• Stickling

    BIM januari 2021 - Första barnet

    Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

    Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

  • Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • Carina82
    Grapefrukt89 skrev 2020-12-30 17:01:51 följande:

    åh.. fattar! ja, jul-ledigheten må va välbehövd men kan också göra att man vrider och vänder på saker mer än vad som behövs! Men jag lider med dig, jag är ju likadan :)

     

    Känner du annars att tempningen känns ok att göra? Har du gjort det länge? Ger det liksom lugn/tydlighet eller motsatsen? Jag frågar för att jag själv tempade ett tag och tyckte det kändes lite stressigt. Vet dock ej om jag ska börja igen eller ej... Tycker det är sjukt intressant också!

    Hoppas att det går hela vägen för dig denna månad!


    Haha ja det är lite galet hur mkt tid man helt plötsligt har att vända och vrida på saker! Min sambo jobbar dom här dagarna runt nyår så jag har typ suttit och hetstittat på barnkläder och läst familjeliv, måste verkligen skaffa mig en hobby eller tre ; ) Känns ändå skönt att inte vara ensam < 3

    Vad gäller det där med temperatur har jag fram till nu tyckt det var spännande och lärorikt, men känner nu att det kanske får bli en paus efter det här. Den här ångesten över 0,nånting grader upp eller ner kanske inte är helt balanserad! Så länge man har koll på när man har ägglossning (jag tar tester) så kanske man kan släppa resten.. hm! Om du är sugen på att ta upp det så kan du ju testa en månad och bestämma i förväg att du får sluta så fort det känns det minsta jobbigt?

    Hoppas det snart är vår tur! Håller tummarna för dig < 3
  • Ellilor
    bananmilkshake skrev 2020-12-30 10:22:19 följande:

    Hej, vi är i ganska liknande situation! Också två missfall (MA i juni och oktober) på tre försök. Vågar knappt hoppas på att det ska ta sig lika snabbt igen, men hoppas förstås. Tredje gången gillt låter bra tycker jag! :)


    Hej,

    Ja, jag känner igen ditt alias från en annan tråd. Hur mår du? Ja, jag försöker att ha inställningen att det nu kommer ta tid i stället att få plusset så att jag inte ska bli besviken, men blev såklart ledsen ändå imorse. Ja vi satsar stenhårt på det tycker jag, tredje gången är det guldägget som släpper ;)
  • bananmilkshake
    Ellilor skrev 2020-12-30 21:24:07 följande:

    Hej,

    Ja, jag känner igen ditt alias från en annan tråd. Hur mår du? Ja, jag försöker att ha inställningen att det nu kommer ta tid i stället att få plusset så att jag inte ska bli besviken, men blev såklart ledsen ändå imorse. Ja vi satsar stenhårt på det tycker jag, tredje gången är det guldägget som släpper ;)


    Ja, såklart man blir ledsen! Jag mår bra, även om det känns nervöst och jag ändå oroar mig en del. Hur känns det för dig? Ja men verkligen, guldägget! :D
  • FruH2

    Hej! Hoppar in i den här gruppen då min mens anlände i går... det blir 4e försöket för oss nu i Januari. Hoppas det blir en bra start på året!

    ****

    1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

    1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

    1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

    1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

    3/1 Sockerikaffet, 32 år

    3/1 Grapefrukt89, 31, (tredje försöket)

    4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

    4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

    4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

    5?/1 Diosali, 29 år

    5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

    6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

    6/1 MsTintin, 28 år (nionde försöket)

    7/1 Rumpelstiltskin, 25 år (fjärde/femte försöket)

    10/1 Alind, 28 år (första försöket)

    10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

    10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

    10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

    11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

    12/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

    13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

    13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

    13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

    14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

    15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

    15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

    15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

    17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

    18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

    18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

    ?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

    20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

    21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

    21/1, Iväntanpåivf, 39år (11e försöket)

    23/1, fruH2, 28 år, (4e försöket)

    24/1, Lunna123, 24år (andra försöket)

    25/1 Babymonitor, 29år (tredje försöket)

    27/1 Ellilor, 28 år (femte försöket)

  • Grapefrukt89
    LangB94 skrev 2020-12-30 09:46:54 följande:

    Hej nu måste jag be om råd. Fick på ÄL+6 en miniblödning, alltså typ endast rosa på pappret när jag torkade. Tänkte att det förhoppningsvis kunde vara en nidblödning, men bestämde mig för att det ?bara? var en mellanblödning för att inte få upp förhoppningarna för mycket. Sen var det inget alls igår. Nu idag på ÄL+8 blev det rosa igen på pappret, och det verkar ha övergått till bruna ?flytningar?. Har även lite värk (ej molande, mer dragande/ tyngdkänsla) i nedre delen av magen. Nån som fått liknande? Vet att man kan ha nidblödning flera dagar, men det känns så konstigt att den gjorde ett uppehåll på över ett dygn och sen kom tillbaka.


    Inte haft liknande men känns som utifrån det jag själv läst som att det kan va en nidblödning, även om den beter sig lite märkligt. Dock kan bruna flytningar ju vara gammalt blod bara (i och med nidblödningen) eller annat... Återstår att se...


