• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-02-16 14:31:56 följande:

    Ja, man är mycket starkare och klarar av mer än vad man tror. Det första uttaget gjorde jag i mars, sedan måste man vänta 1 månad med nästa behandling. Det andra uttaget gjorde jag i maj och det tredje i september. På den tredje behandlingen bytte vi från gonal f till menopur, vilket fungerade mycket bättre. Personligen vill jag bara köra på utan paus, jag tycker att väntan och ledtiderna är det absolut värsta. Men det var kanske pausen över sommaren som gjorde gott, eller så var det medicinen.

    Hur mår du idag?


    Har du fått någon information om ett nästa steg och när ni får sätta in det embryo du har i frysen? Och kunde de erbjuda embryo glue?
  • ace86
    Jenzia skrev 2021-02-16 14:42:43 följande:

    En månad låter bisarrt kort tid, för oss tog det 1,5 månad att ens få kallelse till första läkarbesöket efter att remissen godkändes. Och sen ytterligare två-tre veckors väntetid till själva läkarbesöket. Ni måste haft galen tur

    Jag var helt övertygad om att jag skulle bli nekad igen (blev det i januari) så jag var inte alls förberedd på start igår. Men idag har allt sjunkit in och jag längtar efter att ta andra sprutan ikväll!

    Såg att du kommit rätt långt med ruvningen. Jag håller tummarna för att det tar sig på första försöker! Hur många dagar från äggplock till gravtest fick du?


    Vilken stad bor / gör du din behandling i? Vi valde inte den största eller den mest omtalade kliniken i Stockholm (dock den jag såg hade väldigt bra personliga rekommendationer) och de har inte köer :) och nöjda hittills!

    Jaa - jag är på RD11 och ska ta gravtest RD15. Jag är försiktigt hoppfull! :)
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-02-16 18:35:25 följande:

    Jag förstår, och var/är inställd på samma sak som du, att ni kör man väl på! Men så förstod jag från podden att det kanske är annat som kan begränsa möjligheterna att försöka månad efter månad. Tex att kroppen måste återhämta sig eller att ens naturliga ägglossning måste komma tillbaka. Etc.

    Jag körde faktiskt gonal-f och menopur samtidigt. Men förstår att alla får olika doser beroende på sina förutsättningar.

    Jag mår fortsatt bra. Har lite mindre symtom (mindre svullen i bröst och buk) så rädd att det inte gått hela vägen men samtidigt så har jag heller ingen mensvärk. Är nu inne i RD 11 så snart är det dags för test :)


    Väldigt positivt att du har tagit dig till RD11, då hoppas jag att du har lyckats :) Spännande! De gånger när det inte har lyckats så har min mens kommit 13 dagar efter ägguttag.

    Vad intressant att du fick den kombinationen från start, jag har hört av en vän att hon fick det på sin fjärde behandling och då lyckades det. Hade kliniken själva det som förslag?
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-02-16 18:35:25 följande:

    Jag förstår, och var/är inställd på samma sak som du, att ni kör man väl på! Men så förstod jag från podden att det kanske är annat som kan begränsa möjligheterna att försöka månad efter månad. Tex att kroppen måste återhämta sig eller att ens naturliga ägglossning måste komma tillbaka. Etc.

    Jag körde faktiskt gonal-f och menopur samtidigt. Men förstår att alla får olika doser beroende på sina förutsättningar.

    Jag mår fortsatt bra. Har lite mindre symtom (mindre svullen i bröst och buk) så rädd att det inte gått hela vägen men samtidigt så har jag heller ingen mensvärk. Är nu inne i RD 11 så snart är det dags för test :)


    Väldigt positivt att du har tagit dig till RD11, då hoppas jag att du har lyckats :) Spännande! De gånger när det inte har lyckats så har min mens kommit 13 dagar efter ägguttag.

    Vad intressant att du fick den kombinationen från start, jag har hört av en vän att hon fick det på sin fjärde behandling och då lyckades det. Hade kliniken själva det som förslag?
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-02-16 18:35:25 följande:

    Jag förstår, och var/är inställd på samma sak som du, att ni kör man väl på! Men så förstod jag från podden att det kanske är annat som kan begränsa möjligheterna att försöka månad efter månad. Tex att kroppen måste återhämta sig eller att ens naturliga ägglossning måste komma tillbaka. Etc.

    Jag körde faktiskt gonal-f och menopur samtidigt. Men förstår att alla får olika doser beroende på sina förutsättningar.

    Jag mår fortsatt bra. Har lite mindre symtom (mindre svullen i bröst och buk) så rädd att det inte gått hela vägen men samtidigt så har jag heller ingen mensvärk. Är nu inne i RD 11 så snart är det dags för test :)


    Väldigt positivt att du har tagit dig till RD11, då hoppas jag att du har lyckats :) Spännande! De gånger när det inte har lyckats så har min mens kommit 13 dagar efter ägguttag.

    Vad intressant att du fick den kombinationen från start, jag har hört av en vän att hon fick det på sin fjärde behandling och då lyckades det. Hade kliniken själva det som förslag?
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-02-16 18:58:25 följande:

    Har du fått någon information om ett nästa steg och när ni får sätta in det embryo du har i frysen? Och kunde de erbjuda embryo glue?


    Imorgon ska jag dit och höra om det finns något annorlunda de kan göra på sista försöket, jag tänkte även fråga om embryo glue då. Jag hoppas verkligen att jag får sätta in det vi har i frysen redan om ca 2 veckor.
  • Sweetpineapple
    Inalina skrev 2021-02-16 13:48:08 följande:

    men så roligt och vilket bra besked! Hur många ägg såg de? det handlar ju inte om antalet utan om kvaliten!


    Tack :)

    Fick inget antal alls på sista vul, på första var de bara 2 st över 10mm och på andra var det 5st. Fler sista ggn men högst oklart hur många. Vet bara att det är relativt få så räknar med att de sätter in en 2-dagars på fredag om det blir något befruktat.
  • Eni82

    Jag var på mitt andra äggplock idag, RMC i Malmö. Blev ingen gravititet av första försöker så hoppas på det bästa denna gången. Ensamstående och IVF med donerad sperma. Följer gärna denna tråd, men är helt ny här, kan jag spara denna tråd på något sätt så jag hittar tillbaka enkelt? Får man uppdateringar när någon skrivit något i tråden? ????

  • Anonym0810
    Inalina skrev 2021-02-16 13:46:57 följande:

    ok, då skulle du kunna testa om du vill, men det är ju inget säkert resultat om det skulle vara negativt. jag skulle nog testa, men jag föredrar att testa tidigt för att liksom ha hoppet lite uppe att det kanske blir ett plus senare...

    jag ska börja behandling på torsdag efter att ha gjort ett ultraljud och fått mina sprutor!


    Håller tummarna för dig! Hur många behandlingar har du gjort?
  • Anonym0810

    Jag bara måste fråga, trots att det kanske låter knäppt. Men om det inte tagit sig, borde man få mens den dagen man skulle ha fått utan behandling? Jag har väldigt mycket mensvärk och brösten ömmar inte alls nästan och imorgon skulle jag ha mens. Är vettskrämd att mensen kommer. Hur har det gått till för er andra?

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021