• SML89

    Vi med BIM februari 2021

    Hej och Välkomna!

    Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

    Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

    6/2 SML89, 31 år, andra barnet

  • Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-25 13:08:43 följande:

    Jag är ju nyfiken : ) hade du också bim den 2a ?

    Ja jag kanske tar ett på söndag också ; )

    Vilket försök var du på nu igen? Detta är mitt andra. Jag jämför SÅ mycket med december så jag blir galen haha!

    Men denna månad har vi garanterat haft mer sex


    Ja precis, 2/2 bim!

    Första försöket är detta och jag tror vi hade sex alldeles för lite tyvärr.

    Men testar ändå på söndag för då vet jag till 100%

    Så spännande ändå, då kommer vi ju testa samma dag :D tänk, om 6 dagar bara!!
  • Anonym (Annie)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-25 17:40:21 följande:

    Ja precis, 2/2 bim!

    Första försöket är detta och jag tror vi hade sex alldeles för lite tyvärr.

    Men testar ändå på söndag för då vet jag till 100%

    Så spännande ändå, då kommer vi ju testa samma dag :D tänk, om 6 dagar bara!!


    Så på söndag ska man kunna se på ett grav test om man är gravid? Annars är man set inte ? Jag minns inte när jag har testat med mina andra barn. Veckan efter att mensen ska komma tror jag att jag testa sist .

    Jag tror att vi hade bra med sex men tisdagen som jag hade äl hade vi inte sex förens 05 på morgonen , alltså onsdagen morgon. Vi hoppas på att karlarna våra har super spermier haha . : )

    Jag kommer inte ihåg om jag har frågat dig men på vilket försök kom era tidigare barn på?

    Min yngsta kom på första försöket.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-25 11:46:17 följande:

    Halloj!

    Hur går det för er?

    Är på äl plus 7 har bim den 2 februari.

    Känner mig precis som förra månaden. Lite mollvärk till och från. Hoppas det inte betyder mens : )

    När ska ni alla testa ? Vågar man testa innan bim ? :D


    Jag är osäker på min bim, kan vara allt mellan Tor-Sön. Jag har beställt hem ett testa tidigt test. Funderar på att testa på fredag om inte mensen kommit då. Jag tycker jag mått lite illa och har haft molvärk men det kan också vara att mensen är på g. Återstår att se! Håller tummarna för oss! Egentligen borde jag kanske vänta till efter bim då jag misstänker att jag är låghormonare. Detta då jag fick negativt test min förra graviditet fastän jag var gravid.

    Vill bara att dagarna ska gå fort och att mensen inte dyker upp!
  • SML89

    Jag tror jag hade ägglossning tidigare idag. Har känt av aningen "molvärk" eller va man nu ska kalla de för, nån diffus smärta iaf. Har haft sex igår o i förrgår och kör på idag med. Får se om ja får med maken på de imorgon också. Då har man väl ändå maxat :) sen börjar den jobbiga väntan..

  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-25 19:03:54 följande:

    Så på söndag ska man kunna se på ett grav test om man är gravid? Annars är man set inte ? Jag minns inte när jag har testat med mina andra barn. Veckan efter att mensen ska komma tror jag att jag testa sist .

    Jag tror att vi hade bra med sex men tisdagen som jag hade äl hade vi inte sex förens 05 på morgonen , alltså onsdagen morgon. Vi hoppas på att karlarna våra har super spermier haha . : )

    Jag kommer inte ihåg om jag har frågat dig men på vilket försök kom era tidigare barn på?

    Min yngsta kom på första försöket.


    Det är ju fortfarande tidigt att testa på söndag, så är det neg så behöver det inte betyda ingen graviditet.

    Med dottern testade jag 3 eller 4 dagar innan och då var det svagt plus!

    Min äldsta blev en överraskning, glömde ett p piller så blev han till.

    Dottern blev flesta försöket.
  • Caarolineeeb

    Hej!

    Du får gärna lägga till mig i gruppen (skrev i den andra först och såg ditt svar om denna istället) :)

    Första barnet. BIM 1/2.

    Med vänlig hälsning, Caroline

  • Anonym (Annie)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-25 19:38:26 följande:

    Det är ju fortfarande tidigt att testa på söndag, så är det neg så behöver det inte betyda ingen graviditet.

    Med dottern testade jag 3 eller 4 dagar innan och då var det svagt plus!

    Min äldsta blev en överraskning, glömde ett p piller så blev han till.

    Dottern blev flesta försöket.


    Tänk vad konstigt det är. Man kan glömma ett p piller och bli gravid men när man verkligen försöker är det svårare

    : D kroppen.
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-25 19:52:58 följande:

    Tänk vad konstigt det är. Man kan glömma ett p piller och bli gravid men när man verkligen försöker är det svårare

    : D kroppen.


    Jag vet, men var väldigt ung då också. 20 år ;) visst är det ändå märkligt, nu vill vi så gärna och då lär vi få kämpa ett tag har jag på känn..

    Har du någon känsla nu om det tagit sig?
  • Anonym (Annie)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-25 20:06:14 följande:

    Jag vet, men var väldigt ung då också. 20 år ;) visst är det ändå märkligt, nu vill vi så gärna och då lär vi få kämpa ett tag har jag på känn..

    Har du någon känsla nu om det tagit sig?


    Samma som mig. Jag var 19 . Så så här 15 år senare kanske det är lite svårare . Alla mina barn har blivit till mellan 1-2 försöket efter piller stopp.

    Om det står att man har äl digitalt glad gubbe har man det då eller kan den utebli ändå? Låg och tänkte på det nu. Måste googla. Däremot har jag ont när jag har äl så då borde jag ha det kan man tycka .

    Jag känner som i december när det inte tog sig. lite lätt mollvärk i magen ibland. Jag tror jag får mens prick den 2 februari när jag har bim.
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-25 21:06:07 följande:

    Samma som mig. Jag var 19 . Så så här 15 år senare kanske det är lite svårare . Alla mina barn har blivit till mellan 1-2 försöket efter piller stopp.

    Om det står att man har äl digitalt glad gubbe har man det då eller kan den utebli ändå? Låg och tänkte på det nu. Måste googla. Däremot har jag ont när jag har äl så då borde jag ha det kan man tycka .

    Jag känner som i december när det inte tog sig. lite lätt mollvärk i magen ibland. Jag tror jag får mens prick den 2 februari när jag har bim.


    Tror ni prickat in extremt fint denna månad <3

    Hm, är såå dålig på sånt. Kan väl vara så att kroppen går in för att släppa ett ägg men inte gör det ändå, utebliven ägglossning sker väl några gånger under ett år har jag för mig. Men du har ju känt av äl så tror inte det skulle vara något.

    Jag tänker detsamma. Att jag kanske inte ens haft äl denna månad. Men kände så sjuka symtom förra tisdagen, stark mensvärk och ömma bröst.

    Åhhh vad jag vara önskade att kroppen kunde ge någon liten hint ;) Känns precis som vanligt veckan innan mens. Brukar dock inte få några symtom förens kanske 1-2 veckor efter utebliven mens när jag varit gravid tidigare, men ändå :/
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021