• SML89

    Vi med BIM februari 2021

    Hej och Välkomna!

    Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

    Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

    6/2 SML89, 31 år, andra barnet

  • Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmalucy skrev 2021-02-04 11:35:36 följande:

    För min del sitter jag och är sur över att äl inte har kommit än... både för att det är 2 dagar sen, vilket betyder att min lutealfas har inte ändrat som jag trodde, bara att äl är senare än den var förut, men också för att det blir svårt att få ett plus innan alla hjärtans om den inte kommer nu! Nevermind känslan av att man har jobbat för att pricka in rätt i kalendern, och nu orkar man inte tvinga fram mer sex just för att äl är sen  även om vi skippar idag så har vi prickat 2 och 4 dagar innan, allt annat kan räkas bort nu. Definitivt inte lika tufft som att få mens eller negativ test som er tjejer, men för min del är jag irriterad och stressad denna cykel


    Men åh, typiskt! Vet ju hur gärna du hade velat överraska på alla hjärtans dag. Jag kan tycka det är minst lika tufft att inte få eller veta när ÄL är då allt faller på det. Utan ÄL blir det ju svårt att få ett plus så småningom. Jag hoppas du får din ÄL snart även om du nu kanske inte hinner se om det tagit sig till alla hjärtans dag!

    Styrkekram till dig!
  • hopeforaplusa

    En fråga till er här gällande ÄL.
    Man får ju 2 dagar som man har störst chans att bli gravid på. Bör man och hur viktigt är det att även ligga dagen efter dessa två dagar? Som i mitt fall så fick jag en glad gubbe första gången i tisdags vid 13 tiden, på morgonen var det totalt blankt. Sen glad igår och även idag på morgonen. Så idag kommer ägget släppa om jag förstått det rätt. Vi har gjort det dessa två dagar men det kommer bli svårt att även göra det idag. Försöker lugna mig själv att det tidigare borde räcka?

  • Anonym (Villhabebe)

    Hej! Har vart lite osäker om jag skulle gå med i familjeliv nu när jag försöker skaffa barn men kan ju ändå inte låta bli att läsa om alla som också försöker. Tänkte därför att stötta varandra i detta kan vara mysigt! ???? själv försöker jag få mitt första barn och försökt sen oktober, går sådär... hoppas plussa den 13de februari!

  • Emmalucy
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-02-04 13:20:22 följande:
    Nej, jag har aldrig försökt tempa. Men är inte det jätteviktigt att det sker samma tid varje dag? När ska man börja med det? Ingen koll haha!
    Jo man tar det först när man vaknar upp, vid samma tidpunkt. Om jag minns rätt så stiger sin temp med 0.1 för varje timme du sover eller något, så de ggr jag vaknar senare än 6på morgonen så fusk justerar jag... Skrattande det syns iaf tydligt för mig att äl inte har hänt, och när den stiger så blir det väldigt tydligt vilken dag äl var. Det är inte som äl stickor där man undrar om den är + eller när äl kommer efter +'et. Jag kan visa dig när äl är bekräftat Glad

    Vi fick iaf till det på något sätt idag, om jag inte har äl imorgon kommer jag gråta! Med 25-26 dagars cykel så borde det inte vara såhär sent! Om äl lyckas vara idag så blir alla hjärtans äl+10 vilket inte är så dålig tid att testa, men med tanke på jag har sett många svaga plus som slutade i mens, så vill jag vara lite mer säker innan jag ge mannen bebiskläder som alla Hjärtas present Drömmer
    hopeforaplusa skrev 2021-02-04 14:19:17 följande:

    En fråga till er här gällande ÄL.
    Man får ju 2 dagar som man har störst chans att bli gravid på. Bör man och hur viktigt är det att även ligga dagen efter dessa två dagar? Som i mitt fall så fick jag en glad gubbe första gången i tisdags vid 13 tiden, på morgonen var det totalt blankt. Sen glad igår och även idag på morgonen. Så idag kommer ägget släppa om jag förstått det rätt. Vi har gjort det dessa två dagar men det kommer bli svårt att även göra det idag. Försöker lugna mig själv att det tidigare borde räcka?


