• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf

    Hej.

    Vad har ni upplevt för biverkningar av gonal-f?

    Jag är så galet trött. Vet inte om det beror på sprutorna eller nåt annat.

  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-24 17:24:24 följande:

    Vad kul att höra att du är igång igen :) skönt att det händer något! Ska du ta menopur den här gången?


    Spännande att du också är igång! Skönt att kunna köra direkt i denna cykeln. :) Läste att du stimulerar med Ovitrelle!? Hur funkar det och varför kör man på just Ovitrelle? Jag började med Provera idag för tror jag fick ägglossning igår och ville inte störa kroppen då, haha. Mensen bör dyka upp om ca två veckor oavsett. Ska ta Menopur den här gången. Måste läsa på om hur det görs!
  • Dibella
    Iväntanpåivf skrev 2021-02-24 19:21:44 följande:

    Hej.

    Vad har ni upplevt för biverkningar av gonal-f?

    Jag är så galet trött. Vet inte om det beror på sprutorna eller nåt annat.


    Vet inte hundra, men har haft en hel del huvudvärk, tung och seg/tröghet i huvudet, trötthet överlag, känner mig varmare än normalt och allmän "hängighets" känsla, är supernojad över att dra på mig någon förkylning som gör att allt måste ställas in.. Men tror att det är Gonal-Fen, tog 7e sprutan idag.
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-02-24 19:21:44 följande:

    Hej.

    Vad har ni upplevt för biverkningar av gonal-f?

    Jag är så galet trött. Vet inte om det beror på sprutorna eller nåt annat.


    Dibella skrev 2021-02-24 20:50:48 följande:

    Vet inte hundra, men har haft en hel del huvudvärk, tung och seg/tröghet i huvudet, trötthet överlag, känner mig varmare än normalt och allmän "hängighets" känsla, är supernojad över att dra på mig någon förkylning som gör att allt måste ställas in.. Men tror att det är Gonal-Fen, tog 7e sprutan idag.


    Jag har tagit menopur, men fick samma känsla efter 6:e sprutan och så höll det i sig två dagar. Var också orolig över att jag skulle bli sjuk och behöva ställa in, men efter lunch på tredje dagen försvann allt och sedan dess mår jag bra igen
  • Iväntanpåivf
    Dibella skrev 2021-02-24 20:50:48 följande:
    Vet inte hundra, men har haft en hel del huvudvärk, tung och seg/tröghet i huvudet, trötthet överlag, känner mig varmare än normalt och allmän "hängighets" känsla, är supernojad över att dra på mig någon förkylning som gör att allt måste ställas in.. Men tror att det är Gonal-Fen, tog 7e sprutan idag.
    tack för svar. :) 
    jag känner likadant och har precis startat men blir som du skriver nojjig att jag håller på och drar på mig nåt som kommer störa tidplanen. 
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-02-24 20:56:29 följande:
    Dibella skrev 2021-02-24 20:50:48 följande:

    Vet inte hundra, men har haft en hel del huvudvärk, tung och seg/tröghet i huvudet, trötthet överlag, känner mig varmare än normalt och allmän "hängighets" känsla, är supernojad över att dra på mig någon förkylning som gör att allt måste ställas in.. Men tror att det är Gonal-Fen, tog 7e sprutan idag.


    Jag har tagit menopur, men fick samma känsla efter 6:e sprutan och så höll det i sig två dagar. Var också orolig över att jag skulle bli sjuk och behöva ställa in, men efter lunch på tredje dagen försvann allt och sedan dess mår jag bra igen
    tack :) 

    då håller jag tummarna att det är sprutorna och ingen förkylning som kommer ställa till det 
  • Aya2019

    Hej,

    Detta är mitt 2 försök med 5 dagars idag.

    På mitt första tjuvtestade jag på dag 9 fick svagt positivt men fick mens på testdagen :/

    Testdag 9/3

    Får hoppas :)

  • ace86
    Aya2019 skrev 2021-02-24 23:46:24 följande:

    Hej,

    Detta är mitt 2 försök med 5 dagars idag.

    På mitt första tjuvtestade jag på dag 9 fick svagt positivt men fick mens på testdagen :/

    Testdag 9/3

    Får hoppas :)


    Hej

    Jag förstår hur du känner! Jag fick både färgade flytningar och mens mellan RD10-RD16 (med 2 dagars). Testade mig RD15-RD17 svagt positivt men hade alla mina vanliga menssymptom och trodde det var ett missfall på väg ut ur kroppen. Men jag är inne på RD20 nu och HCG-strecket blir bara starkare.

    Dvs det är inte helt ovanligt att man har mellanblödningar. Du har plussat, försök att tänka positivt och fokusera på det :) jag håller tummarna för dig!
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-02-24 14:58:43 följande:
    Ja, jag är himla tacksam så här långt. Det känns som om det kritiska för oss blir befruktningen, iom att min mans spermier inte ser så bra ut. Han har tillräckligt många och snabba, men utseendet var inte som önskat, så vi får hoppas att ICSI löser problemet

    Ahh, ok, då förstår jag att dosen inte bara kan ökas på hur som helst. Men rimligtvis borde ju några av de små växt till sig, så att du kanske får ut åtminstone det dubbla, det hade väl varit värt att plock? Stor kram och lycka till på fredag <3
    jag förstår, ja befruktningen är ju alltid osäker, men då är det bra att ha några extra ägg som du verkar ha ;) det kommer att gå fintHjärta antar att du har äggplock tidigt i morgon bitti? Ja jag hoppas att de växer till sig tills imorgon, läkaren nämnde att hon såg ungefär 8-9 st senast men bara 4-5 kunde mätas till normal nivå. vet inte hur det funkar riktigt, om de andra kan komma ikapp eller om de alltid kommer vara lite mindre..?

    Vi kommer göra ICSI på de flesta också, vet inte vad vårt problem med att få barn är men min teori är att mina ägg inte vill ta emot min mans spermier eller liknande och då behövs ju ICSI. I Prag när jag gjorde mina IVFer för ett par år sedan gör de bara ICSI för att vara säkra på befruktning, här i Schweiz (och förmodligen i Sverige) tycker de att det är bra att köra både ock då man inte påverkar äggen  för mkt då. Därför hade jag också hoppats på fler ägg, så vi kunde köra några med vanlig IVF, så man kan utesluta problemet med hårda äggskal eller liknande.. men just nu är jag glad om vi får ut några mogna ägg alls och att jag får en återföring, känns fortfarande som en lång väg dit! stort lycka till i morgonHjärta
  • Inalina
    Maikward skrev 2021-02-24 16:04:24 följande:
    Tack så mycket!! ???? Jag fick ju 1 dotter för 3 år sedan och efter den förlossningen gick äggledarna sönder, så sedan dess har det varit jättetufft. Så märkligt, har inte ens haft testdag ännu och går ändå in i v.5 idag! :D
    ja men just det, det hade du skrivit nånstans..! tråkigt med äggledarna, gick de sönder under förlossningen på något sätt?

    Känner du något i kroppen nu? jag minns att jag hade en del molvärk tidigt när jag var gravid med lillan, lite som mensvärk, men även en del i ryggen. åh jag längtar tills man kan säga att man är i v 5 Tungan ute
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021