• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Krizty88

    Får jag fråga hur ni mådde med gonal-f?

    Jag tog min första dos igår. 300. Och vaknade i morse och behövde kräkas. Blev lite chockad. Kan ju bero på något annat. Men jag vet inte på rak arm vad det skulle vara....

  • Funderar81
    Inalina skrev 2021-02-17 08:16:37 följande:

    det låter ju som väldigt bra resultat, hoppas det är guldägget du ruvar på! när ska du testa? gjorde du ICSI eller naturlig IVF?


    Hejsan, det var vanlig ivf och supersimmare. ??????? Spermierna är från en donator.

    Har absolut inga graviditetssymtom så tvivlar på att det var guldägget. Har testdag på tisdag. Jag hoppas att embryot i frysen består av rent guld ????????????
  • Inalina
    Sweetpineapple skrev 2021-02-17 19:19:38 följande:
    Tack snälla, nu är äggplocket avklarat. Känner mig ganska mörbultad. De fick punktera urinblåsan för att komma åt ena äggstocken vilket inte var skönt alls. Andra sidan var däremot inga större problem.

    De var ju osäkra på om jag skulle kunna göra äggplock över huvud taget då äggblåsorna var många men väldigt små. Nu punkterades tillslut 25 blåsor som gav oss 12 ägg. Väldigt nöjd med det. Vi kommer göra ICSI på alla ägg då sambons spermieprov inte var helt 100.

    Preliminär insättning blir på fredag med en 2-dagars. Om 5 eller fler befruktas får vi insättning på måndag istället.

    Denna olidliga väntan.

    Var det imorgon du skulle starta med sprutorna Inalina? Vad är det du fått utskrivet och vilken dos?
    skönt att ha den biten avklarad, det är väl det värsta (?) i den här processen tycker jag! men alltså 25 st! låter ju otroligt mkt! och skönt med 12 ägg, har ni fått höra hur många som befruktades redan? spännande, låter som att ni har oddsen på er sidaHjärta berätta när du hör något från kliniken!

    jag var hos min klinik i morse och allt ser bra ut för sprutstart ikväll, tjohoooo!!! (tänk att man kan bli så glad över att få sticka en nål i sig själv!)Tungan ute 

    Jag kör med 300 ie Pergoveris som tydligen är typ Menupor fast gjord på syntetisk väg eller nåt sånt, läst bra om det i alla fall. de hoppades att jag skulle få fler som klarade sig till blastocyst-stadiet med den medicinen...?

    förra gången (2018) fick jag ut 12 ägg men bara 3 klarade sig till dag 5 och kliniken tyckte tydligen det var dåligt, men dock fick jag ju en dotter bland de tre embryona så jag var väldigt nöjd ändå! så nu är officiellt syskonförsök på G!Solig
  • Inalina
    Onemore2018 skrev 2021-02-17 19:54:48 följande:
    Det är vårt första gemensamma barn. Försökt i 3 år utan lycka :(
    ok jag förstår, det är lång tid. jag och min man försökte i 4 år innan vi till slut lyckades på 3:e IVF:en, så det finns hoppHjärta
  • Inalina
    Funderar81 skrev 2021-02-18 10:56:07 följande:
    Hejsan, det var vanlig ivf och supersimmare. ??????? Spermierna är från en donator.

    Har absolut inga graviditetssymtom så tvivlar på att det var guldägget. Har testdag på tisdag. Jag hoppas att embryot i frysen består av rent guld ????????????
    hehe låter bra med supersimmare, min man har tydligen också det så det är inte där problemet ligger i alla fall :)

    kommer du testa innan tisdag tror du? försök att hålla dig neutral i den här processen, all ångest och oro man så lätt känner i det här hjälper oss inte direkt. försök nu att tänka att du är gravid tills motsatsen är  bevisadHjärta
  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-02-17 21:54:36 följande:
    Heja heja! Hoppas på att inget oväntat inträffar. Man vill ju bara sätta igång när man ändå vet att man ska göra det förr eller senare liksom.
    tack ja jag får sätta igång ikväll! Känns skönt att vara igång igenSkrattande
  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-02-18 10:08:06 följande:

    Får jag fråga hur ni mådde med gonal-f?

    Jag tog min första dos igår. 300. Och vaknade i morse och behövde kräkas. Blev lite chockad. Kan ju bero på något annat. Men jag vet inte på rak arm vad det skulle vara....


    då får vi samma dos, vilket är ganska hög dos så kanske reagerade din kropp på det? jag minns att jag hade en del yrsel, huvudvärk  och svettades en del när jag började med mina sprutor förra gången men tror det gav med sig litegrann ju längre tiden gick... kanske hör med din klinik?
  • Steeph
    AmandaHanning skrev 2021-02-18 09:49:21 följande:

    Hej! Jag ska imorgon iväg på mitt första möte för ivf. Jag tillhör region Gävleborg och ska därmed iväg till Gävle i första skedet. Jag bävar dock att väntetiden till Uppsala och Akademiska är lång.. Jag såg några fler här hade skrivit att de är i Uppsala. Hur lång tid tog det från ert första möte tills ni fick påbörja ivf behandlingen?

    Jag har tidigare varit till Gynhälsa i Uppsala för ägglossningsstimuleringen men ville nu gå vidare med ivf och gärna då landstingsfinansierad. Där hade vi kunnat börja direkt med ivf men då är denna privatfinansierad.

    Följa gärna åt, hoppas jag får komma igång med ivf innan sommaren!


    Åh, jag går också på gynhälsan i Uppsala. Vem hade du där? Och har du egen äl men fick ändå ägglossningsstimulerande?

    Jag hoppas få testa letrozol from nästa cykel, och sedan köra det några cykler innan det blir ivf. Vet inte ännu om vi ska köra privat ivf eller via regionen (livrädd för lång väntetid...)
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-02-18 11:28:28 följande:

    då får vi samma dos, vilket är ganska hög dos så kanske reagerade din kropp på det? jag minns att jag hade en del yrsel, huvudvärk  och svettades en del när jag började med mina sprutor förra gången men tror det gav med sig litegrann ju längre tiden gick... kanske hör med din klinik?


    Ja det känns verkligen som en hög dos när man ser vad många andra verkar starta på. Kände mig också yr och trodde att jag skulle svimma. Nu känns det ok! Kanske bara att avvakta och se lite hur det känns i morgon och lördag. Tack för att du svarar :)
  • Ninni1000

    Hej

    Jag hakar på här. Har inte alls kommit så långt som många andra av er här.Jag har genomgått min utredning och det visade sig att vi är ofrivilligt barnlösa och man hittade inga fel på oss och min läkare har skickat en remiss till karolinska för ivf. Nu väntar vi på att få besked. Är det någon som har koll på hur lång tid detta kommer ta från att man får ett eventuellt besked från karolinska tills att man startar själva ivf behandlingen. Vad borde jag räkna med? Jag vet att själva remissen tar 4-6 veckor att få svar på men efter det? Är det också vanligt att karolinska nekar ? Då menar jag alltså att man får benahdlingen genom landstinget.

    Tror ni man kan räkna med att få starta innan sommaren i Stockholm? Super tacksam för svar! Och lycka till alla som är igång:)

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021