    När tänker du ta graviditetstest? Hur är statusen med det idag? Jag tänker oavsett, så är det inte långt! Håller tummarna! : )


    Tog själv ett gravtest nyss som visade negativt! Men jag är nånstans kring Bim -3 till -5. Så oavsett så hade jag inte höga förväntningar. Dock har jag varit väldigt trött och lite illamående i 2 dagar nu, väldigt mycket metallsmak i mun osv... Detta upplevde jag inte förra menscykeln. Kroppen spelar sina spratt helt enkelt, haha!

    Hoppas på det bästa för dig! :)

  • apan95

    Hej alla! Nu har NC bekräftat ägglossning så jag lägger till mig i listan! Tror vi är på försök 14 med ett missfall under vägen..

    gott nytt år till er alla och lycka till <3

    1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

    1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

    1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

    1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

    3/1 Sockerikaffet, 32 år

    3/1 Grapefrukt89, 31, (tredje försöket)

    4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

    4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

    4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

    5?/1 Diosali, 29 år

    5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

    6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

    6/1 MsTintin, 28 år (nionde försöket)

    7/1 Rumpelstiltskin, 25 år (fjärde/femte försöket)

    10/1 Alind, 28 år (första försöket)

    10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

    10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

    10/1 Jerreblomstra 30 år ( artonde försöket)

    11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

    11/1 apan95, 25 år (fjortonde försöket)

    12/1 Vickan31, 31 år (sjunde försöket)

    13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

    13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

    13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

    14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

    15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

    15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

    15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

    17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

    18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

    18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

    ?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

    20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket)

    21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

    21/1, Iväntanpåivf, 39år (11e försöket)

    23/1, fruH2, 28 år, (4e försöket)

    24/1, Lunna123, 24år (andra försöket)

    25/1 Babymonitor, 29år (tredje försöket)

    27/1 Ellilor, 28 år (femte försöket)

  • MsTintin

    Borde man vara orolig för en väldigt liten temp-höjning efter äl? Innan äl så låg min temp på 36.13 som lägst och 35.32 som högst. Nu efter äl så har den legat mellan 36.40 och 36.50, vilket inte känns som en tillräckligt stor skillnad...

    Funderar på om det kan påverkas av att jag har varit ledig sen äl och därför varit vaken senare och gått upp senare, men fortfarande mätt temp vid 07:30, vad tror ni?

  • Molybden
    MsTintin skrev 2020-12-31 09:52:54 följande:

    Borde man vara orolig för en väldigt liten temp-höjning efter äl? Innan äl så låg min temp på 36.13 som lägst och 35.32 som högst. Nu efter äl så har den legat mellan 36.40 och 36.50, vilket inte känns som en tillräckligt stor skillnad...

    Funderar på om det kan påverkas av att jag har varit ledig sen äl och därför varit vaken senare och gått upp senare, men fortfarande mätt temp vid 07:30, vad tror ni?


    Tempen brukar kunna öka om man går upp senare. Min temp skiljer rätt mycket en jobbvecka jämfört med helgen, upp till ca 0,3 grader. Men sånt är ju individuellt. Du har inte märkt av hur din temp reagerat andra gånger du varit ledig?

    Jag hade dock en cykel där mig tempökning var ovanligt låg ca 0,2-0,3 grader mot mina 0,4-0,8 grader men fick konstaterad äl hos gyn. Så förhoppningsvis är det inte något konstigt.
  • MsTintin
    Molybden skrev 2020-12-31 10:12:16 följande:

    Tempen brukar kunna öka om man går upp senare. Min temp skiljer rätt mycket en jobbvecka jämfört med helgen, upp till ca 0,3 grader. Men sånt är ju individuellt. Du har inte märkt av hur din temp reagerat andra gånger du varit ledig?

    Jag hade dock en cykel där mig tempökning var ovanligt låg ca 0,2-0,3 grader mot mina 0,4-0,8 grader men fick konstaterad äl hos gyn. Så förhoppningsvis är det inte något konstigt.


    Nu när jag kollar bak i tiden så verkar det faktiskt som att jag har fått högre temp på helger, så det kanske är som för dig. Detta är första gången jag är ledig sen jag började med NC, så vet faktiskt inte hur ledighet påverkar mig :P

    Jag fick ändå bekräftad äl från både NC och Flo, så det verkar inte ha påverkat algoritmen. Och de stämde även med äl-stickornas resultat och Premoms beräkning (herregud hur orkar man hålla på med alla dessa appar egentligen haha ^^).

    Tack för ditt snabba svar i alla fall! Håller tummarna att det inte betyder något, läste något om att det kan betyda lågt progestron-värde men hoppas att så inte är fallet!
  • Sockerikaffet


    Jag testade igen imorse (äl+11) och nu är det ingen tvekan om att det är ett streck där, även om det är svagt. Nu hoppas jag verkligen att allt går vägen! Och ingen skumpa för mig ikväll ;)
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet