• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Onemore2018

    Hoppar in här! Ska göra FET nästa tisdag!!! Det är det ägget som blev till frysen, blasto dag 5. Måtte det gå vägen nu. Efter äggplockning ville inte det färska fastna. Nu har det gått 2 mens mellan. Ägglossningsgubben tittade fram idag. Håll tummarna är ni gulliga

  • Inalina
    Onemore2018 skrev 2021-02-17 11:39:21 följande:

    Hoppar in här! Ska göra FET nästa tisdag!!! Det är det ägget som blev till frysen, blasto dag 5. Måtte det gå vägen nu. Efter äggplockning ville inte det färska fastna. Nu har det gått 2 mens mellan. Ägglossningsgubben tittade fram idag. Håll tummarna är ni gulliga


    vad spännande! självklart håller man tummarna för alla här inneHjärta  är det första barnet ni försöker med?
  • Jenzia
    Truuly skrev 2021-02-17 11:12:02 följande:

    Hej allihop!!

    Idag fick jag kallelsen från malmö!! Tog ca 6v från

    remiss till kallelse. Får tid om 2 veckor.

    Sååå pirrig och nervöst!!

    Ni som har påbörjat, fick ni ta några kompletterade blodprover? Är rädd att det kommer behövas och dra ut på tiden ännu mer. Man vill ju bara komma igång! Men skönt att vi snart får påbörja iaf.


    Hej och välkommen!



    Jag fick inte ta några nya blodprover vid inskrivning, men det visade sig att mitt cellprov var för gammalt så fick ta ett nytt. Det tog fyra veckor att få svar på det.

    Jag skrevs in i i december och började med sprutorna i måndags!

  • Miilna2015
    Truuly skrev 2021-02-17 11:12:02 följande:

    Hej allihop!!

    Idag fick jag kallelsen från malmö!! Tog ca 6v från

    remiss till kallelse. Får tid om 2 veckor.

    Sååå pirrig och nervöst!!

    Ni som har påbörjat, fick ni ta några kompletterade blodprover? Är rädd att det kommer behövas och dra ut på tiden ännu mer. Man vill ju bara komma igång! Men skönt att vi snart får påbörja iaf.


    Jag behövde inte ta fler blodprover men sambon fick göra det + ett nytt spermaprov efter fyra veckor + att de ville göra äggledarspolning (tror min klinik gör det på alla oavsett misstanke) + ca 1 månad väntetid pga covid. Så för oss tog det från inskrivning i september till mitten av januari innan vi fick börja med sprutorna.
  • Truuly
    Jenzia skrev 2021-02-17 14:24:12 följande:

    Hej och välkommen!

    Jag fick inte ta några nya blodprover vid inskrivning, men det visade sig att mitt cellprov var för gammalt så fick ta ett nytt. Det tog fyra veckor att få svar på det.

    Jag skrevs in i i december och började med sprutorna i måndags!


    Oh okej, jag tog mitt cellprov förra månaden!

    Vad spännande!! Långa eller korta protokollet? Fick ni reda på vilket program ni skulle köra på, på första mötet?

    Lycka till!
    Miilna2015 skrev 2021-02-17 17:44:41 följande:

    Jag behövde inte ta fler blodprover men sambon fick göra det + ett nytt spermaprov efter fyra veckor + att de ville göra äggledarspolning (tror min klinik gör det på alla oavsett misstanke) + ca 1 månad väntetid pga covid. Så för oss tog det från inskrivning i september till mitten av januari innan vi fick börja med sprutorna.


    Vad för blodprover fick han ta?

    Äggledarspolning gjorde jag förra året och vill helst inte göra det igen uschhh:(
  • Sweetpineapple
    Inalina skrev 2021-02-17 08:26:39 följande:

    ok jag hoppas det går bra på ditt äggplock idag  skriv hur det gick sen!


    Tack snälla, nu är äggplocket avklarat. Känner mig ganska mörbultad. De fick punktera urinblåsan för att komma åt ena äggstocken vilket inte var skönt alls. Andra sidan var däremot inga större problem.

    De var ju osäkra på om jag skulle kunna göra äggplock över huvud taget då äggblåsorna var många men väldigt små. Nu punkterades tillslut 25 blåsor som gav oss 12 ägg. Väldigt nöjd med det. Vi kommer göra ICSI på alla ägg då sambons spermieprov inte var helt 100.

    Preliminär insättning blir på fredag med en 2-dagars. Om 5 eller fler befruktas får vi insättning på måndag istället.

    Denna olidliga väntan.

    Var det imorgon du skulle starta med sprutorna Inalina? Vad är det du fått utskrivet och vilken dos?
  • Onemore2018
    Inalina skrev 2021-02-17 11:49:58 följande:

    vad spännande! självklart håller man tummarna för alla här inne  är det första barnet ni försöker med?


    Det är vårt första gemensamma barn. Försökt i 3 år utan lycka :(
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-02-17 11:12:14 följande:

    åh så bra!! jag börjar i morgon om inget oväntat inträffar! 


    Heja heja! Hoppas på att inget oväntat inträffar. Man vill ju bara sätta igång när man ändå vet att man ska göra det förr eller senare liksom.
  • Miilna2015
    Truuly skrev 2021-02-17 18:41:46 följande:

    Lycka till!Vad för blodprover fick han ta?

    Äggledarspolning gjorde jag förra året och vill helst inte göra det igen uschhh:(


    Eftersom de första proverna var avvikande så fick han ta något slags gentest, tror man kollade om det fanns några kromosomfel som kunde göra att vi inte blev gravida, som tur var såg de proverna normala ut. Han kommer eventuellt få en remiss till endokrinolog när vi är ?klara? med ivf för att utreda vidare då vissa hormonvärden var avvikande.
  • AmandaHanning

    Hej! Jag ska imorgon iväg på mitt första möte för ivf. Jag tillhör region Gävleborg och ska därmed iväg till Gävle i första skedet. Jag bävar dock att väntetiden till Uppsala och Akademiska är lång.. Jag såg några fler här hade skrivit att de är i Uppsala. Hur lång tid tog det från ert första möte tills ni fick påbörja ivf behandlingen?

    Jag har tidigare varit till Gynhälsa i Uppsala för ägglossningsstimuleringen men ville nu gå vidare med ivf och gärna då landstingsfinansierad. Där hade vi kunnat börja direkt med ivf men då är denna privatfinansierad.

    Följa gärna åt, hoppas jag får komma igång med ivf innan sommaren!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021