• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-31 07:38:11 följande:

    Ja det är mycket möjligt att det visar då :) Dock är det ju lite beroende på när ägget släppte och när det fäste men jag själv hade absolut testat med ett testa tidigt då :)


    Får se om jag har fler testa tidigt hemma. Annars får jag hålla mig till bim :) Kom på att jag före preventivmedel hade en lutealfas på 10-12 dagar..
  • ugglans
    mape92 skrev 2021-05-31 07:47:36 följande:

    BIM på fredag... igår hade jag lite ömma bröst/stickningar i brösten på fm och på kvällen. Det känns hoppfullt, Jag har också fått lite mjölkiga flytningar men vet inte om jag brukar ha det innan mens eller inte. Jag blir ju tokig på att graviditet och PMS har samma symtom. Ska iaf vänta tills på fredag eller lördag med att testa, om jag kan :P 


    Spännande :)

    Ömmar hela brösten eller endast vårtorna? Just nu är mina vårtor otroligt ömma! Har också mjölkiga flytningar, men om det är något jag skulle ha vanligtvis också vet jag inte. Återstår att se!
  • mape92
    ugglans skrev 2021-05-31 08:05:27 följande:
    Spännande :)

    Ömmar hela brösten eller endast vårtorna? Just nu är mina vårtor otroligt ömma! Har också mjölkiga flytningar, men om det är något jag skulle ha vanligtvis också vet jag inte. Återstår att se!
    Det är hela brösten, det liksom ömmar och sticker i dem. idag har jag inte känt nånting. Det är så sjukt att man nu är så himla uppmärksam på sin kropp men annars när man inte försöker bli gravid så lägger man märke till allt. 

    Ska bli spännande att testa till helgen. När tänker du testa? :)
  • ugglans
    mape92 skrev 2021-05-31 11:29:29 följande:

    Det är hela brösten, det liksom ömmar och sticker i dem. idag har jag inte känt nånting. Det är så sjukt att man nu är så himla uppmärksam på sin kropp men annars när man inte försöker bli gravid så lägger man märke till allt. 

    Ska bli spännande att testa till helgen. När tänker du testa? :)


    Förstår den ömmande känslan! Precis som när man börjar amma - aj, aj, aj! Testar nog på söndag om jag kan hålla mig. Har inga testa tidigt hemma så hoppas söndag (äl+12) räcker med vanliga test :)
  • Hoppas2022

    Tog ett RFSU test för en stund sen och fick en svaaag knapp synbar skugga inom testtiden men den försvann efter testtiden. Nu är man så otroligt förhoppningsfull :D hoppas verkligen att det betyder att det är något så att det inte bara är just en skugga. Har fått totalt blanka test tidigare med RFSUs. Jag tog bild på testet nu när det är blankt och har mixat med bilden för att se om skuggan gick att se med någon upplösning och det är utan tvekan en skugga där. Hoppas innerligt nu att det betyder något och att jag får ett tydligare test imorgon med morgonurin.

  • ugglans
    Hoppas2022 skrev 2021-05-31 13:23:46 följande:

    Tog ett RFSU test för en stund sen och fick en svaaag knapp synbar skugga inom testtiden men den försvann efter testtiden. Nu är man så otroligt förhoppningsfull :D hoppas verkligen att det betyder att det är något så att det inte bara är just en skugga. Har fått totalt blanka test tidigare med RFSUs. Jag tog bild på testet nu när det är blankt och har mixat med bilden för att se om skuggan gick att se med någon upplösning och det är utan tvekan en skugga där. Hoppas innerligt nu att det betyder något och att jag får ett tydligare test imorgon med morgonurin.


    Ååh spännbande! Dela gärna med dig av en bild på testet :) Är det ett testa tidigt? Och vilken dag är du på idag?
  • Hoppas2022
    ugglans skrev 2021-05-31 13:27:55 följande:

    Ååh spännbande! Dela gärna med dig av en bild på testet :) Är det ett testa tidigt? Och vilken dag är du på idag?


    Vanligt RFSU, är på äl+11 och det är inte morgonurin. Jag hoppas sååå mycket nu. Har aldrig fått en skugga på dessa test men däremot på CB för några månader sen så det är blandade känslor nu. Vill inte bli besviken men svårt att inte bli helt till sig av dessa test.
  • Hoppas2022

    Bild 2 är oredigerad och togs efter testtiden gått ut, det är helt blankt men skuggan syns på de redigerade bilderna.

  • mape92
    Hoppas2022 skrev 2021-05-31 14:03:22 följande:

    Bild 2 är oredigerad och togs efter testtiden gått ut, det är helt blankt men skuggan syns på de redigerade bilderna.


    Gud va spännande! Jag ser en skugga på sista bilden. Hoppas vi får se ett positivt test imorgon med morgonurin. Blev nästan lite sugen själv på att testa tidigare nu. Har du några symtom? 
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022