• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Funderar81
    Inalina skrev 2021-02-18 23:01:12 följande:
    Hehe du skrev nog inte så neggo egentligen ;) jag vet själv från förra gången att jag var så orolig och lite paniktankar hela tiden så fort det var något så till slut fick jag säga till mig själv o tagga ner och inte gå och förvänta mig dåliga besked hela tiden. Men jag tror med all besvikelse man har upplevt innan man startar IVF så tar man liksom med sig det in i processen också tyvärr.

    Men som du säger, när man redan har ett barn är det på en helt annan nivå, jag känner själv att min värld kanske inte går under om det inte funkar denna gången för den pressen att garanterat ha 2 barn vill jag inte sätta på mig själv. Men visst vore det fantastiskt om det skulle gå att få ett syskon till lillan <3 hur gammalt är ditt barn?

    Det gick förvånansvärt lätt att ta sprutan idag, kändes inte alls så jag lyckades med att inte träffa någon nerv tjoho! ;)
    Ja, det är helt klart något annat när det är barn nr 2 (eller mer). En annan ro liksom. Men samtidigt känner jag att jag absolut måste försöka på ett annat sätt också. Förut tänkte jag funkar det inte så funkar det inte och så har naturen liksom sagt sitt (jag är lite sån, fatalistisk). Då hade jag aldrig ens övervägt ivf, men nu känner jag att syskon vore största gåvan till lillan och kan inte längre vara så laissez faire som förut, så nu har jag bestämt mig för att ge syskonförsök ett år. Som det ser ut nu så kommer jag inte försöka alltför länge. Det skapar lite för mycket stress i vardagen (plus att jag är singel så står med det själv ekonomiskt). Hon är 15 månader rent guld. Hjärta
  • Prit

    Imorgon ska jag göra en FET med 6dagars blasto i naturlig cykel. Någon som har erfarenhet av en 6 dagars ? Man väljer ju alltid 5 dagars före så det känns inte som att chanserna är lika höga. Min förra cykel satte jag in ett 5dagars som inte satte sig. Fasar för ruvardagarna ...

    Lycka till alla fina tjejer

  • Touma

    Hej all fina kämpare, 
    jag följer er här men kommer börja i höst här i Västerås.. 
    Håller tummarna för er allihopa att ni alla plussar från första försöket och alla andra som har försökt och ej lyckats att hoppas på att ni lyckas snarast Plus

  • ace86
    Annna84 skrev 2021-02-19 22:22:22 följande:

    Jag har tänkt på dig och hoppas så mycket på att det går bra imorgon, håller tummarna för dig!!

    Jag bröt ihop på kliniken, men kände mig bättre till mods när läkaren sa att hon tror att vi kommer att lyckas tillslut om vi gör fler behandlingar. Nu är jag inne på min tredje spruta för att förbereda för nästa embryoåterförande som kommer bli i början på mars.

    Kram till dig


    Lyckades droppa testet som jag fick av kliniken i koppen, över Max.strecket haha, men i det syntes ett väldigt svagt extra streck. Så tog ett till test från samma kopp från CB. Även där, ett svagt plus! Väntade 2,5 och tog ett till test. Samma svar, ett svagt plus! Blir dock helt förvirrad då alla mina grav.symptom försvann i måndags och jag blöder ju även idag...

    Men finns inget annat än att försöka tänka positivt, glädjas över mitt livs första plus (då vet man ju att det är möjligt) och så får vi ta ett nya test de kommande dagarna. Och dansa lite till vår pepp-låt!

    Skönt att läkaren ser möjligheterna! Det är väldigt lätt att börja tvivla själv! Vad är det för förberedande sprutor du tar? För det var väl ett embryo från frysen? Fick du svar på embryo glue? Håller tummarna och skickar pepp till dig!
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-02-19 15:35:37 följande:

    Verkar som vi är ett gäng som är igång med sprutorna samtidigt Jag började i måndags med menopur 150 och ska på VUL på måndag. Första IVF:en så allt är nytt och spännande än så länge!

    Har redan börjat känna mycket aktivitet i äggstockarna (tagit 4 sprutor menopur). Hur känns det för er andra?


    ja kul att följas åt med alla, hoppas på massor med plus!!Plus

    det enda jag känner efter att ha tagit 2 sprutor är trötthet och lite huvudvärk och att jag är rätt grinig Obestämd bråkade med mannen i morse och funderar på att skylla på hormonerna...Flört
  • Inalina
    ace86 skrev 2021-02-20 10:07:18 följande:
    Lyckades droppa testet som jag fick av kliniken i koppen, över Max.strecket haha, men i det syntes ett väldigt svagt extra streck. Så tog ett till test från samma kopp från CB. Även där, ett svagt plus! Väntade 2,5 och tog ett till test. Samma svar, ett svagt plus! Blir dock helt förvirrad då alla mina grav.symptom försvann i måndags och jag blöder ju även idag...

    Men finns inget annat än att försöka tänka positivt, glädjas över mitt livs första plus (då vet man ju att det är möjligt) och så får vi ta ett nya test de kommande dagarna. Och dansa lite till vår pepp-låt!

