• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Soff
    Molybden skrev 2021-03-13 07:27:36 följande:

    Tänkte bara säga att jag plussade nu på morgonen. Plussade supersvagt igår så vågade inte tro på det så jag tog ett digitalt idag. Kan inte riktigt ta in det än men ska berätta för mannen när han vaknar :)


    Men wow! Grattis!!!!
  • Myran1234
    Molybden skrev 2021-03-13 07:27:36 följande:

    Tänkte bara säga att jag plussade nu på morgonen. Plussade supersvagt igår så vågade inte tro på det så jag tog ett digitalt idag. Kan inte riktigt ta in det än men ska berätta för mannen när han vaknar :)


    Wow! Stort grattis :)
  • Carmarr

    Hej!

    Jag hoppar in i den här mars-tråden också. Köpte precis Natural Cycles, 100 tamponger och nya bindor igår eftersom jag antog att det inte blev något och ville börja följa min menscykel noggrant :?) Vi har inte aktivt försökt hittills men inte undvikit graviditet heller. Hur som helst idag skulle min mens kommit 13/3 och jag hade ganska låg temp 36,63 när jag vaknade. Samt i början av veckan fick jag mellanblödningar i två dagar då var min tapp låg och mjuk som vid mens. Men när jag kände efter imorse var den nästan försvunnen och vågrät.

    Gjorde två tester och jag tror det är positivt, någon som vill hjälpa mig tyda?

    Första testet är RFSU testa tidigt och andra är vanliga RFSU stickor. De är tagna på samma kiss som jag lyckades hålla kanske 2 timmar. Inte morgonurin.

  • Emmalucy
    Rumpelstiltskin skrev 2021-03-13 08:13:43 följande:

    Min ägglossning kom ääntligen på CD56! Uppdaterar därför BIM-listan. Vi lyckades bara få till det 3 dagar innan ägglossning denna gång tyvärr, så jag har inga förhoppningar för denna månaden. Är mest bara glad att kroppen till slut ägglossade!!


    Fan vad skönt! :) glad för din skull! Det känns ju underbar när man är förbi äl, det låter fruktansvärt att gå så långt i väntan på äl!

    BoringBrick92 skrev 2021-03-13 11:05:45 följande:

    BIM idag eller imorgon, cd 28 idag. Brukar ha 28 eller 29 dagar oftast. Har inte tempat på någon vecka, men låg på 36,66 idag. Brukar få mens på morgonen, men inget ännu. Har dock lite lite mensvärk. Hoppet är inte stort, men hoppas att mensen håller sig borta, vågar dock inte ta något test än. Hur går det för er andra med BIM i dagarna?


    Ah det där med att vara på de sista dagarna innan BIM är de värsta, det är som en dalbana för mig, upp o ner o hoppas o vägra och bli lite desparat och tokig... :D 
    Själv är jag äl+11, brukar ha 10 dagars LP men senaste 2 månaderna lyckades jag hela vägen fram till äl+13 vilket var super :) denna månad var jag superdålig på att ta min C vitamin, som jag tror har en påverkan. Neg test idag och började få liiiite spotting under dagen, så jag antar att det är snart dags för April tråden för mig. Gud vad jag vill testa akupunktur!
  • BoringBrick92
    Emmalucy skrev 2021-03-13 19:40:19 följande:
    Ah det där med att vara på de sista dagarna innan BIM är de värsta, det är som en dalbana för mig, upp o ner o hoppas o vägra och bli lite desparat och tokig... :D 
    Själv är jag äl+11, brukar ha 10 dagars LP men senaste 2 månaderna lyckades jag hela vägen fram till äl+13 vilket var super :) denna månad var jag superdålig på att ta min C vitamin, som jag tror har en påverkan. Neg test idag och började få liiiite spotting under dagen, så jag antar att det är snart dags för April tråden för mig. Gud vad jag vill testa akupunktur!
    Haha, ja det är en berg och dalbana absolut. Jag har dock känt mig förvånansvärt stabil denna vecka, har de tidigare månaderna varit rätt oskön i humöret. Var bara lite extra sentimental häromkvällen, haha.

    Åh, skönt att du fått lite längre Lutealfas, det känns ju positivt! håller tummarna på att det inte blir mer än spottings för dig och ett positivt om några dagar ja, akupunktur vore ju spännande att testa! Kan ju vara värt det! :-P jag har efter äl denna månad testat sound healing för fertilitet på youtube, ingen aning om det påverkar men det har varit avslappnande och lite häftiga sensationer om inte annat. Rekommenderar att testa faktiskt
  • Sellerin
    Molybden skrev 2021-03-13 07:27:36 följande:

    Tänkte bara säga att jag plussade nu på morgonen. Plussade supersvagt igår så vågade inte tro på det så jag tog ett digitalt idag. Kan inte riktigt ta in det än men ska berätta för mannen när han vaknar :)


    Wow grattis!!!!!! <3
  • hopeforaplusa

    Jag var helt säker på att även detta försök var över men plussade idag mot alla odds. Jag hejjar på er andra som försöker och är här inne och följer allas resa. Håller tummen att alla får sina plus här framöver. Ni alla verkligen grymma, vilken resa vi gjort/gör. Hur man reser sig upp och kämpar månad efter månad. Sånna kämpar vi är allihopa!{#emotions_dlg.flower}

    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

    Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

    Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

    Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

    Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

    Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

    zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

    VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

    Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket) PLUSSAT

    Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket) PLUSSAT

    jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

    Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

    Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket) PLUSSAT

    Mirabilis89, 13/3, 32 år (8:e försöket)

    FruH2, 13/3,28år (6:e försöket)

    hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket) PLUSSAT

    Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket) PLUSSAT

    MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

    BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

    Emmalucy, 15/3, 35 år (2:a försöket med ny partner, men 36försök med exet)

    15/3, 28 år (7:e försöket)

    Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

    apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

    Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

    Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

    Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

    Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

    Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

    Rumpelstiltskin, 26/3, 25 år (7:e försöket)

    Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

    Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

    Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

    KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

    Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

    Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

    Sockerplanta, 30/3, 26 år (7:e försöket)

    Villblimamma96, 31/3, 25 år (3:e försöket)

  • hopeforaplusa
    BoringBrick92 skrev 2021-03-13 11:00:57 följande:

    BIM idag eller imorgon, cd 28 idag. Brukar ha 28 eller 29 dagar oftast. Har inte tempat på någon vecka, men låg på 36,66 idag. Brukar få mens på morgonen, men inget ännu. Har dock lite lite mensvärk. Hoppet är inte stort, men hoppas att mensen håller sig borta, vågar dock inte ta något test än. Hur går det för er andra med BIM i dagarna?


    Hoppas den håller sig borta! Jag fick lätt mensvärk dagarna innan jag nu hade bim och det visade sig att jag äntligen fått ett plus så såkallad mensvärk kan vara positivt. Håller tummarna!
  • hopeforaplusa
    Soff skrev 2021-03-12 18:43:23 följande:

    Jag tog steget idag och berättade för min mamma faktiskt. Jag har inte svarat på hennes samtal från igår för jag har inte orkat, men idag svarade jag och jag bröt ihop ganska snabbt när hon frågade hur det var och var orolig över hur jag mådde. Som vanligt känner hon ju på sig direkt när det är något utan att jag ens säger något. Så kunde inte göra annat än att berätta kände jag, och fick full support <3 känner mig faktiskt väldigt lättad efter samtalet <3 Hon kommer prata med de närmaste, dvs. sin man, och min bror. Hon frågade om jag ville det, så att alla kan tänka på och ta hänsyn till vår situation <3 Jag ville ju förstås aldrig att det skulle komma dit alls, men tror det är det bästa i nuläget för att minska min stress, och oron över vad alla ska säga när vi ses. 


    Åh, det låter som en fruktansvärd börda att bära på <3 :(( förstår verkligen att du blev ledsen över det!!! <3 KRAM


    Tycker det är så starkt av dig att du berättade. Var i en likadan situation fast med min syster. Mitt i min värsta smärta, när jag precis än en gång fått negativt test så skriver hon att hon var gravid. Jag älskar min syster mer än allt men där och då gick det inte att vara glad. Kände mig bara så ensam, stressad och avundsjuk. Hade så svårt att visa mig glad i det just pga av att jag befann mig i min värsta mardröm. Min smärta var för tung för att kunnas glädjas åt hennes lycka.  Önskar att jag också sagt något, så hon hade vetat hur pass jobbigt det var för mig.

    Så verkligen, så starkt och modigt av dig! Hoppas du slipper känna den där stressen när dina allra närmaste vet och inte behöver prata eller säga något om just det.Hjärta
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet