• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Hoppas2022
    mape92 skrev 2021-05-31 14:18:06 följande:

    Gud va spännande! Jag ser en skugga på sista bilden. Hoppas vi får se ett positivt test imorgon med morgonurin. Blev nästan lite sugen själv på att testa tidigare nu. Har du några symtom? 


    Jag har inga alls symtom, har pms, mollande mensvärk och nedstämd så det är som om mensen ska komma men samtidigt så hade jag precis så i min sista graviditet med. Kände mig gravid först i vecka 7 då. Så jag hoppas innerligt! Vilken dag är du på?
  • mape92
    Hoppas2022 skrev 2021-05-31 14:24:46 följande:
    Jag har inga alls symtom, har pms, mollande mensvärk och nedstämd så det är som om mensen ska komma men samtidigt så hade jag precis så i min sista graviditet med. Kände mig gravid först i vecka 7 då. Så jag hoppas innerligt! Vilken dag är du på?
    Spännande! Är så kul att gå in och kika här varje morgon och se om det hänt nått. 

    Jag har BIM på fredag! Sist jag var gravid så testade jag en vecka efter BIM och då liksom visste jag att jag var gravid, Mina bröst såg och kändes tunga haha. 
  • Hoppas2022
    mape92 skrev 2021-05-31 15:20:28 följande:

    Spännande! Är så kul att gå in och kika här varje morgon och se om det hänt nått. 

    Jag har BIM på fredag! Sist jag var gravid så testade jag en vecka efter BIM och då liksom visste jag att jag var gravid, Mina bröst såg och kändes tunga haha. 


    Spännande :) jag har BIM på torsdag! Jag kunde såklart inte hålla mig till imorgon och tog ett nytt test nu efter 3 timmar och testet var nu med en ännu tydligare skugga :D Syns även efter provtiden nu men går inte att fånga på bild så det är fortfarande negativt men hoppas det är ett tecken på ett kommande positivt test :D
  • Hadt
    Hoppas2022 skrev 2021-05-31 16:05:56 följande:

    Vet inte om det syns här på fl? Men syns på min mobil väldigt svagt.


    Jo men det syns!! :D åh så spännande!!
  • Hadt

    Nu tror jag att jag lärt mig något nytt haha!

    Fick en stor slemklump i trosan (ursäkta informationen haha) och efter en del googlande så verkar det finnas en slempropp även som icke gravid? Är detta vanlig information som alla visste om utom jag haha?

    Visste man hade en som gravid!

    Men men, den lossnar tydligen innan ÄL så spermierna kan komma in, så nu hoppas jag att det var en sådan som kom ut och att ägglossning kommer någon gång under de kommande dagarna, vi får väl se, intressant!

  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-31 07:03:12 följande:

    Helt rätt! Inte lätt att bli av med dessa kilona men man har ju mycket bättre förutsättningar om man lyckas! :D

    Bra du tyckte på! Ja men precis, du har ju så brett område så där kommer väl jobb lite då och då, skönt! :) förstår det, klart man vill ha fast! Håller tummarna att dom hör av sig snart med den fasta tjänsten! :)

    CD20 idag och fortsatt blinkande haha.. det som såg så lovande ut! Men nu springer dagarna iväg :( hoppas ägglossningen kommer snart, är så drygt att bara gå och vänta!

    Kommer mensen denna cykeln så kommer jag kontakta läkaren igen, för nu har ju isåfall systemet kommit igång så det behöver jag inte hjälp med men gärna så man kan få ägglossning tidigare. Tiden springer snabbt iväg om man inte ha en chans på ägglossning varje månad :/


    Ja, precis! Jag gick upp ganska mycket så det skadar verkligen inte. Nu kör jag igång med träning och ser över kosten så fr vi se. Det gynnsr ju också när man vill bli med barn :)

    Tack! Hoppas dom hör av sig denna vecka!

    Men åh! Fasiken jag förstår dig! Jag önska att den KLM nu med för dig. Nej, det blir väldigt långa cykler för dig:/ det tycker jag du ska göra!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-31 16:30:24 följande:

    Nu tror jag att jag lärt mig något nytt haha!

    Fick en stor slemklump i trosan (ursäkta informationen haha) och efter en del googlande så verkar det finnas en slempropp även som icke gravid? Är detta vanlig information som alla visste om utom jag haha?

    Visste man hade en som gravid!

    Men men, den lossnar tydligen innan ÄL så spermierna kan komma in, så nu hoppas jag att det var en sådan som kom ut och att ägglossning kommer någon gång under de kommande dagarna, vi får väl se, intressant!


    Hade ingen aning! Nu hoppas vi för fulla muggar! Jag fick ju jätteslemmig flytning samma dag jag hade positivt test! Så är säkert på g:))
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-05-31 16:05:56 följande:

    Vet inte om det syns här på fl? Men syns på min mobil väldigt svagt.


    Jag ser också!! Hoppas hoppas!! :))
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022