• Stickling

    BIM januari 2021 - Första barnet

    Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

    Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

  • Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • bananmilkshake

    Men JAAA! Grattis!! Hjärta


    Sockerikaffet skrev 2020-12-31 11:34:32 följande:
    Jag testade igen imorse (äl+11) och nu är det ingen tvekan om att det är ett streck där, även om det är svagt. Nu hoppas jag verkligen att allt går vägen! Och ingen skumpa för mig ikväll ;)
  • josefinbet

    Hoppar in denna tråden jag med! 
    Är 29 år, försök till första barnet. Började försöka i nov i år och blev gravid direkt,  fick dock missfall i v 7 (6+2). Hade LH ökning i tisdags 29/12, dock bara en dag istället för två vet inte om det var riktig ÄL eller ej.. Sambon var inte hemma heller så hann "bara" få till det samma dag som LH ökning plus dagen efter. Tror inte det blir något såhär snabbt men hoppas kan man ju :) 

  • MAKL
    Sockerikaffet skrev 2020-12-31 11:34:32 följande:

    Jag testade igen imorse (äl+11) och nu är det ingen tvekan om att det är ett streck där, även om det är svagt. Nu hoppas jag verkligen att allt går vägen! Och ingen skumpa för mig ikväll ;)


    Åh va roligt, grattis :)
  • LangB94
    Grapefrukt89 skrev 2020-12-31 08:46:00 följande:

    Inte haft liknande men känns som utifrån det jag själv läst som att det kan va en nidblödning, även om den beter sig lite märkligt. Dock kan bruna flytningar ju vara gammalt blod bara (i och med nidblödningen) eller annat... Återstår att se...

    När tänker du ta graviditetstest? Hur är statusen med det idag? Jag tänker oavsett, så är det inte långt! Håller tummarna! : )

    Tog själv ett gravtest nyss som visade negativt! Men jag är nånstans kring Bim -3 till -5. Så oavsett så hade jag inte höga förväntningar. Dock har jag varit väldigt trött och lite illamående i 2 dagar nu, väldigt mycket metallsmak i mun osv... Detta upplevde jag inte förra menscykeln. Kroppen spelar sina spratt helt enkelt, haha!

    Hoppas på det bästa för dig! :)


    Tack för svar! Har varit sjukt trött de tre senaste dagarna, med lätt illamående som kommer och går. Konstig smak i munnen.

    Dessutom känt mycket stickningar och ?dragningar? runt livmodern, inte alls som mensvärk. Är inte förstoppad, annars hade jag skyllt på det.

    Tog ett clearblue testa tidigt idag på morgonen som visar ett svagt streck, och borde fan fira (tänk att få avsluta 2020 så?) men har hört så mycket om spökstreck att jag inte vågar lita på det. Har bara vanliga hemma så kan ju inte testa mer idag.. åker och köper så jag kan testa igen i dagarna. Men det skulle ju tala för att det faktiskt var en nidblödning! Herregud vad tankarna snurrar!
  • Ericky
    Sockerikaffet skrev 2020-12-31 11:34:32 följande:

    Jag testade igen imorse (äl+11) och nu är det ingen tvekan om att det är ett streck där, även om det är svagt. Nu hoppas jag verkligen att allt går vägen! Och ingen skumpa för mig ikväll ;)


    Men åååååhhhh! Vilket OTROLIGT avslut på ditt år!!!! Stort grattis!!!! Vilket försök var ni på? <3
  • Ericky
    LangB94 skrev 2020-12-31 12:33:22 följande:

    Tack för svar! Har varit sjukt trött de tre senaste dagarna, med lätt illamående som kommer och går. Konstig smak i munnen.

    Dessutom känt mycket stickningar och ?dragningar? runt livmodern, inte alls som mensvärk. Är inte förstoppad, annars hade jag skyllt på det.