    Skönt att läkaren ser möjligheterna! Det är väldigt lätt att börja tvivla själv! Vad är det för förberedande sprutor du tar? För det var väl ett embryo från frysen? Fick du svar på embryo glue? Håller tummarna och skickar pepp till dig!
    Grattis till plusset! Hoppas det håller i sig Hjärta underbart och overkligtatt få sitt första plus!
  • Inalina
    Funderar81 skrev 2021-02-20 00:45:28 följande:
    Ja, det är helt klart något annat när det är barn nr 2 (eller mer). En annan ro liksom. Men samtidigt känner jag att jag absolut måste försöka på ett annat sätt också. Förut tänkte jag funkar det inte så funkar det inte och så har naturen liksom sagt sitt (jag är lite sån, fatalistisk). Då hade jag aldrig ens övervägt ivf, men nu känner jag att syskon vore största gåvan till lillan och kan inte längre vara så laissez faire som förut, så nu har jag bestämt mig för att ge syskonförsök ett år. Som det ser ut nu så kommer jag inte försöka alltför länge. Det skapar lite för mycket stress i vardagen (plus att jag är singel så står med det själv ekonomiskt). Hon är 15 månader rent guld. Hjärta
    ja jag har också haft som största motivation att 'ge' henne ett syskon, men börjar mer o mer känna att det såklart är för min egen skull också Flört Skulle vara så mysigt om de har någon hemma att leka med eller göra saker med och inte alltid behöva vara beroende av att leka med mamma o pappa eller att man behöver ringa in kompisar. (sen får vi ju se hur det blir haha, vissa syskon kanske inte leker så mkt). 
    oj jag förstår att det är en annan deal när man är själv, jag antar att du har någon bra vän eller liknande som du kan prata med om dina tankar och ev rädslor i en IVF?
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-02-20 10:07:18 följande:

    Lyckades droppa testet som jag fick av kliniken i koppen, över Max.strecket haha, men i det syntes ett väldigt svagt extra streck. Så tog ett till test från samma kopp från CB. Även där, ett svagt plus! Väntade 2,5 och tog ett till test. Samma svar, ett svagt plus! Blir dock helt förvirrad då alla mina grav.symptom försvann i måndags och jag blöder ju även idag...

    Men finns inget annat än att försöka tänka positivt, glädjas över mitt livs första plus (då vet man ju att det är möjligt) och så får vi ta ett nya test de kommande dagarna. Och dansa lite till vår pepp-låt!

    Skönt att läkaren ser möjligheterna! Det är väldigt lätt att börja tvivla själv! Vad är det för förberedande sprutor du tar? För det var väl ett embryo från frysen? Fick du svar på embryo glue? Håller tummarna och skickar pepp till dig!


    Men ååå, GRATTIS!!! Jag är så glad för din skull!! :)

    Glädjs nu ordentligt den här helgen över det första plusset! Det är ett stort steg framåt.

    Jag vågade inte fråga om embryo glue, för jag förstod vad läkaren skulle svara på den frågan.. de är väldigt restriktiva till att experimentera verkar det som.

    Nu tar jag 50 enheter med menopur varje kväll, för att förbereda kroppen på återförandet av embryot från frysen. Det kallas stimulerad cykel. Min egen ägglossning har nämligen kommit lite ur spel av alla hormoner (min egen teori).

    Tack för peppen, det betyder mycket!! Hör av dig hur du mår och när du får info om vilken dag du ska på första ultraljudet. Kramar
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-02-19 14:23:57 följande:
    ok, detta är faktiskt första syskonförsöket för oss. Vi försökte själva i 4 år utan ett plus på stickan och ingen tydlig orsak varför det inte funkade, (men givetvis har man sina terorier..) vi gjorde IVF i Tjeckien 2018 och det tog sig på 3:e omgången FET med 2 embryon som blev vår dotter. Kan fortfarande inte fatta att vi har ett barn, det är helt otroligt, IVF-barn måste vara de mest efterlängtade barnenHjärta

    Nu vill vi prova lyckan igen men kör en klinik i Schweiz där vi bor (hade gärna åkt till Prag igen pga priser och lyckat försök men helt omöjligt i denna pandemi) så nu betalar vi 4ggr så mkt istället, men kan å andra sidan cykla till kliniken om det skulle behövas ;) 

    Hade din man ett barn sedan tidigare men detta är ert första gemensamma försök?

    Skönt att ni har en tidigare erfarenhet som slutade positivt, får verkligen hoppas att det blir samma denna omgång. Segt att ni behöver betala mer denna gången pga pandemin, men skönt att det är nära :)


    Precis min man har ett barn sedan tidigare, också via IVF då.


    Men första gemensamma försöket

  • Dibella
    Jenzia skrev 2021-02-19 15:35:37 följande:

    Verkar som vi är ett gäng som är igång med sprutorna samtidigt Jag började i måndags med menopur 150 och ska på VUL på måndag. Första IVF:en så allt är nytt och spännande än så länge!

    Har redan börjat känna mycket aktivitet i äggstockarna (tagit 4 sprutor menopur). Hur känns det för er andra?


    Ska ta tredje idag och det enda jag märkt är samma som Inalina, huvudvärk och trötthet. Första omgången här med, lite spännande fortfarande.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021