• Stickling

    BIM januari 2021 - Första barnet

    Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

    Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

  • Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • Myran1234
    Soff skrev 2021-01-19 10:50:29 följande:

    Åh okey, ja det säger ju faktiskt ingenting egentligen, har jag hört. Frågade på kliniken jag var på också och dom sa att man måste se det på labb för att faktiskt kunna avgöra hur läget är. Har också läst om folk som gjort det där hemmatestet som fått dåligt resultat, och sen gjort ett riktigt test som visat på bra resultat så skulle inte heller ta det på allvar. Har faktiskt köpt hem ett sånt test för ett tag sedan till min sambo, men har bestämt oss för att vi struntar i det. Om resultatet ändå inte är pålitligt så orsakar det bara onödig stress tänker jag, och även om det visar på positivt resultat så kan man ju inte lita på det heller.

    Jag tar folsyra, d-vitamin, c-vitamin+järn,zink, B12+B6. Hittils så har bara min sambo tagit zink, men har beställt hem nu så han även ska ta granatäpple, selen och q10 som ska vara väldigt bra för spermakvalitén.   

     


    Nä precis. Jag tänker också så. Och är resultatet dåligt efter labb så tar vi det därifrån. Klokt av er att inte göra testet hemma. Svårt att inte stressa upp om det är dåligt. Och stress vet vi ju inte direkt bidrar till bättre fertilitet.

    Jag tar också folsyra och d-vitamin. Har testat att ta en stor dos d-vitamin just vid ägglossning enligt Vulverines (Jenny Koos) tips. Hoppas jag kan förlänga min lutealfas av det. Tar också en högdos av B6 samt Q10, multivitamin och omega3. Min sambo tar zink, selen, folsyra och D-vitamin. Försöker få honom att också börja med magnesium och Q10 men han tycker det börjar bli lite för mycket piller. ;)

    Har läst att kombinationen zink och folsyra ska vara bra för spermiekvalitén. Men ja, är mycket man läser och jag tror egentligen att håller man bara en bra kost så borde det ju räcka. D-vitamin dock känns viktigt i och med att vi inte får tillräckligt från solen på vinterhalvåret. Herregud, känner mig nästan lite manisk vad gäller kvinnlig och manlig fertilitet, haha. Må detta få ett slut snart.
  • Soff
    Myran1234 skrev 2021-01-19 11:58:35 följande:

    Nä precis. Jag tänker också så. Och är resultatet dåligt efter labb så tar vi det därifrån. Klokt av er att inte göra testet hemma. Svårt att inte stressa upp om det är dåligt. Och stress vet vi ju inte direkt bidrar till bättre fertilitet.

    Jag tar också folsyra och d-vitamin. Har testat att ta en stor dos d-vitamin just vid ägglossning enligt Vulverines (Jenny Koos) tips. Hoppas jag kan förlänga min lutealfas av det. Tar också en högdos av B6 samt Q10, multivitamin och omega3. Min sambo tar zink, selen, folsyra och D-vitamin. Försöker få honom att också börja med magnesium och Q10 men han tycker det börjar bli lite för mycket piller. ;)

    Har läst att kombinationen zink och folsyra ska vara bra för spermiekvalitén. Men ja, är mycket man läser och jag tror egentligen att håller man bara en bra kost så borde det ju räcka. D-vitamin dock känns viktigt i och med att vi inte får tillräckligt från solen på vinterhalvåret. Herregud, känner mig nästan lite manisk vad gäller kvinnlig och manlig fertilitet, haha. Må detta få ett slut snart.


    Nä precis! Bättre att ta ett riktigt test sen om det behövs, och ta det därifrån.

