på köpet denna cykel, så det kan antingen vara maten eller nåt annat. Hm... Vi får väl se! :)


    Det är väldigt spännande! Jag överanalyserar verkligen allt!

    Imorse testade jag igen (äl+10) och det var supersvagt positivt :) Så nu längtar jag till imorgon när jag kan testa igen. Det känns som att barnskapande har blivit en hel livsstil.
  • LangB94

    Hej nu måste jag be om råd. Fick på ÄL+6 en miniblödning, alltså typ endast rosa på pappret när jag torkade. Tänkte att det förhoppningsvis kunde vara en nidblödning, men bestämde mig för att det ?bara? var en mellanblödning för att inte få upp förhoppningarna för mycket. Sen var det inget alls igår. Nu idag på ÄL+8 blev det rosa igen på pappret, och det verkar ha övergått till bruna ?flytningar?. Har även lite värk (ej molande, mer dragande/ tyngdkänsla) i nedre delen av magen. Nån som fått liknande? Vet att man kan ha nidblödning flera dagar, men det känns så konstigt att den gjorde ett uppehåll på över ett dygn och sen kom tillbaka.

  • Ellilor

    Hej,

    Jag hoppar gärna in här efter negativ test i morse på BIM. 4 eller 5 försöket totalt (beroende på om jag räknar enbart aktiva) och andra aktiva försöket sedan MA i v 10 (upptäcktes på KUB i v13) i september. Har ett tidigt missfall i mars (v 6) i bagaget också så så på dessa 4-5 försök har vi blivit gravida 2 gånger, men de små verkar inte vilja stanna. Jag hoppas innerligt att nästa gång vi plussade blir tredje gången gillt.

    Har preliminärt BIM 27/1, lägger till mig i listan och hoppas att jag inte missat någon.

    1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

    1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

    1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

    1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

    3/1 Sockerikaffet, 32 år

    3/1 Grapefrukt89, 31, (tredje försöket)

    4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

    4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

    4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

    5?/1 Diosali, 29 år

    5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

    6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

    6/1 MsTintin, 28 år (nionde försöket)

    7/1 Rumpelstiltskin, 25 år (fjärde/femte försöket)

    10/1 Alind, 28 år (första försöket)

    10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

    10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

    10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

    11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

    12/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

    13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

    13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

    13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

    14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

    15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

    15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

    15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

    17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

    18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

    18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

    ?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

    20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

    21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

    21/1, Iväntanpåivf, 39år (11e försöket)

    24/1, Lunna123, 24år (andra försöket)

    25/1 Babymonitor, 29år (tredje försöket)

    27/1 Ellilor, 28 år (femte försöket)

  • bananmilkshake
    Ellilor skrev 2020-12-30 09:54:15 följande:

    Hej,

    Jag hoppar gärna in här efter negativ test i morse på BIM. 4 eller 5 försöket totalt (beroende på om jag räknar enbart aktiva) och andra aktiva försöket sedan MA i v 10 (upptäcktes på KUB i v13) i september. Har ett tidigt missfall i mars (v 6) i bagaget också så så på dessa 4-5 försök har vi blivit gravida 2 gånger, men de små verkar inte vilja stanna. Jag hoppas innerligt att nästa gång vi plussade blir tredje gången gillt.


    Hej, vi är i ganska liknande situation! Också två missfall (MA i juni och oktober) på tre försök. Vågar knappt hoppas på att det ska ta sig lika snabbt igen, men hoppas förstås. Tredje gången gillt låter bra tycker jag! :)
  • Carina82
    Grapefrukt89 skrev 2020-12-29 11:21:41 följande:

    Jag är i liknande situation, dock ÄL + 8. Håller med dig om att väntan är sååå jobbig.

    Vissa här på familjeliv i olika trådar har sagt att vita flytningar kan va ett gott tecken, även att det blir ökade flytningar när man är gravid. Medans andra som också fött barn har haft torrt (precis som utan en graviditet). Svårt att säga... Tydligen kan det inte bara skilja från person till person utan från graviditet till graviditet.

    Och ja! Julmatsreaktion eller graviditet? Svårt för mig också att avgöra, haha! Det mesta man äter är ju sött och fett i och med julen. Det bidrar ju till en liten obalans ibland med magen. Själv har jag fått väldigt mycket finnar på köpet denna cykel, så det kan antingen vara maten eller nåt annat. Hm... Vi får väl se! :)


    Jag är i samma sits på ÄL+10, känner mig lite allmänt nedslagen idag agh! Igår fick jag en rätt stor temperaturdipp men tänkte att det kanske var en sån där implantationsdipp. Känns dock inte som att temperaturen gick upp särskilt mkt idag så jag gissar att det kanske är kört för mig den här månaden också : ( Så jobbigt när man bara väntar och överanalyserar allt..
  • Vickan31
    Link92 skrev 2020-12-28 20:13:47 följande:
    Välkommen hit! :) Skönt med en liten paus ibland! Har ni några särskilda planer för detta försök?
    Tack så mycket - tycker att ni är fantastiska att hänga med! Skrattande Jag har ätit folsyra ett tag och nu senaste veckorna även börjat med multivitamin för kvinnor för att få i mig mer C- och D-vitamin bland annat. Testar med ägglossningsstickor och använder Premom som jag tycker ger en bra hjälp att tyda dem. Annars inga särskilda planer detta försök tror jag, men om det inte tar sig det här sjunde försöket heller funderar jag på att börja tempa för att se så att ägglossningen faktiskt sker då testerna bara visar att kroppen försöker men inte kan ge definitivt svar. Är lite kluven om att tempa dock, ifall det passar mig eller om jag blir för ledsen och "besatt" när temperaturen inte följer det mönster jag vill, så jag får fundera lite. 

    Jag beklagar verkligen ditt missfall, jag blev så ledsen när jag läste det :( Men som jag tror att du själv skrev: det är ju positivt att ni lyckades bli gravida, och jag håller verkligen tummarna för att det går hela vägen snart Hjärta Har du några planer/tankar om kommande försök? Du har haft din ägglossning nu redan va? Glad
  • Grapefrukt89
    Carina82 skrev 2020-12-30 10:49:13 följande:
    Jag är i samma sits på ÄL+10, känner mig lite allmänt nedslagen idag agh! Igår fick jag en rätt stor temperaturdipp men tänkte att det kanske var en sån där implantationsdipp. Känns dock inte som att temperaturen gick upp särskilt mkt idag så jag gissar att det kanske är kört för mig den här månaden också : ( Så jobbigt när man bara väntar och överanalyserar allt..

    åh.. fattar! ja, jul-ledigheten må va välbehövd men kan också göra att man vrider och vänder på saker mer än vad som behövs! Men jag lider med dig, jag är ju likadan :)


     


    Känner du annars att tempningen känns ok att göra? Har du gjort det länge? Ger det liksom lugn/tydlighet eller motsatsen? Jag frågar för att jag själv tempade ett tag och tyckte det kändes lite stressigt. Vet dock ej om jag ska börja igen eller ej... Tycker det är sjukt intressant också!


    Hoppas att det går hela vägen för dig denna månad!

Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet