• KNAS2

    BIM Februari 2021 - första barnet

    Hej!

    Skapade en tråd för oss som går i längtan efter en bebis! Kan februari bli vår mirakelmånad tros? Här stöttat och peppar vi varandra, och samtidigt kan vi kräkas på den eviga väntan när vi känner oss deppiga.

    Det är högt och lågt men tillsamman blir vi starkare!

    Hoppas på många plus i denna grupp! HEJA OSS!

    Listar mig själv så här långt, vill ni vara med? Kopiera listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    KNAS2, 3/2, 31 år (7:e försöket)

  • Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet
  • Soff
    Soff skrev 2021-01-26 20:05:22 följande:

    Bara jag som önsketänker att dessa ÄL-test är grav.test? ;p bara låtsas i nån sekund... Aja, positivt ÄL-test ifallafall... så hoppas denna gången är gången med stort G!...


    Sellerin skrev 2021-01-26 20:33:22 följande:

    Haha! Det är inte bara du! Lycka till nu i dagarna!


    Skönt att man inte är ensam, haha <3 tack så mycket hörni!
  • Soff
    KNAS2 skrev 2021-01-26 20:16:52 följande:

    Relaterar!

    Hoppas hoppas hoppas att februari blir vår månad.

    Lycka till med liggande!


    Det var ju sig jag skulle citera, inte mig själv ;p haha. Tack <3
  • Annne29
    Molybden skrev 2021-01-26 19:20:07 följande:

    Jag får hjälp men hade redan PCOS diagnos. Det jag har märkt är att mottagningar resonerar väldigt olika om vad som är anledning nog till att få hjälp tidigare. Min första mottagning (privat) sa att jag fick försöka ett år medan gynmottagningen på sjukhuset tyckte att det var helt befängt. Var dock 3 månaders väntetid där men betydligt snabbare än de 9 månader den privata ville att jag skulle vänta.

    Hoppas att ni kan få en tid och diskutera läget :)


    Ja jag var rädd för det. Herregud, 9 månader... Vi ska gå till en privat nu först och så får vi höra vad dom säger. Hoppas på det bästa och kanske att det sker ett mirakel eftersom så stressad och orolig som man är hoppas jag att bli mer avslappnad när man vet att jag får hjälp. Har ju hört mirakelhistorier om att vissa aldrig behövt få hjälpen och blivit gravida efter att de sökt hjälp :) kroppen är allt knepig.
  • Rumpelstiltskin
    Sellerin skrev 2021-01-26 15:43:34 följande:

    Hmm, idag fick jag en sån där liten känslo-dipp när en bekant kom ut med sin graviditet... Man är ju glad för deras skull, men det gör ont i hjärtat att man står här utan. Vi har bara aktivt försökt 4 gånger tidigare, men det har snart gått ett år sedan jag slutade med p-piller och mensen har dykt upp hela tiden, kanske ibland med lite fördröjning. Vi trodde nog faktiskt det skulle gå av sig själv redan i somras, utan att vi aktivt skulle behöva försöka tajma runt ÄL. Det var ju fel.

    Beräknad ÄL på lördag. Tagit två ÄL-test (stickor) igår och idag och hittills inget tecken på LH-stegring. Fortsätter testa och snart dags för det här forcerade liggandet, som jag tycker är så svårt! Hur gör ni för att få lust utan att det känns som ett tvång? 


    Jag tänker att det är helt okej att inte reagera med omedelbar lycka när är bekant kommer ut med en graviditet. Jag blir alltid nedstämd när jag får gravidbesked från folk, blev det även innan vi började försöka. Jag har velat ha barn i många år, men mannen har velat vänta och det har varit jobbigt när andra blivit gravida och jag tror att lite av det sitter kvar. Man önskar ju så innerligt att man själv var den som fick komma ut med en graviditet. Jag kan känna lite likadant när alla här kommer ut med sina plus. Jag är superglad för deras skull, verkligen! Men det gör ont. Och det får göra ont.
  • Disa2021
    josefinbet skrev 2021-01-26 17:20:17 följande:
    Skam den som ger sig! testade i morse och då var det negativt (gubbjäveln blinkade fortfarande). grät i stort sett hela förmiddagen för jag var säker på att det var kört för denna gången och att jag skulle behöva vänta ända till mars. Men så testade jag nu igen på eftermiddagen och det var en fast smiley!!! blev helt chockad och fick kolla flera gånger haha. men verkar som min ägglossning "bara" var rejält försenad då. Så nu hoppas jag bara att det vill fästa :)

    Underbart! Det här är ju min första 'ägglossning' som jag vet om, så nu har man checkat av den. Och så handlar det ju bara om att allt runt omkring ska stämma! 


    Befruktning och fästning är ju nästa steg. Håller tummarna för dig!!!! 

  • Rumpelstiltskin

    Hallå på er. Hur tolkar ni detta? Appen tolkar det som ?high? men inte fullt positivt. Jag brukar dock inte ha fullt positiva test. Hoppas att äl dröjer ett par dagar till då mannen arbetar borta till på söndag.. känns nu som att vi kommer att missa denna månad tyvärr. Brukar ha äl runt CD20 i vanliga fall men är bara på CD14.

  • Soff

    Hej! Skulle tolka det där som nästan positivt. Det kanske rentav är positivt nu om du testar igen.. hade jag tagit ett test och det såg ut så, så skulle jag tolka det så iallafall. Hoppas för din skull att det dröjer lite ändå, så ni hinner med detta försök. 


    Rumpelstiltskin skrev 2021-01-27 13:01:41 följande:

    Hallå på er. Hur tolkar ni detta? Appen tolkar det som ?high? men inte fullt positivt. Jag brukar dock inte ha fullt positiva test. Hoppas att äl dröjer ett par dagar till då mannen arbetar borta till på söndag.. känns nu som att vi kommer att missa denna månad tyvärr. Brukar ha äl runt CD20 i vanliga fall men är bara på CD14.


  • Soff

    Förväntad ÄL imorn då.. har haft sex igår och idag... och tänkte ha sex imorn också. Det är vår nya taktik denna gången hah :P att ha sex dessa 3 dagar.. och inte börja så tidigt i cykeln. Får se hur det går nu då. Har sån jäkla ÄL-värk nu ikväll.. >< 

  • KNAS2
    Soff skrev 2021-01-27 22:39:35 följande:

    Förväntad ÄL imorn då.. har haft sex igår och idag... och tänkte ha sex imorn också. Det är vår nya taktik denna gången hah :P att ha sex dessa 3 dagar.. och inte börja så tidigt i cykeln. Får se hur det går nu då. Har sån jäkla ÄL-värk nu ikväll.. >< 


    HEJA! Hoppas ni får till det idag med!

    Sen har ni gjort vad ni kunnat och vi kan bara hålla tummarna! :)
  • Disa2021

    Nu är min ÄL över tror jag. Fortfarande svårt att tyda alla mina symtom då jag som sagt är väldigt ny på det här efter p-piller ätande. Men mina bröst är SÅ ömma och tunga. Kan knappt röra dom utan att det gör ont. Någon annan som brukar ha sån från ägglossning och sedan hela vägen till mens? Haha 


    Svårt när man älskar att träna som jag gör, med ömma bröst, omöjligt. Haha...

Svar på tråden BIM Februari 2021 - första barnet