• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • jgren
    Dibella skrev 2021-03-02 12:07:28 följande:

    Tråkigt att plocket var smärtsamt men inte konstigt o andra sidan med hur många ägg de fick ut. Jag gjorde också plock igår och var rätt öm och idag fortsatt öm och jag fick bara ut 3, så kan tänka mig att du har rätt mycket mer ömhet! Jag upplever också smärta när man gör de rörelser du beskriver, men inte på den nivån. Hoppas det går över snabbt och att överstimuleringen lägger sig. 


    Tråkigt när du inte fick lika snabb återföring som du hoppats på, men får hoppas du får bra besked om befruktning och frys iallafall.


    Tack, hoppas att dina ägg är riktiga guldägg! =) 
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-03-02 12:03:53 följande:

    Nej jag tycker synd om de som har spruträdsla och måste genomgå detta. Min man tycker inte det är jättespännande med sprutor heller och satt paralyserad under ÄP och den långa långa nålen hehe. Jag bara blundade och låtsades som ingenting, orkade inte kolla på hur den såg ut.


    Ja jag har sett att man i andra länder kan ta blodförtunnande sprutor, det vore väl bra om det ökar chansen! man vill ha allt man kan få trots allt.


    oj så din man var med under äggplocket? det visste jag inte ens att man kunde!men kan tänka mig att det är läskigt, jag har ju inte sett den där långa nålen nångång heller :/

    min man har väntat på mig vid uppvaket på mina äggplock, men nu på torsdag kommer han inte kunna göra det så jag får hoppas jag mår bra och inte är alltför groggy när jag ska ta mig från kliniken...

    förra gången tog jag även kortisontabletter för att lugna immunförsvaret vid återföringen, vet ju inte om något av dessa saker gjorde att det funkade men nu ville jag hoppas att det ska gå utan alltför mkt medicinering.. :)  
  • Inalina
    jgren skrev 2021-03-02 13:23:23 följande:
    Känns skönt att i alla fall vara sjukskriven i en vecka nu och ge kroppen en chans att lugna ner sig i påverkan och smärta. Har ett fysiskt tungt jobb så var inte optimalt att gå tillbaka dagen efter. 

    Har pratat med kliniken nu och av de 30 äggen så var 5 st omogna, 25 befruktade och 17 st normalt befruktade (?). Så på måndag skulle dom återkomma om hur många som klarat sig till frysen. Så jag hoppas att detta var första och sista stimuleringen och äggplocket! =) 
    ja det förstår jag, du förtjänar att ta det lugnt nu efter den där pärsen!! =) 

    wow att 17 st befruktades normalt, låter ju helt fantastsikt!! det är ju 'fördelen' med att bli överstimulerad - man kan ofta få ganska många ägg till frysen i slutändan också, så det hoppas vi på för dej!!Solig då hoppas vi att du slipper allt vad sprutor och äggplock betyder för all framtid!
  • Inalina
    jgren skrev 2021-03-02 13:23:23 följande:
    Känns skönt att i alla fall vara sjukskriven i en vecka nu och ge kroppen en chans att lugna ner sig i påverkan och smärta. Har ett fysiskt tungt jobb så var inte optimalt att gå tillbaka dagen efter. 

    Har pratat med kliniken nu och av de 30 äggen så var 5 st omogna, 25 befruktade och 17 st normalt befruktade (?). Så på måndag skulle dom återkomma om hur många som klarat sig till frysen. Så jag hoppas att detta var första och sista stimuleringen och äggplocket! =) 
    ja det förstår jag, du förtjänar att ta det lugnt nu efter den där pärsen!! =) 

    wow att 17 st befruktades normalt, låter ju helt fantastsikt!! det är ju 'fördelen' med att bli överstimulerad - man kan ofta få ganska många ägg till frysen i slutändan också, så det hoppas vi på för dej!!Solig då hoppas vi att du slipper allt vad sprutor och äggplock betyder för all framtid!
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-03-02 08:05:45 följande:
    låter som ett jättebra resultat! häftigt att de kunde automatmäta blåsorna, jag tycker alltid det är så segt när de ska sitta och manuellt försöka mäta och hitta alla blåsor, ser ju inte helt lätt ut ;) om läkaren säger att det ser jättefint ut kan du nog lita på det :) hoppas på äp på fredag då, jag har mitt på torsdag! =)
    ja läkaren sa att hans kollegor inte gärna använde det utan hellre räknade för hand. :) 

    ååh. spännande. håller tummarna att det går fint på torsdag. 
    några symptom? jag har sjukt ont i brösten nu och känner mig svullen och dan. sen har jag svårt att kissa ordentligt, antar att det är för att äggstockarna tar för mycket plats eller nåt. :p 
  • Inalina
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-02 13:54:16 följande:
    ja läkaren sa att hans kollegor inte gärna använde det utan hellre räknade för hand. :) 

    ååh. spännande. håller tummarna att det går fint på torsdag. 
    några symptom? jag har sjukt ont i brösten nu och känner mig svullen och dan. sen har jag svårt att kissa ordentligt, antar att det är för att äggstockarna tar för mycket plats eller nåt. :p 
    hehe ja vissa är ju old school ;) 

    nej jag har inga direkt symptom, har lite ont i magen från o till men annars har det vart en väldigt 'enkel' stimulering än så länge! brösten känner jag ingenting i, men det har jag aldrig gjort vare sig som gravid eller något annat haha! lycka till på VUL i morgon!Solig
  • Onemore2018
    Sweetpineapple skrev 2021-03-02 08:12:17 följande:

    Nu kunde jag inte hålla mig längre. Tog ett digitalt test som visade "gravid 1-2" <3 Är på ruvardag 8 idag med en blasto.

    Känns overkligt och jag vågar inte tro på det än, är över en vecka till testdag. (Jag har ett MA v 14 i bagaget samt 2 tidiga MF, dock inte med nuvarande partner). Började må lite illa igår men kan lika gärna bero på Lutinus.

    Var inte läge att berätta för sambon nu på morgonen, det var stressigt o få iväg de stora barnen till skolan. Jag vill berätta på ett fint sätt, han har längtat efter barn i så många år och känslomässigt tagit våra svårigheter med att bli gravida väldigt hårt.


    Åååh stort grattis!!! Jag måste pröva testa digitalt i morgon. Se om jag får något resultat. Man är ju på helspänd
  • AmandaHanning
    Steeph skrev 2021-02-18 12:38:54 följande:

    Åh, jag går också på gynhälsan i Uppsala. Vem hade du där? Och har du egen äl men fick ändå ägglossningsstimulerande?

    Jag hoppas få testa letrozol from nästa cykel, och sedan köra det några cykler innan det blir ivf. Vet inte ännu om vi ska köra privat ivf eller via regionen (livrädd för lång väntetid...)


    Hej! Jag träffade Helena! Nej jag hade oregelbunden ägglossning (1 gång på 6 månader) så fick därför ägglossningsstimulering. Hur är det för dig ?
  • Iväntanpåivf
    jgren skrev 2021-03-02 13:23:23 följande:
    Känns skönt att i alla fall vara sjukskriven i en vecka nu och ge kroppen en chans att lugna ner sig i påverkan och smärta. Har ett fysiskt tungt jobb så var inte optimalt att gå tillbaka dagen efter. 

    Har pratat med kliniken nu och av de 30 äggen så var 5 st omogna, 25 befruktade och 17 st normalt befruktade (?). Så på måndag skulle dom återkomma om hur många som klarat sig till frysen. Så jag hoppas att detta var första och sista stimuleringen och äggplocket! =) 
    Oj vad många befruktade. Låter ju väldigt lovande. 
    Håller tummarna. 
    Hoppas du mår bättre snart också. 
  • Iväntanpåivf
    Sweetpineapple skrev 2021-03-02 08:12:17 följande:

    Nu kunde jag inte hålla mig längre. Tog ett digitalt test som visade "gravid 1-2" <3 Är på ruvardag 8 idag med en blasto.

    Känns overkligt och jag vågar inte tro på det än, är över en vecka till testdag. (Jag har ett MA v 14 i bagaget samt 2 tidiga MF, dock inte med nuvarande partner). Började må lite illa igår men kan lika gärna bero på Lutinus.

    Var inte läge att berätta för sambon nu på morgonen, det var stressigt o få iväg de stora barnen till skolan. Jag vill berätta på ett fint sätt, han har längtat efter barn i så många år och känslomässigt tagit våra svårigheter med att bli gravida väldigt hårt.


    Åh grattis. 
    Håller alla tummar att det stannar kvar. 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021