• ems86

    Vad bör veckoindikatorn visa 4+2?

    Jag har helt fastnat i en orosspiral. Befruktningen var 13/1. Idag borde jag vara i 4+2.

    Testade med veckoindikator som visar 1-2. Är det illa? Har helt tappat all förmåga att lugna mig och är bara orolig.

  • Svar på tråden Vad bör veckoindikatorn visa 4+2?
  • shift

    Vecka 1-2 är från befruktningstillfället, och det har bara gått 2 veckor och 2 dagar sen dess så jag skulle inte vara orolig än. Avvakta och testa om en vecka igen. Lycka till!

  • Kleopatra60

    Hcg börjar väl inte tillverkas samma dag befruktningen sker?:) de tar väl 3 dagar innan ägget fäst & då börjar hcg öka som sedan ger utslag på indikatorn. Vet dock inte om detta stämmer men hört att det ska vara så! Så vänta 2 dagar så borde du få 2-3 sen

  • Jag är bara jag

    De där testen är inte pålitliga och borde faktiskt inte få finnas. Varje vecka är det trådar här om oroliga kvinnor som får "fel" vecka och så gott som alltid i onödan. Vill du ha klara besked måste du ta hcg-blodprov med jämna mellanrum och/eller göra VUL v.8.

  • ems86
    Jag är bara jag skrev 2021-01-29 14:26:05 följande:

    De där testen är inte pålitliga och borde faktiskt inte få finnas. Varje vecka är det trådar här om oroliga kvinnor som får "fel" vecka och så gott som alltid i onödan. Vill du ha klara besked måste du ta hcg-blodprov med jämna mellanrum och/eller göra VUL v.8.


    Exakt vad jag tänkt sedan min förra graviditet! Men helt plötligt hamnade jag där igen..
  • Jag är bara jag
    ems86 skrev 2021-01-30 09:23:04 följande:
    Exakt vad jag tänkt sedan min förra graviditet! Men helt plötligt hamnade jag där igen..
    Ja, oron kommer fast man borde veta bättre. Och då kan ju VUL hjälpa- man får veta helt enkelt. Ta inga fler gravtest i alla fall- du är gravid!  Glad
Svar på tråden Vad bör veckoindikatorn visa 4+2?