• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Miilna2015
    Maikward skrev 2021-02-20 20:21:58 följande:

    Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!

    Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D


    Grattis!!!! :) När har du testdag/när ska du meddela svaret till kliniken? :) Jag hade testdag idag (rd 18) och ska meddela plusset imorgon.

    Undrar när man får första VUL (om man får det alls?). Någon som har erfarenhet? Har läst att man kan se hjärtslag i vecka 6 redan, så jag antar att det är då man kan börja göra VUL?
  • Miilna2015
    Maikward skrev 2021-02-20 20:21:58 följande:

    Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!

    Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D


    Grattis!!!! :) När har du testdag/när ska du meddela svaret till kliniken? :) Jag hade testdag idag (rd 18) och ska meddela plusset imorgon.

    Undrar när man får första VUL (om man får det alls?). Någon som har erfarenhet? Har läst att man kan se hjärtslag i vecka 6 redan, så jag antar att det är då man kan börja göra VUL?
  • Smilla93
    Jenzia skrev 2021-02-21 13:03:51 följande:

    Hej och välkommen!

    Vi går också på RMC i Malmö Vår remiss skickades i slutet av oktober, kallelsen kom fyra veckor därefter och sen var vi på inskrivning i början av december. Sen var det jul/nyår, blev nekad start i januari och nu för en vecka sen fick jag grönt ljus för att starta Så trots Corona och mög gick det rätt fort ändå! Jag trodde vi skulle få vänta till april/maj, så är galet tacksam nu varje kväll när jag får ta sprutorna

    Positivt för i år är att de inte stänger kliniken över sommaren, så ni borde ju få starta upp runt omkring maj/juni iaf


    Tack så mycket!

    Ja men vad kul att höra, men vill ju inget annat än att komma igång! ????

    Vad kul att du har fått börja, hur känns det om man får fråga?

    Jag är helt oinsatt i allt vad det gäller ivf, så följer gärna er som "kan" lite mer och är på gång!

    Håller tummarna att allt går som det ska nu första gången!
  • Jenzia
    Smilla93 skrev 2021-02-21 16:28:02 följande:

    Tack så mycket!

    Ja men vad kul att höra, men vill ju inget annat än att komma igång! ????

    Vad kul att du har fått börja, hur känns det om man får fråga?

    Jag är helt oinsatt i allt vad det gäller ivf, så följer gärna er som "kan" lite mer och är på gång!

    Håller tummarna att allt går som det ska nu första gången!


    Ja, när remissen väl är skickad så är man ju redo att starta på en gång Särskilt när man varit redo att bli förälder i flera år <3

    Redan sprutdag 3 började det kännas som ägglossningsvärk, att det drar och spänner i äggstockarna. Sen har jag fått mycket äggviteflytningar sedan i fredags. Annars har jag inga andra symptom/känningar. Sprutorna går tack och lov bra också Känns knappt!

    Ja, nu håller vi tummarna för att coronaskiten håller sig lugn och att behandlingarna flyter på bra i vår och sommar
  • Dhalia
    Miilna2015 skrev 2021-02-21 14:29:54 följande:

    Grattis!!!! :) När har du testdag/när ska du meddela svaret till kliniken? :) Jag hade testdag idag (rd 18) och ska meddela plusset imorgon.

    Undrar när man får första VUL (om man får det alls?). Någon som har erfarenhet? Har läst att man kan se hjärtslag i vecka 6 redan, så jag antar att det är då man kan börja göra VUL?


    Grattis till plusset :)

    Man gör v7-8 för då kan man se det helt säkert. Innan de så kanske de kan vara svårt.
  • Inalina
    Miilna2015 skrev 2021-02-21 14:29:18 följande:
    Grattis!!!! :) När har du testdag/när ska du meddela svaret till kliniken? :) Jag hade testdag idag (rd 18) och ska meddela plusset imorgon.

    Undrar när man får första VUL (om man får det alls?). Någon som har erfarenhet? Har läst att man kan se hjärtslag i vecka 6 redan, så jag antar att det är då man kan börja göra VUL?
    men stort grattis!! (om jag inte skrivit det tidigare!!) gud så underbart med positivt på första försöket! =) jag gjorde första ul i v 6 + 4 med min dotter (2019) då kunde de se ett tickande hjärta Hjärta men jag förstår om de hellre väntar någon extra vecka för att vara helt säkra!
  • MoonK
    Clemmentina skrev 2021-02-21 09:40:05 följande:

    Spännande! Då hoppas vi att det tar sig denna gång. Fick ni välja om ni ville ha tillbaka två? Det skulle vi också få göra vid kommande behandling på SU.


    Ja vi fick välja om vi ville ha två tillbaka. Vi valde att chansa och hoppas att åtminstone ett av äggen klarar sig. När ska ni påbörja behandlingen?
  • MoonK
    Maikward skrev 2021-02-20 20:21:57 följande:

    Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!

    Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D


    Grattis! Måste vara en underbar känsla att äntligen plussa! Jag håller med dig, ivf är fantastiskt.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021