• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella
    Onemore2018 skrev 2021-02-23 06:19:42 följande:

    I dag är det upptining. 13.20 ska jag vara inne för återinföring. Igår kväll hade jag sådan panik och tänkte att men om det dör vid upptining då vad händer då? Hur kommer jag reagera... snälla håll tummarna. Vi har 1 i frysen just nu som ska tinas upp


    Håller tummarna för att allt går väl!
  • Dibella
    Miilna2015 skrev 2021-02-22 15:46:50 följande:
    Varför skulle 6-dagars vara sämre? Jag trodde att de var bättre, för varför skulle de annars vänta till dag 6 med att frysa in om det vore bättre att göra det på dag 5? Jag fick också en 6-dagars till frysen, hade 4 st på dag 5 och tyckte det var konstigt att de inte frös ner alla fyra där och då men kände inte att jag hade nån chans att fråga.

    Lycka till med din blastis i alla fall, hoppas allt gått bra än så länge :)

    Hur är det med huvudvärken nu?


    Jag hade ont dag 2-4 med som värst huvudvärk dag 3 där jag tog alvedon och sov bort halva dagen.


     

  • Dibella

    Ska ta 6e sprutan idag (Gonal F) och känner lite svaga dragningar i äggstockarna. Men hur känner/kände ni andra? Jag hade önskat en lite mer tung känsla i äggstockarna, är orolig över att inte få tillräckligt många mogna blåsor, pga mitt låga AMH och förmodligen är de svåra att stimulera. Kan man ha många bra blåsor utan att känna för mycket?

  • Krizty88

    Idag var det dags för första ultraljudet för att se hur äggblåsorna vuxit. Resultatet var tyvärr inget vidare. Hade 3 stora blåsor och ett gäng små. Lät som att jag skulle ställa in mig på att vi får avbryta det här försöket. Ska tillbaka på ultraljud igen i morgon för att se om något har hänt, men vet inte hur troligt det är att det blir någon speciell skillnad på ett dygn? Någon som vet?

  • Inalina
    Miilna2015 skrev 2021-02-22 15:55:15 följande:
    Jag fick bara informationen att endast äta paracetamol från och med dagen för äggplock, innan sa de inget om det. Däremot finns det ju ett allmänt råd om att inte äta antiinflammatoriska värktabletter som Ipren om man har svårt att bli gravid, så det kanske ligger nåt i det. Alvedon och Panodil ska vara okej däremot, dessvärre hjälper de ju sällan mot huvudvärk :(
    Ah ja det verkar ju vettigt, huvudvärken är bättre nu men som du säger, huvudvärk och mensvärk biter ju inte alvedon på direkt...Flört Hur mår du? några gravidsymptom ännu? Glad
  • Inalina
    ace86 skrev 2021-02-22 19:07:33 följande:
    TACK så mycket! :) ja, alltså hur detta än går kommer jag ta med mig precis det. Mitt livs första plus. Då vet man att åtminstone det går :)

    hur går det för dig? Har ni startat syskonförsöket?
    Absolut, det är ett stort steg framåt!!! Solig 

    jag var precis på första VUL efter 5 dagar med hög dos Pergoveris, de kunde se ungefär 8-9 äggblåsor men några var väldigt små så vi ska kika på fredag igen! Vet inte riktigt vad ag ska tro men risken att bli överstumulerad känns väldigt liten i alla fall.. hoppas det ser ut att gå framåt och att jag får en dag för äggplock efter fredag! Hoppas ju verkligen på några fina ägg nuDrömmer
  • Sweetpineapple
    MoonK skrev 2021-02-22 22:04:47 följande:

    Hej! Grattis och vad kul med 6 befruktade.

    Ja man kan tydligen få symtom på överstimulering efter äggplock.

    Sa de om skulle odla vidare till dag 6 innan de fryser resten?

    Gick du till en privat eller landstinget? Jag ska ringa Sahlgrenska imorgon och fråga hur det gått med att frysa ägget för vår del. De skulle odla till dag 5-6 och sen frysa.


    De sa ingenting om odla vidare heller. Jag fick en 5-dagars igår och jag skulle få veta per brev om något gick till frysen. Det är allt jag vet.

    Jag går via landstinget, RMC Linköping.

    Åh. Håller tummarna att det klarade sig till frysen.
  • Sweetpineapple
    Miilna2015 skrev 2021-02-23 06:49:40 följande:

    För oss skulle de testa odla vidare till dag 6 och vi skulle också få svaret via brev, jag gick dock in på 1177 någon dag senare och där hade de skrivit in att vi fått en blastocyst till frysen. Så kolla 1177 också :)


    Tyvärr visar inte RMC sina anteckningar i 1177. Lite trist , så det är bara att snällt vänta på brev.
  • Inalina
    MoonK skrev 2021-02-22 19:14:16 följande:
    Hej Inalina!

    Nej detta är min 3e. Gjorde första privat förra våren för att de inte bokade in nya par pga pandemin och vi orkade vänta på att få en tid på Sahlgrenska. Då fick vi en tillbaka, 1 till frysen. Båda misslyckades.

    Andra gången var på Sahlgrenska och då fick vi endast ett befruktat ägg som misslyckades.

    Nu är det tredje ivf:en och då fick vi 3 befruktade, varav 2 som jag fick tillbaka i torsdags och 1 odlas vidare till dag 5-6 vet inte om den klarat sig än men hoppas vi har 1 i frysen nu.

    Med tanke på antal försök och min ålder (37 år) föreslog de att vi tar 2 ägg denna gång.

    När ska du på äggplock?
    ah jag förstår, jag hade nog gjort likadant och kört igång privat, har väldigt dåligt tålamod att vänta när man väl vill köra igång. Synd att det inte tog sig första gångerna men hoppas på dessa 2 du ruvar på nu! Hur många ägg har du fått ut på dina äggplock?  

    jag är också 37 år, var precis på första VUL och de såg några äggblåsor, i alla fall 8 trodde de på och 4 av dem var ungefär 12 mm men de andra var små fortfarande.. Äggplock får jag reda på på fredag efter nästa VUL hoppas jag! 
  • Inalina
    MoonK skrev 2021-02-22 19:23:09 följande:
    Vad spännande! Jag hade också 12 äggblåsor :) håller tummarna att allt går bra!
    Ah sorry - läste nu, 12 äggblåsor! :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021