    Hej! Ja det låter ganska säker att äl blir idag, spermier kan leva ganska länge så om det känns tufft så låta det bli idag. Många som försöker få en dotter ska tydligen avvakta minst 3 dagar innan äl och kör allt mellan mens till den tidpunkten, så man har bra odds oavsett Glad jag blev gravid av att ha sex 7dagar innan äl! Om ni inte lyckas denna månad kommer inte en dag har gjort skillnaden mellan succeé eller ej. 
    Anonym (Villhabebe) skrev 2021-02-04 15:29:35 följande:

    Hej! Har vart lite osäker om jag skulle gå med i familjeliv nu när jag försöker skaffa barn men kan ju ändå inte låta bli att läsa om alla som också försöker. Tänkte därför att stötta varandra i detta kan vara mysigt! ???? själv försöker jag få mitt första barn och försökt sen oktober, går sådär... hoppas plussa den 13de februari!


    Jaaa gör det, come on in! Jag försöker också med första barnet Glad det kan vara kul att prata av med varandra, främlingar som går genom liknande situation istället för familj och vänner som inte förstår/du inte vill berätta att du försöker eftersom det blir mer press, osv. Så du har redan haft äl och nu är det "bara" att vänta in BIM? Glad
  • Anonym (3barnsmamma)

    Då fick jag mens idag, det här var sista månaden för oss... jag blir 38 i sommar och min man är äldre så han gick med på fram till den här månaden för en nummer 4, så jävla ledsen men tacksam för de 3 fina barnen vi har.

    Lycka till ni andra <3

  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-02-04 09:32:17 följande:

    Stort Grattis! <3

    Min mens har dragit igång nu, så vi får försöka om 2 veckor igen.


    Tråkigt att höra att mensen kom, vi får ta nya tag!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmalucy skrev 2021-02-04 17:52:46 följande:

    Jo man tar det först när man vaknar upp, vid samma tidpunkt. Om jag minns rätt så stiger sin temp med 0.1 för varje timme du sover eller något, så de ggr jag vaknar senare än 6på morgonen så fusk justerar jag...  det syns iaf tydligt för mig att äl inte har hänt, och när den stiger så blir det väldigt tydligt vilken dag äl var. Det är inte som äl stickor där man undrar om den är + eller när äl kommer efter +'et. Jag kan visa dig när äl är bekräftat 

    Vi fick iaf till det på något sätt idag, om jag inte har äl imorgon kommer jag gråta! Med 25-26 dagars cykel så borde det inte vara såhär sent! Om äl lyckas vara idag så blir alla hjärtans äl+10 vilket inte är så dålig tid att testa, men med tanke på jag har sett många svaga plus som slutade i mens, så vill jag vara lite mer säker innan jag ge mannen bebiskläder som alla s present Hej! Ja det låter ganska säker att äl blir idag, spermier kan leva ganska länge så om det känns tufft så låta det bli idag. Många som försöker få en dotter ska tydligen avvakta minst 3 dagar innan äl och kör allt mellan mens till den tidpunkten, så man har bra odds oavsett  jag blev gravid av att ha sex 7dagar innan äl! Om ni inte lyckas denna månad kommer inte en dag har gjort skillnaden mellan succeé eller ej. Jaaa gör det, come on in! Jag försöker också med första barnet  det kan vara kul att prata av med varandra, främlingar som går genom liknande situation istället för familj och vänner som inte förstår/du inte vill berätta att du försöker eftersom det blir mer press, osv. Så du har redan haft äl och nu är det "bara" att vänta in BIM? 


    Okej, ja du får gärna visa!

    Härligt! Håller tummar och tår för er! Ja, det där är så svårt när man ska tyda test. Jag fick ju ett jättesvagt test förra veckan men det måste varit torkstreck eller spökstreck då jag inte kunnat se något mer. Jag kommer ta ett till test på söndag om mensen inte kommit då jag haft mensvärk av och till jättelänge nu. Tror ju inte jag är gravid men då har jag verkligen väntat ut. Har läst i flera trådar flera som plussar sent efter bim. Sjukt vad man försöker greppa halmstrån hela tiden. Vill bara att mensen ska komma så jag kan försöka leta rätt på min ÄL.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2021-02-04 17:56:52 följande:

    Då fick jag mens idag, det här var sista månaden för oss... jag blir 38 i sommar och min man är äldre så han gick med på fram till den här månaden för en nummer 4, så jävla ledsen men tacksam för de 3 fina barnen vi har.

