• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-04-12 09:52:00 följande:

    Hej alla! Lite hastigt och lustigt så har vi nog (tror jag) bestämt att jag ska sluta med p-piller nu och börja försöka med ett syskon till vår son som föddes mars 2019. Jag har på sista tiden blivit heeelt bebisgalen och läser alla trådar jag kan. Men samtidigt så är jag så sjukt rädd för hur det ska bli med två barn, får vi plats i huset? Vad kommer sonen tycka om ett syskon? Hur kommer jag må? Men mestadels längtar jag efter att bli gravid :) Vet inte när jag kommer ha BIM eller ägglossning då jag precis slutat ta mina piller. 


    Hej! Vad kul, välkommen!

    Vem blir inte bebisgalen, är ju svårt att låta bli. Jag läser också i forum och trådar överallt. Helt besatt haha.
  • mape92
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-04-12 12:30:38 följande:
    Hej! Vad kul, välkommen!

    Vem blir inte bebisgalen, är ju svårt att låta bli. Jag läser också i forum och trådar överallt. Helt besatt haha.
    haha blir inte bättre av att tre kompisar fick barn i jan/feb och sen en annan kompis berättade nyligen att de väntar nr 2. Fick precis pillermensen och enligt ptracker appen ska jag ha BIM 10/5, dagen efter min födelsedag så vore kul att få positivt då :) 
  • Anonym (88a)

    Hej alla nya! :) Uppdatera gärna i listan om ni vill!

    2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn

    PLUSSAT - Bf 10/12-2021

    16/4 Utepålandet - 36 år (fjärde försöket, 1 mf) tre barn

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn

    19/4 muffins88 - 32 år (andra försöket) ett barn

    22/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn

    2/5 88a - 32 år (andra försöket) ett barn

    2/5 lottizm - 36 år (första försöket) två barn

    9/5 Hoppas2022 - 37 år (andra försöket) tre barn

    13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

    15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

    18/5 Gasellen87 - 33 år ( första försöket) tre barn

  • mape92

    2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn

    PLUSSAT - Bf 10/12-2021

    16/4 Utepålandet - 36 år (fjärde försöket, 1 mf) tre barn

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn

    19/4 muffins88 - 32 år (andra försöket) ett barn

    22/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn

    2/5 88a - 32 år (andra försöket) ett barn

    2/5 lottizm - 36 år (första försöket) två barn

    9/5 Hoppas2022 - 37 år (andra försöket) tre barn

    10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

    13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

    15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

    18/5 Gasellen87 - 33 år ( första försöket) tre barn

  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-04-12 12:55:32 följande:

    haha blir inte bättre av att tre kompisar fick barn i jan/feb och sen en annan kompis berättade nyligen att de väntar nr 2. Fick precis pillermensen och enligt ptracker appen ska jag ha BIM 10/5, dagen efter min födelsedag så vore kul att få positivt då :) 


    Nej, det påverkar också såklart! Ja men vad kul! Håller tummarna för dig!!
  • muffins88
    mape92 skrev 2021-04-12 12:55:32 följande:

    haha blir inte bättre av att tre kompisar fick barn i jan/feb och sen en annan kompis berättade nyligen att de väntar nr 2. Fick precis pillermensen och enligt ptracker appen ska jag ha BIM 10/5, dagen efter min födelsedag så vore kul att få positivt då :) 


    Helt ot men då fyller vi år på samma dag! :D

    Här går det långsamt i väntan på BIM. Vill ju testa så snabbt det bara går. Vi har varit oerhört produktiva denna cykel så vi håller tummarna som bara den! Och väntar..och väntar...
  • plussaiseptember

    Här försöker vi också bli gravida. Fick under 2020 två MA och vågar knappt tänka tanken på plus på stickan utan att bli orolig för hur nästa graviditet ska gå vägen ????

  • mape92
    muffins88 skrev 2021-04-12 22:06:45 följande:
    Helt ot men då fyller vi år på samma dag! :D

    Här går det långsamt i väntan på BIM. Vill ju testa så snabbt det bara går. Vi har varit oerhört produktiva denna cykel så vi håller tummarna som bara den! Och väntar..och väntar...
    haha va kul! Hoppas vi får plus på vår födelsedag. Tänkte beställa hem lite mer tester så att jag kan testa på min födelsedag även fast jag inte tror att vi kommer att hinna tills dess :P
  • Anonym (88a)
    plussaiseptember skrev 2021-04-12 22:09:23 följande:

    Här försöker vi också bli gravida. Fick under 2020 två MA och vågar knappt tänka tanken på plus på stickan utan att bli orolig för hur nästa graviditet ska gå vägen ????


    Beklagar dina missfall! Så jobbigt när det krånglar. :( Har en vän som fått 2 missfall på raken, men som nu är gravid och ska snart få sitt andra barn (blir 4 år mellan barnen) Hur ser din familj ut?
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022