• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • MoonK

    Hej! Jag fick tillbaka 2 ägg i torsdags och en gick till frysen. Detta är tredje ivf för oss. En på IVF Nordic och 2 på Sahlgrenska. Totalt fick de ut 12 blåsor denna omgång men endast 4 befruktades och 3 st klarade sig till dag 2. Jag är mer svullen om magen och buken är väldigt spänd denna gång.

    Håller tummarna att det går vägen för all i tråden.

  • Maikward

    Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!

    Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D

  • Maikward

    Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!

    Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D

  • Dibella
    Maikward skrev 2021-02-20 20:21:58 följande:

    Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!

    Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D


    Kul, grattis! Det är väldigt häftigt att man kan göra detta. Håller tummarna för att allt går bra!
  • Dibella

    Har lite oro för Gonal-F injektionerna, jag har fått 3 paket där det är exakt på pricken den dos jag behöver fram till UL, dock känns det som om det är lite felräknat.


    900 IE i en penna, 375 + 375 och sen sista dosen så visade den att nästa pennas dos ska vara 135,5 för att uppnå min 375 dos. Vilket är helt fel i min räkning. Men kanske är det mer i pennorna än vad som står på paketet? annars har jag tagit alldeles för liten dos idag. Stressar mig lite grann. Någon annan som har koll?

  • hejhejfrej
    Dibella skrev 2021-02-20 22:21:38 följande:

    Har lite oro för Gonal-F injektionerna, jag har fått 3 paket där det är exakt på pricken den dos jag behöver fram till UL, dock känns det som om det är lite felräknat.


    900 IE i en penna, 375 + 375 och sen sista dosen så visade den att nästa pennas dos ska vara 135,5 för att uppnå min 375 dos. Vilket är helt fel i min räkning. Men kanske är det mer i pennorna än vad som står på paketet? annars har jag tagit alldeles för liten dos idag. Stressar mig lite grann. Någon annan som har koll?


    Hej! Jag hade exakt samma oro för något år sen men efter massa googlande insåg jag att det är precis som du säger, nämligen att det är mer än 900 enheter i spruta. Jag tror du kan vara lugn och lite på siffran som sprutan ger dig!

    Stort lycka till! 
  • Dibella
    hejhejfrej skrev 2021-02-20 22:41:59 följande:
    Hej! Jag hade exakt samma oro för något år sen men efter massa googlande insåg jag att det är precis som du säger, nämligen att det är mer än 900 enheter i spruta. Jag tror du kan vara lugn och lite på siffran som sprutan ger dig!

    Stort lycka till! 
    Tack! Skönt att höra. Känns rimligt, men borde stå nånstans i bruksanvisningen haha
  • Jenzia
    Maikward skrev 2021-02-20 20:21:58 följande:

    Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!

    Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D


    Grattis! Då var det verkligen en superembryo, precis som de sa!

    Jag ska på mitt första vul imorgon och hoppas hoppas hoppas att äggen växt till sig! Vid varje tidigare undersökning har jag haft gott antrala folliklar, så jag hoppas så att de nu har förmågan att växa och skapa mogna ägg
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-02-20 22:44:08 följande:

    Tack! Skönt att höra. Känns rimligt, men borde stå nånstans i bruksanvisningen haha


    Kan bara bekräfta att samma hände mig. På mottagningen hade de aldrig hört något liknande, haha, men de var inte oroliga när jag sa att jag nog hade tagit för mycket. Lycka till!
  • Clemmentina
    MoonK skrev 2021-02-20 15:32:53 följande:

    Hej! Jag fick tillbaka 2 ägg i torsdags och en gick till frysen. Detta är tredje ivf för oss. En på IVF Nordic och 2 på Sahlgrenska. Totalt fick de ut 12 blåsor denna omgång men endast 4 befruktades och 3 st klarade sig till dag 2. Jag är mer svullen om magen och buken är väldigt spänd denna gång.

    Håller tummarna att det går vägen för all i tråden.


    Spännande! Då hoppas vi att det tar sig denna gång. Fick ni välja om ni ville ha tillbaka två? Det skulle vi också få göra vid kommande behandling på SU.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021