    Lycka till ni andra <3


    Tråkigt att höra att mensen kom! Man får vara ledsen även om man har barn sen innan. Ni hade ju en längtan och önskan.

    Tack <3
  • SML89
    Emmalucy skrev 2021-02-04 11:18:25 följande:
    Noo, sorry Hjärta vi finns alltid här att prata med, that's why we're here! Beklagar att det tatt så mycket energi, finns ingen bra lösning på det tyvärr Gråter man blir bara mer och mer sugen på bebis och mer nedstämd över allt... de som lyckas "ge upp/sluta bry sig" är extremt få. Gör det som känns bäst för dig just nu! Låter som en "mys i soffan med dålig TV och snacks" dag. Kram!
    Emmalucy skrev 2021-02-04 11:35:36 följande:

    För min del sitter jag och är sur över att äl inte har kommit än... både för att det är 2 dagar sen, vilket betyder att min lutealfas har inte ändrat som jag trodde, bara att äl är senare än den var förut, men också för att det blir svårt att få ett plus innan alla hjärtans om den inte kommer nu! Nevermind känslan av att man har jobbat för att pricka in rätt i kalendern, och nu orkar man inte tvinga fram mer sex just för att äl är sen Rynkar på näsan även om vi skippar idag så har vi prickat 2 och 4 dagar innan, allt annat kan räkas bort nu. Definitivt inte lika tufft som att få mens eller negativ test som er tjejer, men för min del är jag irriterad och stressad denna cykel


    Tack <3 igår em kom mensen igång.. så får försöka ladda om. Ska testa ringa gym för att se om man kan få gå på en kontroll bara för att kolla om allt står rätt till eller inte. Det här med kort lutealfas kan ju bero på progesteron nivån så kanske bra att kolla upp det.

    Ska nog testa att tempa nästa försök. I alla fall fram till ägglossning (så jag ser att jag får en tempökning). Efter det får jag se, vet inte om jag blir mer stressad om man får dippar så kanske man blir deppig varje gång en dipp kommer.

    Åhh vet att det kan vara lika frustrerande att vänta på ägglossningen :( Får man ingen ägglossning är de ju ännu längre väntan till nästa försök så jag förstår dig verkligen! Min ägglossning kom ju runt dag 18-20 innan jag började med rosenrot. Hoppas din ägglossning kommer snart iaf och att ni prickar in bra ändå!
  • SML89
    hopeforaplusa skrev 2021-02-04 14:19:17 följande:

    En fråga till er här gällande ÄL.
    Man får ju 2 dagar som man har störst chans att bli gravid på. Bör man och hur viktigt är det att även ligga dagen efter dessa två dagar? Som i mitt fall så fick jag en glad gubbe första gången i tisdags vid 13 tiden, på morgonen var det totalt blankt. Sen glad igår och även idag på morgonen. Så idag kommer ägget släppa om jag förstått det rätt. Vi har gjort det dessa två dagar men det kommer bli svårt att även göra det idag. Försöker lugna mig själv att det tidigare borde räcka?


    Alltså jag tror de där är jätte individuellt. Alla har olika lätt/svårt att bli gravida. Vi har prickat varannan dag och sen 3 alt. 4 dagar i rad runt ägglossning. Alltså innan +, dagen vi fått + och dagen efter i minst 2-3 månader (har försökt 5 mån, men bara testat ägglossning i 3). Men har ändå inte lyckats bli gravid.. så alla har olika förutsättningar. Vissa blir gravida bara av att ha sex en enda gång, och inte ens runt ägglossning.

    Men har ni sex de 2 dagar man anses ha störst chans så ökar ni iaf era odds :)
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021