    Tog ett clearblue testa tidigt idag på morgonen som visar ett svagt streck, och borde fan fira (tänk att få avsluta 2020 så?) men har hört så mycket om spökstreck att jag inte vågar lita på det. Har bara vanliga hemma så kan ju inte testa mer idag.. åker och köper så jag kan testa igen i dagarna. Men det skulle ju tala för att det faktiskt var en nidblödning! Herregud vad tankarna snurrar!


    Klart du kan fira! Utan skumpa ;) svagt streck och dina symtom är helt klart plus! Stort grattis till dig också!!! Härligt med lite plus i tråden redan :D kram!
  • Sockerikaffet
    Ericky skrev 2020-12-31 12:51:37 följande:

    Men åååååhhhh! Vilket OTROLIGT avslut på ditt år!!!! Stort grattis!!!! Vilket försök var ni på? <3


    Det är andra försöket så jag är positivt överraskad att det gick så bra, även om det såklart inte är färdigt än. Men ett steg på vägen när befruktningen har lyckats iaf!
  • LangB94
    Ericky skrev 2020-12-31 12:52:47 följande:

    Klart du kan fira! Utan skumpa ;) svagt streck och dina symtom är helt klart plus! Stort grattis till dig också!!! Härligt med lite plus i tråden redan :D kram!


    Tack så mycket! Håller tummarna för alla er andra också!
  • Stickling

    Gott nytt år, allihop! Så underbart med de första plussen i tråden! Nu hoppas vi på många fler, så att vi alla får våra efterlängtade barn år 2021. <3

  • Link92
    Vickan31 skrev 2020-12-30 14:53:59 följande:

    Tack så mycket - tycker att ni är fantastiska att hänga med!  Jag har ätit folsyra ett tag och nu senaste veckorna även börjat med multivitamin för kvinnor för att få i mig mer C- och D-vitamin bland annat. Testar med ägglossningsstickor och använder Premom som jag tycker ger en bra hjälp att tyda dem. Annars inga särskilda planer detta försök tror jag, men om det inte tar sig det här sjunde försöket heller funderar jag på att börja tempa för att se så att ägglossningen faktiskt sker då testerna bara visar att kroppen försöker men inte kan ge definitivt svar. Är lite kluven om att tempa dock, ifall det passar mig eller om jag blir för ledsen och "besatt" när temperaturen inte följer det mönster jag vill, så jag får fundera lite. 

    Jag beklagar verkligen ditt missfall, jag blev så ledsen när jag läste det :( Men som jag tror att du själv skrev: det är ju positivt att ni lyckades bli gravida, och jag håller verkligen tummarna för att det går hela vägen snart  Har du några planer/tankar om kommande försök? Du har haft din ägglossning nu redan va? 


    Ja i början stressade tempandet mig, att jag skulle sova nog många timmar osv, men upptäckte sedan att min kurva blir mest stabil om jag tempar samma tid varje dag (05:40 i mitt fall) oavsett sömntimmar. Somnar självklart om på helgerna! Min termometer sparar sista temperaturen så jag kollar vad den blev senare :) Nu blir jag mer stressad när jag inte tar tempen! Det var den som gjorde att jag visste att jag var gravid sist - min temperatur droppar alltid lite när det närmar sig mens och sist bara ökade den. Så misstänkte att testet skulle vara positivt innan jag tog det, var väldigt häftigt! Det går ju alltid att testa, om du vill. En termometer med två decimaler är inte så dyr, och man måste inte använda NC. Finns billigare appar, tom såna som är gratis :)

    Ja missfallet var tungt, men tankarna släppte snabbt när cykeln återhämtade sig fort. Hade ägglossning runt julafton och denna gång hade vi bara kommit överens om att ligga varannan dag (från att mina flytningar blev vattniga/trådiga tills de torkade upp) - och om pressen på min man blev för stor så körde vi heminsemination. Inte så mysigt, men då blir det något gjort iallafall, haha! Borde ha BIM runt den nionde, men försöker att inte tänka på det så mycket :) har inga annorlunda symtom än iaf.
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet