• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försökmednr2)

    Så galet, jag hade för två dagar sen bestämt mig för att avvakta till hösten då min ägglossning inte verkade dyka upp. Sen har jag haft som mensvärk i några dagar och ökade flytningar som hållit i sig. Så idag idag tänkte jag att jag har ju ändå billiga äl tester kvar hemma så jag tog ett på eftermiddagen strax innan 15 och ett vid 19:30.. Ser ju ut som att det blir positivt snart? Eller? Vad tycker ni? Om det blir rätt nu när jag laddar upp så är översta från 15 och det andra nu på kvällen.

  • Lucifer91
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-19 20:22:01 följande:

    Så galet, jag hade för två dagar sen bestämt mig för att avvakta till hösten då min ägglossning inte verkade dyka upp. Sen har jag haft som mensvärk i några dagar och ökade flytningar som hållit i sig. Så idag idag tänkte jag att jag har ju ändå billiga äl tester kvar hemma så jag tog ett på eftermiddagen strax innan 15 och ett vid 19:30.. Ser ju ut som att det blir positivt snart? Eller? Vad tycker ni? Om det blir rätt nu när jag laddar upp så är översta från 15 och det andra nu på kvällen.


    Absolut.. de är på god väg åt något bra (;
  • Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-19 20:22:01 följande:

    Så galet, jag hade för två dagar sen bestämt mig för att avvakta till hösten då min ägglossning inte verkade dyka upp. Sen har jag haft som mensvärk i några dagar och ökade flytningar som hållit i sig. Så idag idag tänkte jag att jag har ju ändå billiga äl tester kvar hemma så jag tog ett på eftermiddagen strax innan 15 och ett vid 19:30.. Ser ju ut som att det blir positivt snart? Eller? Vad tycker ni? Om det blir rätt nu när jag laddar upp så är översta från 15 och det andra nu på kvällen.


    Så spännande :D så såg mina test ut igår och nu ikväll fick jag positivt! Hoppas att vi båda blir gravida nu då :D har ni myst nu i dagarna? Vi ska få till det idag och imorgon hoppas jag :)
  • ugglans
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-19 20:22:01 följande:

    Så galet, jag hade för två dagar sen bestämt mig för att avvakta till hösten då min ägglossning inte verkade dyka upp. Sen har jag haft som mensvärk i några dagar och ökade flytningar som hållit i sig. Så idag idag tänkte jag att jag har ju ändå billiga äl tester kvar hemma så jag tog ett på eftermiddagen strax innan 15 och ett vid 19:30.. Ser ju ut som att det blir positivt snart? Eller? Vad tycker ni? Om det blir rätt nu när jag laddar upp så är översta från 15 och det andra nu på kvällen.


    Absolut påväg mot en fin stegring :)
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-19 20:22:01 följande:

    Så galet, jag hade för två dagar sen bestämt mig för att avvakta till hösten då min ägglossning inte verkade dyka upp. Sen har jag haft som mensvärk i några dagar och ökade flytningar som hållit i sig. Så idag idag tänkte jag att jag har ju ändå billiga äl tester kvar hemma så jag tog ett på eftermiddagen strax innan 15 och ett vid 19:30.. Ser ju ut som att det blir positivt snart? Eller? Vad tycker ni? Om det blir rätt nu när jag laddar upp så är översta från 15 och det andra nu på kvällen.


    Åh ja vad kul! :D absolut fin stegring och påväg mot positivt!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lucifer91 skrev 2021-05-19 20:57:29 följande:

    Absolut.. de är på god väg åt något bra (;


    Hoppas det! Dock är sambon borta fre-sön så kanske missar ändå.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-05-19 21:43:52 följande:

    Så spännande :D så såg mina test ut igår och nu ikväll fick jag positivt! Hoppas att vi båda blir gravida nu då :D har ni myst nu i dagarna? Vi ska få till det idag och imorgon hoppas jag :)


    Åh, vad spännande! Nu är jag nyfiken på morgondagen! Haha jaa, det vore kul! Ja, i förrgår iaf och 3 dagar innan det typ tror jag. Får väl försöka mysa till det idag och imorgon för sen är sambon borta fre-sön såklart. Så kanske inte prickar in det ändå.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-05-19 20:18:42 följande:

    Fick positivt äl test nu ikväll så mest troligt har jag äl imorgon kväll/natt. Brukar nästan alltid få det på natten :) så nu blir det till att mysa idag och imorgon och hoppas på det bästa :D


    Såg ditt inlägg ni, kul med positivt!! Håller tummarna!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    ugglans skrev 2021-05-19 21:45:56 följande:

    Absolut påväg mot en fin stegring :)


    Jaa, en kan ju alltid hoppas att det blir positivt imorgon!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-19 23:03:41 följande:

    Åh ja vad kul! :D absolut fin stegring och påväg mot positivt!!


    Ja, men alltså förstår du hur överraskad man blir? Här hade jag ställt in mig på hösten och så vips så ser jag att det ökar. Jag tänkte fasiken jag använder upp stickorna jag har bara för att se om det skulle hända något och visst gjorde det det. Nu är jag spänd på att ta ett nytt test imorgon. Hoppas på positivt då sambon ska iväg fre-sön så vore bra om det var positivt. Innan så vi hinner mysa lite.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022