• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (88a)
    lilly439 skrev 2021-05-15 20:56:59 följande:

    Jag testade mig idag. ÄL+8/9.

    Först ett CB testa tidigt som gav någon skugglinje men som ändå såg blåaktig ut. Sen 7 timmar senare testade jag igen med RFSU testa tidigt och jag tror jag såg en JÄTTESVAG linje....

    Jag testar för tidigt...så hoppet lever.....


    Heej! Hur har det gått denna månad? :)
  • lilly439
    Anonym (88a) skrev 2021-05-21 06:54:23 följande:

    Heej! Hur har det gått denna månad? :)


    Hej!

    Gravid..

    Jag är både överlycklig och livrädd nu. Trodde inte jag skulle få denna chock faktiskt, särskilt när det var planerat.
  • Anonym (Försökmednr2)
    lilly439 skrev 2021-05-21 10:03:57 följande:

    Hej!

    Gravid..

    Jag är både överlycklig och livrädd nu. Trodde inte jag skulle få denna chock faktiskt, särskilt när det var planerat.


    Grattis till plusset!! Alla känslor är okej att känna. Oavsett om det är planerat eller inte :)
  • Anonym (88a)
    lilly439 skrev 2021-05-21 10:03:57 följande:

    Hej!

    Gravid..

    Jag är både överlycklig och livrädd nu. Trodde inte jag skulle få denna chock faktiskt, särskilt när det var planerat.


    Men guuud! GRATTIS! När är beräknad bf? :)
  • lilly439
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-21 10:07:36 följande:

    Grattis till plusset!! Alla känslor är okej att känna. Oavsett om det är planerat eller inte :)


    Tack! Jag har gråtit av glädje och av panik. Har velat spola tillbaka tiden ett par gånger också. Är rädd för hur jag kommer klara av det fysiskt...
    Anonym (88a) skrev 2021-05-21 12:04:08 följande:

    Men guuud! GRATTIS! När är beräknad bf? :)


    Tack snälla.

    Beräknad bf är 27/1 :)

    Men har fått kalla fötter....
  • Anonym (Frusna)

    Skiiiit! Vi försöker skaffa barn och har och hade sex senast 15/5. Sambon bortrest denna vecka. Kände nyss en molvärk och testade då ta ett ÄL-test som visade positivt. Finns det möjlighet att jag kan ha blivit gravid trots att det är 6 dagar sedan sex? Sambon kommer hem först om två dagar. Är det då försent på denna ägglossning? Bläää. Så typiskt.

  • Thildiiiiis

    Hej!

    Vi planerar också ett syskon till våran son som är född i feb 2020.

    Har alltid haft regelbunden mens, med plus minus 2 dagar på bim.

    Men nu är den 18 dagar sen.. Aldrig hänt tidigare att mensen inte har kommit. Hade blodspår (endast en gång/dag när jag torkade mig på toan) på bim -1 -2 samt på bim+10.

    Har haft flytningar å mensvärk i magen från och till, så har tänkt hela tiden att nu kommer mensen, men den lyser med sin frånvaro.

    Tagit garvidtester var å varannan dag, både morgon, em å kväll, men alla visar negativit, har tyckt mig se något litet strck någon gång men helt blankt dagen efter.

    Skrev till bvc på bim +3 och de svarade bara att jag skulle vänta tre veckor å sen ta ett nytt gravidtest. Inget mer än så. Såklart har jag inte kunnat hålla mig i tre veckor, som längst 2-3 dagar mellan testerna.

    Någon som har varit med om samma? Tips, råd?

  • ugglans
    Anonym (Frusna) skrev 2021-05-21 13:00:45 följande:

    Skiiiit! Vi försöker skaffa barn och har och hade sex senast 15/5. Sambon bortrest denna vecka. Kände nyss en molvärk och testade då ta ett ÄL-test som visade positivt. Finns det möjlighet att jag kan ha blivit gravid trots att det är 6 dagar sedan sex? Sambon kommer hem först om två dagar. Är det då försent på denna ägglossning? Bläää. Så typiskt.


    Ägget släpper 24-48 h efter positivt test och överlever därefter ca 12-24 h till. Så att ha sex om två dagar kan absolut vara en möjlighet :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    lilly439 skrev 2021-05-21 12:53:51 följande:

    Tack! Jag har gråtit av glädje och av panik. Har velat spola tillbaka tiden ett par gånger också. Är rädd för hur jag kommer klara av det fysiskt...Tack snälla.

    Beräknad bf är 27/1 :)

    Men har fått kalla fötter....


    Låt det gå några dagar, klart det blir en omställning. Varför är du rädd att du inte kommer klara det fysiskt? Är det något du kan få stöd kring?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Frusna) skrev 2021-05-21 13:00:45 följande:

    Skiiiit! Vi försöker skaffa barn och har och hade sex senast 15/5. Sambon bortrest denna vecka. Kände nyss en molvärk och testade då ta ett ÄL-test som visade positivt. Finns det möjlighet att jag kan ha blivit gravid trots att det är 6 dagar sedan sex? Sambon kommer hem först om två dagar. Är det då försent på denna ägglossning? Bläää. Så typiskt.


    Spermier kan leva ca 5 dygn men mys till när han kommer hem för det jag har läst är att det är bra antingen några dagar innan, på äl dagen men även 1-2 dagar efter. Så det är absolut inte helt kört. Oftast när du får ett positivt test tar det 24-48h innan ägget släpper. Och ägget är levnadsdugöigt i 24 timmar, så chansen finns att ni kan pricka in ändå! Håller tummarna!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022