• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella

    Tog också ett test lite tidigt pga att jag känt mig så konstig i kroppen. RD10 med tvådagars, så negativt det bara kan bli, både med vanligt och early detection test. Så bara att hoppas att vi får hoppa på nästa IVF i maj eller hur man nu tänker.

  • Jenzia
    Dibella skrev 2021-03-13 08:21:03 följande:

    Tog också ett test lite tidigt pga att jag känt mig så konstig i kroppen. RD10 med tvådagars, så negativt det bara kan bli, både med vanligt och early detection test. Så bara att hoppas att vi får hoppa på nästa IVF i maj eller hur man nu tänker.


    Usch då! Samma för dig? Så tråkigt! Stor kram! Jag har ju haft molvärk sedan ca 5 dagar tillbaka, som jag aldrig känt tidigare när vi försökt hemma, så trodde verkligen att det tagit sig. Men både testa tidigt och vanligt gravtest var helt blanka här med Jävla piss och skit och blä! När ska ens tur komma?!?
  • Dhalia
    Jenzia skrev 2021-03-13 08:08:13 följande:

    Blev inget för oss denna gången, fick negativt imorse på RD12 med en tredagars Känner mig så tom nu. Men vi har iaf en i frysen, så det blir ett nytt försök i nästa vanliga cykel. Får hoppas på plus i mag istället <3


    Så tråkigt :( håller tummarna att den i frysen går vägen sen!
  • Dhalia
    Dibella skrev 2021-03-13 08:21:03 följande:

    Tog också ett test lite tidigt pga att jag känt mig så konstig i kroppen. RD10 med tvådagars, så negativt det bara kan bli, både med vanligt och early detection test. Så bara att hoppas att vi får hoppa på nästa IVF i maj eller hur man nu tänker.


    Så tråkigt hoppas de ska gå vägen nästa gång :(
  • Jenzia
    Dhalia skrev 2021-03-13 09:49:45 följande:

    Så tråkigt :( håller tummarna att den i frysen går vägen sen!


    Tack <3 Så otroligt taskigt att progesteronet ger symptom på molvärk
  • Annna84
    Jenzia skrev 2021-03-13 10:33:47 följande:

    Tack <3 Så otroligt taskigt att progesteronet ger symptom på molvärk


    Nej, vad tråkigt att det inte blev något <3 Var detta första försöket? Vi hoppas på embryot i frysen!
  • Annna84
    Dibella skrev 2021-03-13 08:21:03 följande:

    Tog också ett test lite tidigt pga att jag känt mig så konstig i kroppen. RD10 med tvådagars, så negativt det bara kan bli, både med vanligt och early detection test. Så bara att hoppas att vi får hoppa på nästa IVF i maj eller hur man nu tänker.


    Å vad tråkigt! Jag tycker att vi haft mycket otur i gruppen nu. Hoppas att detta är botten och att det vänder nu. Kramar
  • Jenzia
    Annna84 skrev 2021-03-13 12:00:12 följande:

    Nej, vad tråkigt att det inte blev något <3 Var detta första försöket? Vi hoppas på embryot i frysen!


    Ja, det var första försöket så egentligen hade det varit ett miraklen och det blivit ett plus. Bara molvärken som lurat mig :-/ Och en kväll hade jag små ilningar från ljumsken! Så taskigt, fick upp mitt hopp! Men vi hade ju tur att få en blastis till frysen. Skönt att få vila från hormonbehandlingen, den tog rätt hårt på mig :-/

    Hur går det för er? Är det nya tag på ny klinik som gäller? Fy vad tungt det måste vara att resan bara fortsätter och fortsätter för er <3 Det är fan inte rättvist!
  • Annna84
    Jenzia skrev 2021-03-13 12:25:37 följande:

    Ja, det var första försöket så egentligen hade det varit ett miraklen och det blivit ett plus. Bara molvärken som lurat mig :-/ Och en kväll hade jag små ilningar från ljumsken! Så taskigt, fick upp mitt hopp! Men vi hade ju tur att få en blastis till frysen. Skönt att få vila från hormonbehandlingen, den tog rätt hårt på mig :-/

    Hur går det för er? Är det nya tag på ny klinik som gäller? Fy vad tungt det måste vara att resan bara fortsätter och fortsätter för er <3 Det är fan inte rättvist!


    Men ändå så hoppas man att det ska lyckas på första. Det är väldigt skönt att ni har en i frysen som ni förmodligen kan sätta in i om ca 1,5månad. Hur många ägg fick du ut och hur såg befruktningen ut?

    Nu har jag börjat komma upp ur det svara hålet och börjar må bra igen. Usch, det är så fruktansvärt orättvist.

    Det måste bara gå tillslut. Vi har ett nytt möte bokat nästa vecka nu och jag hoppas att de kan få oss att känna hopp igen.
  • Inalina
    ace86 skrev 2021-03-12 17:20:05 följande:

    Det var utomkveds på höger sida som befarat och opererades igår kväll! Nu hemma och ska vila och återhämta mig!

    När skulle du testa dig enligt kliniken? Kram


    Åh så tråkigt att höra :( verkligen ledsen för din skull :( bra du redan opererats och för börja blicka och planera framåt snart. Stor kram till dig.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021