    Ah okey! haha min sambo tycker också det blir lite väl mycket kosttillskott och grejer, och ja, man kanske är lite hysterisk med detta >< haha men man vill ju öka chanserna om det nu går liksom! Även om det säkert räcker med bra kost, så känns det bra att ge det där lilla extra, speciellt när man försökt ett tag och det inte går vägen..
  • BettySpaghetti

    Har BIM 21/1 och hade tänkt vänta med att testa tills dess, men kunde inte hålla mig så testade nu på eftermiddagen. Och där var det ett svagt svagt men ändå tydligt plus :)

    (Ska dubbelkolla med en digital sticka imorgon för kan typ inte tro att det är sant då jag var rätt säker på att det var PMS jag kände av)

  • Tokan123
    BettySpaghetti skrev 2021-01-19 17:51:36 följande:

    Har BIM 21/1 och hade tänkt vänta med att testa tills dess, men kunde inte hålla mig så testade nu på eftermiddagen. Och där var det ett svagt svagt men ändå tydligt plus :)

    (Ska dubbelkolla med en digital sticka imorgon för kan typ inte tro att det är sant då jag var rätt säker på att det var PMS jag kände av)


    Grattis! Det var lika för mig förra veckan, trodde inte det var sant då det kändes precis som dagarna innan mens, en vecka efter känns det fortfarande likadant och jag har testat igen o h det visar fortfarande positivt, tempen håller sig uppe också.
  • FruH2
    BettySpaghetti skrev 2021-01-19 17:51:36 följande:

    Har BIM 21/1 och hade tänkt vänta med att testa tills dess, men kunde inte hålla mig så testade nu på eftermiddagen. Och där var det ett svagt svagt men ändå tydligt plus :)

    (Ska dubbelkolla med en digital sticka imorgon för kan typ inte tro att det är sant då jag var rätt säker på att det var PMS jag kände av)


    Åh vad roligt! Grattis!! Hade du några syntom? Jag väntar ivrigt på BIM, 23/1.. så om 4 dagar. Tycker mig känna av allt just nu men som alla andra månader kanske det bara är inbillning.
  • Iväntanpåivf
    BettySpaghetti skrev 2021-01-19 17:51:36 följande:

    Har BIM 21/1 och hade tänkt vänta med att testa tills dess, men kunde inte hålla mig så testade nu på eftermiddagen. Och där var det ett svagt svagt men ändå tydligt plus :)

    (Ska dubbelkolla med en digital sticka imorgon för kan typ inte tro att det är sant då jag var rätt säker på att det var PMS jag kände av)


    Åh grattis!
  • Vickan31
    BettySpaghetti skrev 2021-01-19 17:51:36 följande:

    Har BIM 21/1 och hade tänkt vänta med att testa tills dess, men kunde inte hålla mig så testade nu på eftermiddagen. Och där var det ett svagt svagt men ändå tydligt plus :)

    (Ska dubbelkolla med en digital sticka imorgon för kan typ inte tro att det är sant då jag var rätt säker på att det var PMS jag kände av)


    Ååh men vad roligt - stort grattis! Skrattande
  • BettySpaghetti
    Tokan123 skrev 2021-01-19 18:03:17 följande:
    Grattis! Det var lika för mig förra veckan, trodde inte det var sant då det kändes precis som dagarna innan mens, en vecka efter känns det fortfarande likadant och jag har testat igen o h det visar fortfarande positivt, tempen håller sig uppe också.
    Tack :) Förstår verkligen, testade igen imorse med digital och då stod det ju svart på vitt Gravid 1-2 veckor. Så jag får väl lite på det, så glad och chockad på samma gång liksom.  

    Och vad härligt att höra att det fortfarande känns likadant för dig och att allt håller sig uppe :) 
  • BettySpaghetti
    FruH2 skrev 2021-01-19 21:28:52 följande:
    Åh vad roligt! Grattis!! Hade du några syntom? Jag väntar ivrigt på BIM, 23/1.. så om 4 dagar. Tycker mig känna av allt just nu men som alla andra månader kanske det bara är inbillning.
    Åh tack, är superglad och chockad :) Ja lite fast allt kändes precis som PMS så var så säker på att det var det. Har ömma bröst men det brukar jag ha någon vecka innan mens också bara att de brukar bara göra ont några dagar och sen lägga sig och nu har det hållit i sig. Möjligen lite lite molvärk  men det var jag också säker på var mensvärk som var på g.

    Håller tummarna för dig! Vad känner du av för tecken? 
Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet