• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Gasellen87

    Va kul med plus i tråden :) och va roligt att fler tillkommer som oxå planerar syskon.

    Här väntas mens de närmaste dagarna och sedan är tanken att börja försöka. Jag är fortsatt velig och ser framemot att börja jobba i aug. Men samtidigt finns det aldrig en perfekt tidpunkt att skaffa barn. Men vi får se om jag står kvarstå bim-listan i maj eller om jag ballar ur igen och få flytta till juni ;)

  • Anonym (88a)
    Eightbelow skrev 2021-04-17 22:47:49 följande:

    Hej, vi planerar också syskon till nästa år. Sist tog det lite mer än ett år så hoppas verkligen att det går fortare den här gången!!


    Välkommen :) Vad roligt! Vad är det för ålder på ditt barn? Håller tummarna att det går snabbare denna gång!!
  • Anonym (88a)
    Ik96 skrev 2021-04-18 06:48:13 följande:

    Vi har börjat försöka men än så länge inga tecken på varken äl, graviditet eller mens. Hoppas ju nästan att mensen ska komma så jag kan börja med min letrozol eftersom jag har pcos. Jag har inte haft mens sedan i januari och har lagt om min kost nu och käkar kosttillskott så jag hoppas det kan hjälpa mig på vägen. Så tyvärr kan jag inte lägga in mig på listan då jag inte har någon aning alls när/om min mens kommer :/

    Så kul att följa er alla och grattis till er som redan har plussat! <3


    Jag håller mina tummar att din mens snart dyker upp!! <3
  • LinaJ87
    Emmissss skrev 2021-04-17 19:05:28 följande:

    Behöver inte betyda otur, sist jag plussade var tillslut den gången jag var sjuk! Håller tummarna. <3


    Anonym (Försöktillsyskon) skrev 2021-04-17 19:11:26 följande:

    Jag va dubdrrsjuk under äl veckan, tror kroppen fokuserar sig på de sjuka då istället för ägget så de kan va lättare för det att fästa förhoppningsvis


    Tack tjejer! Ska försöka få till lite mys ikväll och hoppas att det inte är för sent. Hann mysa i torsdags, men tror det var för tidigt. Så sugen på graviditet och bebis nu. Men tar det sig inte nu så är det bara att försöka nästa månad.
  • LinaJ87
    Eightbelow skrev 2021-04-17 22:47:49 följande:

    Hej, vi planerar också syskon till nästa år. Sist tog det lite mer än ett år så hoppas verkligen att det går fortare den här gången!!


    Välkommen! Håller tummarna för att det går lite fortare denna gången. <3
  • LinaJ87
    Ik96 skrev 2021-04-18 06:48:13 följande:

    Vi har börjat försöka men än så länge inga tecken på varken äl, graviditet eller mens. Hoppas ju nästan att mensen ska komma så jag kan börja med min letrozol eftersom jag har pcos. Jag har inte haft mens sedan i januari och har lagt om min kost nu och käkar kosttillskott så jag hoppas det kan hjälpa mig på vägen. Så tyvärr kan jag inte lägga in mig på listan då jag inte har någon aning alls när/om min mens kommer :/

    Så kul att följa er alla och grattis till er som redan har plussat! <3


    Så surt att behöva gå och vänta. Hoppas den kommer snart!
  • Hoppas2022

    Min cykel verkar vara fortsatt ur fas. Jag fick starkt streck på äl-test idag och är nu på CD 7. Har äl känningar och känns som äl blir imorgon. Vad jag läst så är det för kort tid för att ägget ska växa till sig och kunna befruktas men samtidigt har jag läst om folk som blir gravida direkt efter mens. Så vi får väl hoppas ändå. Bara jobbigt att man har en cykel på 21-23 dagar nu från att alltid haft 28 dagars och ibland 30. Aldrig haft mindre än 28 dagar. Någon här som blivit gravid tidigt i cykeln? Eller känner någon som blivit det?

  • Hoppas2022

    2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

    16/4 Utepålandet - 36 år (fjärde försöket, 1 mf) tre barn

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

    19/4 muffins88 - 32 år (andra försöket) ett barn

    25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn

    1/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

    2/5 88a - 32 år (andra försöket) ett barn

    2/5 lottizm - 36 år (första försöket) två barn

    3/5 Hoppas2022 - 37 år (andra försöket) tre barn

    7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

    10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

    13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

    15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

    18/5 Gasellen87 - 33 år ( första försöket) tre barn

  • Ik96
    Anonym (88a) skrev 2021-04-18 07:49:43 följande:

    Jag håller mina tummar att din mens snart dyker upp!! <3


    Tack snälla! <3
  • Ik96
    LinaJ87 skrev 2021-04-18 07:57:57 följande:

    Så surt att behöva gå och vänta. Hoppas den kommer snart!


    Tack för peppen! <3
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022