• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Hoppas2022
    Lotgardet skrev 2021-05-12 17:19:12 följande:

    Lite uppdatering från mitt håll.

    Jag är sjukt förvirrad.

    Tog ett vanligt test, en sån sticka som är underst på bilden, imorse och den var totalt blank. Inte ens en en tillstymmelse till streck. Fick hem mina testa tidigt test idag och höll mig hela eftermiddagen bara för det.

    Tänkte ?jag tar ett vanligt test för jag vill inte slösa testa tidigt testerna i onödan, det är säkert ändå ingenting som fäst den här månaden?

    Doppar i det vanliga och tycker mig se ett svagt streck ganska fort.

    Doppar testa tidigt testet och ser absolut ingenting.

    Bryter upp det och se ett svaaaaagt streck.

    Ska bli så spännande att testa imorgon med testa tidigt testet och morgonurin. Tänk om det verkligen tog sig på första försöket :D


    Så spännande! Jag ser streck, hoppas att det ökar!
  • Lotgardet

    Tack för alla kommentarer!

    Tog nya test imorse med morgonurin. Den här gången syntes det mer på RSFUs testa tidigt!

    Ska ta ett digitalt imorgon och överraska sambon när han kommer hem, om det står gravid på testet dvs.

    Ska rota fram ett set med bebiskläder som första barnet hade. Jag varken orkar eller har tid att åka och köpa något nytt, hehe

  • Hadt
    Lotgardet skrev 2021-05-13 08:40:36 följande:

    Tack för alla kommentarer!

    Tog nya test imorse med morgonurin. Den här gången syntes det mer på RSFUs testa tidigt!

    Ska ta ett digitalt imorgon och överraska sambon när han kommer hem, om det står gravid på testet dvs.

    Ska rota fram ett set med bebiskläder som första barnet hade. Jag varken orkar eller har tid att åka och köpa något nytt, hehe


    Åh grattis så kul!! :D
  • Lotgardet
    Hadt skrev 2021-05-13 08:56:48 följande:

    Åh grattis så kul!! :D


    Tack! Jag vågar nästan hoppas på att det tog sig nu! :D

    BF blir 24 januari
  • lilly439

    Grattis till plussen!!! :) :)

    När började ni testa efter ägglossning och när började ni se en svag linje?

  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-12 22:10:23 följande:

    Tack snälla för tumhållning och uppmuntrande ord! Det värmer ska ni veta! <3Vilken cykeldag är du på nu? :) är ju positivt att du fortfarande har blinkande gubbe! Läste något om att hade man det i 8 eller 9 dagar så skulle man med all förmodan inte få fast gubbe, hur många dagar har du haft det nu?

    Känns ju lovande med förändrade flytningar!! :) håller tummarna att ÄL kommer vilken dag som helst!

    Jag beställde tester idag, samma som du! Tänkte jag provar advanced så får vi se! Börjar direkt när mensen är slut så hoppas jag att denna cykeln är kortare.

    Beställde också rosenrot då jag läst så mycket positivt om det, bland annat att vissa fått ÄL flera dagar tidigare! Vilket jag ju vill så hoppas det kommer snart så jag kan börja!

    Har tillåtit mig att vara lite ledsen idag, både för att det var tråkigt men också för jag har sån mensvärk och blöder väldigt mycket.

    Men imorgon är det nya tag och jag tycker det ska bli spännande att leta efter ÄL, nu vet jag ju att det är igång så känns inte som man famlar i blindo längre :)


    Jag är på cykeldag 14 idag, enligt appen ska jag ha ägglossning idag. Men testet blinkar idag med :( har 4 tester kvar av advanced så tar varje dag tills dom är slut. Blinkar det bara så får jag se om jag fortsätter med dom andra stickorna eller bara accepterar att det får bli nytt försök i höst istället. Jag har haft 4 dagar nu med blinkande, så än är det ju inte kört.

    Okej, jaa jag tycker dom är bra men sen har jag aldrig fått fullt utslag men vi får se helt enkelt. Ja, men klart du ska få vara det. Det är ju tråkigt när man får förhoppning om att det är något och så är det inte det. Skönt att det endå kommit igång för dig och att du blöder mycket för då känns det ju verkligen som systemet är igång. Jag blir ju osäker när jag blödde så lite, då känns det lite tvek om det är igång ordentligt. Men det där är ju så olika hur mycket man blöder. Men det får tiden visa. Snart får du jaga äl, så hoppas vi att du hittar den :)
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-13 09:31:15 följande:

    Jag är på cykeldag 14 idag, enligt appen ska jag ha ägglossning idag. Men testet blinkar idag med :( har 4 tester kvar av advanced så tar varje dag tills dom är slut. Blinkar det bara så får jag se om jag fortsätter med dom andra stickorna eller bara accepterar att det får bli nytt försök i höst istället. Jag har haft 4 dagar nu med blinkande, så än är det ju inte kört.

    Okej, jaa jag tycker dom är bra men sen har jag aldrig fått fullt utslag men vi får se helt enkelt. Ja, men klart du ska få vara det. Det är ju tråkigt när man får förhoppning om att det är något och så är det inte det. Skönt att det endå kommit igång för dig och att du blöder mycket för då känns det ju verkligen som systemet är igång. Jag blir ju osäker när jag blödde så lite, då känns det lite tvek om det är igång ordentligt. Men det där är ju så olika hur mycket man blöder. Men det får tiden visa. Snart får du jaga äl, så hoppas vi att du hittar den :)


    Vanligast är att man har ägglossning 12-16 dagar efter mens så fortfarande tid kvar! Och du kanske inte är helt regelbunden än heller? Ibland får man ägglossning senare utan konstigheter! Jag fick ju jättesent nu innan mensen :)

    Och 4 dagar med blinkande är ju ingenting då! Fortfarande mycket hopp kvar!

    Men förstår att det är frustrerande att det bara blinkar och inte blir fast men jag tror det kommer om någon dag :)

    Hur blödde du innan du fick barn? Jag blödde innan rätt mycket första dagarna och mycket mensvärk men tycker det är svårt att avgöra om det är ungefär liknande eller mer nu, men behöver kanske ett tag på sig att komma i ordning. Mycket som hänt med kropp och hormoner efter en graviditet :)

    Ja jag beställde dubbelpack av testerna haha men ska jag ha så lång cykel så behöver jag många tester! Får hoppas dom funkar bra! Dom vanliga digitala gav ju utslag som stämde väldigt bra så jag tror nog dessa ska funka lika bra förhoppningsvis bättre!
  • Hadt
    Lotgardet skrev 2021-05-13 09:15:15 följande:

    Tack! Jag vågar nästan hoppas på att det tog sig nu! :D

    BF blir 24 januari


    Det tycker jag absolut att du vågar! Syns tydligt! Men förstår att man vill ha det där digitala testet för att bekräfta! :)

    Bra sätt att börja det nya året på <3
  • Ik96
    Lotgardet skrev 2021-05-13 08:40:36 följande:

    Tack för alla kommentarer!

    Tog nya test imorse med morgonurin. Den här gången syntes det mer på RSFUs testa tidigt!

    Ska ta ett digitalt imorgon och överraska sambon när han kommer hem, om det står gravid på testet dvs.

    Ska rota fram ett set med bebiskläder som första barnet hade. Jag varken orkar eller har tid att åka och köpa något nytt, hehe


    Stort grattis!! Sååå kul! :D
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    lilly439 skrev 2021-05-13 09:30:01 följande:

    Grattis till plussen!!! :) :)

    När började ni testa efter ägglossning och när började ni se en svag linje?


    Jag har aldrig fått plus före äl+12 och då räknar jag äl från att jag fått positivt äl-test.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022