• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Hadt

    Och där kom mensen!

    Jättetråkigt men ändå skönt att veta att systemet är igång av sig själv nu!

    Nya tag och hoppas att denna cykeln inte blir lika lång som förra, slutade på 48 dagar.

    Fick ju utslag på två olika märken på grav test, kanske spök eller kemisk.

    Bara att vänta ut mensen och sen börja leta efter ÄL igen :)

  • Hadt

    Flyttar min BIM. Enligt appen är det den 28/6 men får se när ÄL vill dyka upp och får uppdatera igen då :)

    BIM.

    2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

    25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1 -2022

    7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

    14/5 Bebisdrömmar - 35 (första försöket efter avbruten graviditet) ett barn

    15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

    16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn

    18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

    21/5 lilly439 - 34 år (första försöket) ett barn

    28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

    29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

    3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

    3/6 Magdalena88- 32 år (tredje försöket efter mf) två barn

    4/6 Hoppas2022 - 37 år (tredje försöket) tre barn

    4/6 ik96 - 25år. (andra försöket) ett barn

    4/6 mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

    28/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn

  • Hoppas2022
    Hadt skrev 2021-05-12 07:52:38 följande:

    Och där kom mensen!

    Jättetråkigt men ändå skönt att veta att systemet är igång av sig själv nu!

    Nya tag och hoppas att denna cykeln inte blir lika lång som förra, slutade på 48 dagar.

    Fick ju utslag på två olika märken på grav test, kanske spök eller kemisk.

    Bara att vänta ut mensen och sen börja leta efter ÄL igen :)


    Så tråkigt, håller tummarna för att du får en normal cykel och ett fint plus i juni!
  • lilly439
    Hadt skrev 2021-05-12 07:52:38 följande:

    Och där kom mensen!

    Jättetråkigt men ändå skönt att veta att systemet är igång av sig själv nu!

    Nya tag och hoppas att denna cykeln inte blir lika lång som förra, slutade på 48 dagar.

    Fick ju utslag på två olika märken på grav test, kanske spök eller kemisk.

    Bara att vänta ut mensen och sen börja leta efter ÄL igen :)


    Jättetråkigt! Speciellt då jag tycker du fick utslag på predictor early eller vad testet heter. Tycker jag såg en svag linje. Synd att testen ska luras så...

    Upp på hästen igen och skaka av dig detta, nästa tur är förhoppningsvis din!! :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-11 22:01:49 följande:

    Håller med om stickorna! Dom kan verkligen gå upp och ner! Svårt när man tror att det är påväg mot positivt men så dagen efter syns det knappt haha!

    Gillade också dom digitala! Dock hade jag dom vanliga, kanske man ska prova advanced nästa gång?

    Låter ju annars lovande för ägglossning! Håller tummarna att du ägglossar snart! :)

    Tror mens är på g... mer mensvärk och svagt svagt brun flytning.. Kanske kemisk graviditet? I.o.m att där var svaga linjer på två olika test som jag såg i verkligheten.

    Men känns verkligen som mensen kommer nu närsom!

    Jättetråkigt då jag blev så förhoppningsfull av grav testerna men ändå skönt för då är systemet igång, blir min första riktiga mens efter förlossningen.

    Bara jobbigt med så långa cykler, är på dag 48 idag!

    Så känslorna går lite upp och ner just nu.

    Har jag inte vaknat med tydlig mens imorgon kommer jag nog ändå ta mitt predictor early på morgonen ändå bara för att men annars inte.


    Jag gillar advanced för då vet man lite mer när det börjar närma sig och kan mysa dagarna innan för att optimera chansen. Jag såg att du fått din mens :( jag tycker du hade svaga linjer men det är ju ingen idé att älta i det. Skönt att systemet är igång nu, även om din cykel blev lång så kanske den kommer återgå till det normala inom kort. Snart ska du också leta äl, det blir ju spännande. Hur har du tänkt göra? Ska du gå på känningar eller tester?

    Idag tog jag nytt test och det blinkar fortfarande. Jag vet. Inte om jag inbillar mig men tycker flytningar a har börjat förändrats och går mer åt att det är äl dags snart. Jag hoppas verkligen jag får glad gubbe snart som inte blinkar. Samtidigt så känns det som att jag inte kommer få det. Men men då får. Vi vänta till i höst hel t enkelt.
  • Lotgardet

    Lite uppdatering från mitt håll.

    Jag är sjukt förvirrad.

    Tog ett vanligt test, en sån sticka som är underst på bilden, imorse och den var totalt blank. Inte ens en en tillstymmelse till streck. Fick hem mina testa tidigt test idag och höll mig hela eftermiddagen bara för det.

    Tänkte ?jag tar ett vanligt test för jag vill inte slösa testa tidigt testerna i onödan, det är säkert ändå ingenting som fäst den här månaden?

    Doppar i det vanliga och tycker mig se ett svagt streck ganska fort.

    Doppar testa tidigt testet och ser absolut ingenting.

    Bryter upp det och se ett svaaaaagt streck.

    Ska bli så spännande att testa imorgon med testa tidigt testet och morgonurin. Tänk om det verkligen tog sig på första försöket :D

  • ugglans
    Lotgardet skrev 2021-05-12 17:19:12 följande:

    Lite uppdatering från mitt håll.

    Jag är sjukt förvirrad.

    Tog ett vanligt test, en sån sticka som är underst på bilden, imorse och den var totalt blank. Inte ens en en tillstymmelse till streck. Fick hem mina testa tidigt test idag och höll mig hela eftermiddagen bara för det.

    Tänkte ?jag tar ett vanligt test för jag vill inte slösa testa tidigt testerna i onödan, det är säkert ändå ingenting som fäst den här månaden?

    Doppar i det vanliga och tycker mig se ett svagt streck ganska fort.

    Doppar testa tidigt testet och ser absolut ingenting.

    Bryter upp det och se ett svaaaaagt streck.

    Ska bli så spännande att testa imorgon med testa tidigt testet och morgonurin. Tänk om det verkligen tog sig på första försöket :D


    Ser svagt, svagt på båda tycker jag!
  • Lotgardet
    ugglans skrev 2021-05-12 17:27:22 följande:

    Ser svagt, svagt på båda tycker jag!


    Tycker det är lite trist att RFSUs testa tidigt inte visar starkare än såhär, det testet ska ju mäta från 10 mIU/ml. Graviditetskollens är från 25 mIU/ml och jag tycker det syns mycket starkare på det testet!
  • Hadt
    Hoppas2022 skrev 2021-05-12 08:11:57 följande:

    Så tråkigt, håller tummarna för att du får en normal cykel och ett fint plus i juni!


    lilly439 skrev 2021-05-12 08:41:22 följande:

    Jättetråkigt! Speciellt då jag tycker du fick utslag på predictor early eller vad testet heter. Tycker jag såg en svag linje. Synd att testen ska luras så...

    Upp på hästen igen och skaka av dig detta, nästa tur är förhoppningsvis din!! :)


    Tack snälla för tumhållning och uppmuntrande ord! Det värmer ska ni veta! <3
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-12 10:25:38 följande:

    Jag gillar advanced för då vet man lite mer när det börjar närma sig och kan mysa dagarna innan för att optimera chansen. Jag såg att du fått din mens :( jag tycker du hade svaga linjer men det är ju ingen idé att älta i det. Skönt att systemet är igång nu, även om din cykel blev lång så kanske den kommer återgå till det normala inom kort. Snart ska du också leta äl, det blir ju spännande. Hur har du tänkt göra? Ska du gå på känningar eller tester?

    Idag tog jag nytt test och det blinkar fortfarande. Jag vet. Inte om jag inbillar mig men tycker flytningar a har börjat förändrats och går mer åt att det är äl dags snart. Jag hoppas verkligen jag får glad gubbe snart som inte blinkar. Samtidigt så känns det som att jag inte kommer få det. Men men då får. Vi vänta till i höst hel t enkelt.


    Vilken cykeldag är du på nu? :) är ju positivt att du fortfarande har blinkande gubbe! Läste något om att hade man det i 8 eller 9 dagar så skulle man med all förmodan inte få fast gubbe, hur många dagar har du haft det nu?

    Känns ju lovande med förändrade flytningar!! :) håller tummarna att ÄL kommer vilken dag som helst!

    Jag beställde tester idag, samma som du! Tänkte jag provar advanced så får vi se! Börjar direkt när mensen är slut så hoppas jag att denna cykeln är kortare.

    Beställde också rosenrot då jag läst så mycket positivt om det, bland annat att vissa fått ÄL flera dagar tidigare! Vilket jag ju vill så hoppas det kommer snart så jag kan börja!

    Har tillåtit mig att vara lite ledsen idag, både för att det var tråkigt men också för jag har sån mensvärk och blöder väldigt mycket.

    Men imorgon är det nya tag och jag tycker det ska bli spännande att leta efter ÄL, nu vet jag ju att det är igång så känns inte som man famlar i blindo längre :)
  • Hadt
    Lotgardet skrev 2021-05-12 17:19:12 följande:

    Lite uppdatering från mitt håll.

    Jag är sjukt förvirrad.

    Tog ett vanligt test, en sån sticka som är underst på bilden, imorse och den var totalt blank. Inte ens en en tillstymmelse till streck. Fick hem mina testa tidigt test idag och höll mig hela eftermiddagen bara för det.

    Tänkte ?jag tar ett vanligt test för jag vill inte slösa testa tidigt testerna i onödan, det är säkert ändå ingenting som fäst den här månaden?

    Doppar i det vanliga och tycker mig se ett svagt streck ganska fort.

    Doppar testa tidigt testet och ser absolut ingenting.

    Bryter upp det och se ett svaaaaagt streck.

    Ska bli så spännande att testa imorgon med testa tidigt testet och morgonurin. Tänk om det verkligen tog sig på första försöket :D


    Jag ser på båda testen!! Håller tummarna att det ökar! Uppdatera gärna :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022