• Stickling

    BIM januari 2021 - Första barnet

    Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

    Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

  • Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • Tokan123

    Jag har äl vilken dag som helst, är på cd14 idag. Vad tänker ni om att ta ett par glas vin ikväll? Kan det påverka negativt? Vi ska laga en trerätters här hemma och jag tänker att det skulle vara gott med ett glas till maten. Men vill inte sumpa en chans. Men hur mycket ska man stanna upp i väntan på att det händer?

  • Link92
    Tokan123 skrev 2020-12-31 15:55:18 följande:

    Jag har äl vilken dag som helst, är på cd14 idag. Vad tänker ni om att ta ett par glas vin ikväll? Kan det påverka negativt? Vi ska laga en trerätters här hemma och jag tänker att det skulle vara gott med ett glas till maten. Men vill inte sumpa en chans. Men hur mycket ska man stanna upp i väntan på att det händer?


    Kör ba kör säger jag! Undvik att bli askalas och bakis bara :)
  • KNAS2
    Tokan123 skrev 2020-12-31 15:55:18 följande:

    Jag har äl vilken dag som helst, är på cd14 idag. Vad tänker ni om att ta ett par glas vin ikväll? Kan det påverka negativt? Vi ska laga en trerätters här hemma och jag tänker att det skulle vara gott med ett glas till maten. Men vill inte sumpa en chans. Men hur mycket ska man stanna upp i väntan på att det händer?


    Ta du ett glas vin, eller två! :)
  • Lulu1987

    Jag har BIM den 5e, men hoppas på ett plus! : )

    Blir isånnafall första barnet (var gravid i mars, men ej fullgjord). Är 33 år, och jag hade ÄL 21a.

    Kännt många symtom sen den 25e, och hoppas det är pga graviditet. : )

  • msofia91

    Om man ska säga något positivt om min mens så är det att den är jävligt pålitlig. Jag har nästa bim 29/1.. Hänger kvar i bakgrunden, lite bitter och ledsen.

    Lycka till alla <3

  • Tokan123

    Positivt äl test idag på cd 15. Så antar att det bara är att ligga i nu då och sedan börja den eviga väntan.

  • Vickan31
    LangB94 skrev 2020-12-31 12:33:22 följande:
    Tack för svar! Har varit sjukt trött de tre senaste dagarna, med lätt illamående som kommer och går. Konstig smak i munnen.

    Dessutom känt mycket stickningar och ?dragningar? runt livmodern, inte alls som mensvärk. Är inte förstoppad, annars hade jag skyllt på det.

    Tog ett clearblue testa tidigt idag på morgonen som visar ett svagt streck, och borde fan fira (tänk att få avsluta 2020 så?) men har hört så mycket om spökstreck att jag inte vågar lita på det. Har bara vanliga hemma så kan ju inte testa mer idag.. åker och köper så jag kan testa igen i dagarna. Men det skulle ju tala för att det faktiskt var en nidblödning! Herregud vad tankarna snurrar!
    Sockerikaffet skrev 2020-12-31 13:13:50 följande:
    Det är andra försöket så jag är positivt överraskad att det gick så bra, även om det såklart inte är färdigt än. Men ett steg på vägen när befruktningen har lyckats iaf!
    Åååh men vad spännande - grattis och jag håller tummarna för er båda! <3 

  • Vickan31
    Link92 skrev 2020-12-31 15:15:19 följande:
    Ja i början stressade tempandet mig, att jag skulle sova nog många timmar osv, men upptäckte sedan att min kurva blir mest stabil om jag tempar samma tid varje dag (05:40 i mitt fall) oavsett sömntimmar. Somnar självklart om på helgerna! Min termometer sparar sista temperaturen så jag kollar vad den blev senare :) Nu blir jag mer stressad när jag inte tar tempen! Det var den som gjorde att jag visste att jag var gravid sist - min temperatur droppar alltid lite när det närmar sig mens och sist bara ökade den. Så misstänkte att testet skulle vara positivt innan jag tog det, var väldigt häftigt! Det går ju alltid att testa, om du vill. En termometer med två decimaler är inte så dyr, och man måste inte använda NC. Finns billigare appar, tom såna som är gratis :)

    Ja missfallet var tungt, men tankarna släppte snabbt när cykeln återhämtade sig fort. Hade ägglossning runt julafton och denna gång hade vi bara kommit överens om att ligga varannan dag (från att mina flytningar blev vattniga/trådiga tills de torkade upp) - och om pressen på min man blev för stor så körde vi heminsemination. Inte så mysigt, men då blir det något gjort iallafall, haha! Borde ha BIM runt den nionde, men försöker att inte tänka på det så mycket :) har inga annorlunda symtom än iaf.
    Tack för väldigt intressanta svar och tankar om ditt tempande! Det låter som att du haft en positiv upplevelse av att följa tempen, så jag blir lite mer pepp på att testa det faktiskt :) Skönt också att veta att sömntimmar inte alltid påverkar så mycket, och att man kan somna om som du säger.Måste ha varit häftigt att se att tempen ökade innan du tog det positiva testet sist :) 

    Vad skönt att din cykel återhämtade sig fort ändå, och enligt vad jag läst på vissa ställen kan det vara bra att ligga varannan dag istället för flera dagar på raken för kvalitén på spermierna? Samt att det såklart är bra att ni tänker på att det inte ska bli en för stor press för din man. Jag upplever också att det är svårt för oss att få till det flera dagar i rad, men tänker att varannan dag kan vara positivt också :) Tack igen för att du delade med dig av dina tankar och erfarenheter!
  • josefinbet
    Tokan123 skrev 2021-01-01 13:52:58 följande:

    Positivt äl test idag på cd 15. Så antar att det bara är att ligga i nu då och sedan börja den eviga väntan.


    Verkligen evig väntan!! Nu vill man bara att tiden ska gå fort. 
  • bananmilkshake

    Gott nytt år på er! Skönt att vi nu äntligen i alla fall är inne på rätt månad, bim-månaden, haha! Och så himla kul med några plus redan! Jag är superpeppad på den här månaden, mest för att jag är så lättad att vidriga 2020 är över. :p Allt känns så hoppfullt precis efter nyår tycker jag. Kram på er!

Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet