• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Eclipse
    Anonym (HOPE) skrev 2021-03-15 13:27:58 följande:

    Alltså jag har nyligen slutat med ppiller (februari) och ägglossning kom igång i februari efter pillerstoppet. Sen kom en mens efter ägglossning ungefär dag 16 efter ägglossning.

    Nu på dag 10 i nya cykeln så har jag fått starka fina smileys på ägglossningstest? Känns jättetidigt och jag blir orolig att det är något negativt med tidig ägglossning?


    Behöver nog inte vara negativt, du kanske helt enkelt kommer att landa i en kortare cykel denna gång. Jag slutade själv med mini-piller i slutet av november efter typ 15 år på piller och kroppen kan behöva tid att landa, jag har haft en regelbunden cykel även på piller men som blivit längre och längre efter stoppet. Men nu tror jag kroppen beter sig lite mer normalt, då den senaste mensen även blev kortare än vad den var de första två gångerna och att ÄL denna gång är vid samma CD som förra.
  • Soff
    KNAS2 skrev 2021-03-15 11:21:24 följande:
    Tack för att jag får respons och att jag inte var ensam med att känna lite skavsår av det inlägget.

    <3
    Ericky skrev 2021-03-15 13:21:16 följande:
    Absolut inte. Jag kände bara att jag inte orkade svara eller kommentera öht.

    Absolut är du inte ensam <3 orkade heller inte svara bara.. 
  • Vickan31
    hopeforaplusa skrev 2021-03-13 21:32:29 följande:

    Jag var helt säker på att även detta försök var över men plussade idag mot alla odds. Jag hejjar på er andra som försöker och är här inne och följer allas resa. Håller tummen att alla får sina plus här framöver. Ni alla verkligen grymma, vilken resa vi gjort/gör. Hur man reser sig upp och kämpar månad efter månad. Sånna kämpar vi är allihopa!{#emotions_dlg.flower}


    Men gud vad roligt, stort grattis till plusset! Skrattande
  • Vickan31
    Molybden skrev 2021-03-13 07:27:36 följande:

    Tänkte bara säga att jag plussade nu på morgonen. Plussade supersvagt igår så vågade inte tro på det så jag tog ett digitalt idag. Kan inte riktigt ta in det än men ska berätta för mannen när han vaknar :)


    Åååh vad glad jag blir för din skull - stort grattis till ditt efterlängtade plus! Hjärta
  • Soff

    Klistrar in listan här igen, då den börjar hamna så långt bak.... :) 

    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

    Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

    Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

    Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

    Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

    Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

    zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

    VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

    Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket) PLUSSAT

    Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket) PLUSSAT

    jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

    Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

    Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket) PLUSSAT

    Mirabilis89, 13/3, 32 år (8:e försöket)

    FruH2, 13/3,28år (6:e försöket)

    hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket) PLUSSAT

    Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket) PLUSSAT

    MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

    BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

    Emmalucy, 15/3, 35 år (2:a försöket med ny partner, men 36försök med exet)

    15/3, 28 år (7:e försöket)

    Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

    apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

    Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

    Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

    Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

    Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

    Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

    Rumpelstiltskin, 26/3, 25 år (7:e försöket)

    Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

    Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

    Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

    KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

    Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

    Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

    Sockerplanta, 30/3, 26 år (7:e försöket)

    Villblimamma96, 31/3, 25 år (3:e försöket)

  • VirrePirre06

    Har idag varit på mitt första gynbesök ang långa och oregelbundna cykler. Diagnos pcos, vilket är orsaken till att det snart inte tagit sig på 1 år :( Nu har jag iaf ett besök inbokat på ivf-klinik här i sthlm som dem rekommenderade mig att söka till. Så hoppas vi kan få den hjälp vi behöver för att någon gång få ett + :)

  • MAKL
    VirrePirre06 skrev 2021-03-15 15:07:46 följande:

    Har idag varit på mitt första gynbesök ang långa och oregelbundna cykler. Diagnos pcos, vilket är orsaken till att det snart inte tagit sig på 1 år :( Nu har jag iaf ett besök inbokat på ivf-klinik här i sthlm som dem rekommenderade mig att söka till. Så hoppas vi kan få den hjälp vi behöver för att någon gång få ett + :)


    Det måste ju vara underbart skönt att få klarhet i vad som ligger bakom det och att ni får hjälp nu. Hoppas inte plusset dröjer så länge för er <3
  • Molybden

    Fick tråkiga nyheter idag, började blöda ordentligt på morgonen så de gissar på kemisk graviditet. Jag har fått svagare på graviditetstest och smärtan kom igång nu på eftermiddagen. Fertilitetsutredningen är uppskjuten till nästa mens och jag vågar inte försöka igen förrän utredningen är gjord så vi pausar våra försök tills vidare.

    Lycka till alla andra! Hoppas innerligt att det ska gå vägen för er andra. <3

  • Soff
    Molybden skrev 2021-03-15 15:38:01 följande:

    Fick tråkiga nyheter idag, började blöda ordentligt på morgonen så de gissar på kemisk graviditet. Jag har fått svagare på graviditetstest och smärtan kom igång nu på eftermiddagen. Fertilitetsutredningen är uppskjuten till nästa mens och jag vågar inte försöka igen förrän utredningen är gjord så vi pausar våra försök tills vidare.

    Lycka till alla andra! Hoppas innerligt att det ska gå vägen för er andra. <3


    Men nejjj! :(((( usch va ledsen jag blir för din skull. Kram till dig!! <3 
  • Vickan31
    Molybden skrev 2021-03-15 15:38:01 följande:

    Fick tråkiga nyheter idag, började blöda ordentligt på morgonen så de gissar på kemisk graviditet. Jag har fått svagare på graviditetstest och smärtan kom igång nu på eftermiddagen. Fertilitetsutredningen är uppskjuten till nästa mens och jag vågar inte försöka igen förrän utredningen är gjord så vi pausar våra försök tills vidare.

    Lycka till alla andra! Hoppas innerligt att det ska gå vägen för er andra. <3


    Åh nej!! Vad ledsen jag blir för din skull :( Så här skulle det ju inte bli - usch vad livet är orättvist! Skickar en stor kram <3 
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet