• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • lottizm
    mape92 skrev 2021-06-05 20:46:11 följande:

    Grattis till alla plus! 

    uppdatering från mig. Ingen mens än och hade BIM igår. Köpte ett testa tidigt igår på apoteket men har inte testat nått idag. Tänker att ett tidigt test definitivt skulle visa nått nästa gång jag testar. Ska försöka vänta tills mitten av veckan om jag kan hålla mig vill säga :p eller vad säger ni ? 


    Haha vilket tålamod du har! Tror majoriteten på familjeliv hade testat för längesen ;) men kör när du vill och vågar, det verkar ju hoppfullt! Håller tummarna!

    Jag väntar på äl, inget känns som föregående månader och får inget utslag på äl-test.. köpte nya med annat märke denna gången, kan det vara skillnad? Ingen äl-smärta heller. Någon som har lite olika symtom runt äl eller har ni alltid samma?
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-06-05 20:46:11 följande:

    Grattis till alla plus! 

    uppdatering från mig. Ingen mens än och hade BIM igår. Köpte ett testa tidigt igår på apoteket men har inte testat nått idag. Tänker att ett tidigt test definitivt skulle visa nått nästa gång jag testar. Ska försöka vänta tills mitten av veckan om jag kan hålla mig vill säga :p eller vad säger ni ? 


    Men oj, vilket tålamod du har! Jag hade aldrig kunnat hålla mig från att testa. Håller tummarna att du får ett fint plus idag :)
  • Ik96

    Började dricka donaferty i tisdags för att främja min ägglossning och några dagar senare kunde ägglossning bekräftas i torsdags och då myste jag och sambon så det blir några spännande dagar/veckor framåt nu. Från att känna en viss hopplöshet så tändes lite hopp nu :D

  • Gasellen87
    Anonym (88a) skrev 2021-06-05 21:20:05 följande:

    Huuuuur går det för er alla? Så roligt med alla plus här inne! :) <3


    Här väntas det på bim, men har inga förhoppningar på något annat än mens så ser inte ens denna omgång som ett försök. Så väntar väll mer på mens som bör komma om drygt 1 vecka. Sedan SKA vi köra på riktigt!

    Hur går det för dig?
  • Hoppas2022
    Anonym (88a) skrev 2021-06-05 21:20:05 följande:

    Huuuuur går det för er alla? Så roligt med alla plus här inne! :) <3


    Jag har varit nere några dagar efter mensen kom men nu tar jag nya tag! Har läst på ännu mer om infertilitet och hittat något nytt att testa. Känns bra att ha något att testa eftersom det ger lite hopp om att det kan vara något som fungerar för mig. Denna månad är det stor chans att om jag blir gravid så får jag samma bf som med min dotter :) och dessutom så är min man bortrest nu och kommer förhoppningsvis hem lagom till äl, precis samma var det då min dotter blev till för 13 år sedan. Hoppas nu historien upprepar sig :D
  • lottizm
    Hoppas2022 skrev 2021-06-06 10:28:28 följande:

    Jag har varit nere några dagar efter mensen kom men nu tar jag nya tag! Har läst på ännu mer om infertilitet och hittat något nytt att testa. Känns bra att ha något att testa eftersom det ger lite hopp om att det kan vara något som fungerar för mig. Denna månad är det stor chans att om jag blir gravid så får jag samma bf som med min dotter :) och dessutom så är min man bortrest nu och kommer förhoppningsvis hem lagom till äl, precis samma var det då min dotter blev till för 13 år sedan. Hoppas nu historien upprepar sig :D


    Vad ska du testa, om du vill dela med dig?

    Det skulle bli nästan samma för mig om vi lyckas denna månaden, ungefär samma bf som med yngsta sonen som är 11 nu :)
  • Hoppas2022
    lottizm skrev 2021-06-06 12:08:22 följande:

    Vad ska du testa, om du vill dela med dig?

    Det skulle bli nästan samma för mig om vi lyckas denna månaden, ungefär samma bf som med yngsta sonen som är 11 nu :)


    Så kul :) hoppas historien upprepar sig för oss båda då :)

    Jag kommer att ta Ipren på dag 5 efter äl för att sänka halten av prostalgladiner (stavning?). Om man har ett överaktivt immunförsvar så kan man ha för mycket av prostalgladiner som då stöter bort ägget. Tar man en Ipren så minskar det nivån prostalgladiner. Jag har själv tänkt på att problemet med min fertilitet kan vara att ägget inte fäster som det ska. Kan såklart ha fel men tänker att jag har inget att förlora, det är värt att testa! Egentligen ska man ju inte ta Ipren då man försöker bli gravid. Men vet att jag tog flera Ipren mellan äl och BM då jag plussade med min minsting så det kan ju inte vara negativ att testa för min del.
  • Emmissss
    Ik96 skrev 2021-06-06 09:42:44 följande:

    Började dricka donaferty i tisdags för att främja min ägglossning och några dagar senare kunde ägglossning bekräftas i torsdags och då myste jag och sambon så det blir några spännande dagar/veckor framåt nu. Från att känna en viss hopplöshet så tändes lite hopp nu :D


    Vad skönt att ÄL kom tillslut. Håller tummarna för er <3
  • lottizm
    Hoppas2022 skrev 2021-06-06 13:45:59 följande:

    Så kul :) hoppas historien upprepar sig för oss båda då :)

    Jag kommer att ta Ipren på dag 5 efter äl för att sänka halten av prostalgladiner (stavning?). Om man har ett överaktivt immunförsvar så kan man ha för mycket av prostalgladiner som då stöter bort ägget. Tar man en Ipren så minskar det nivån prostalgladiner. Jag har själv tänkt på att problemet med min fertilitet kan vara att ägget inte fäster som det ska. Kan såklart ha fel men tänker att jag har inget att förlora, det är värt att testa! Egentligen ska man ju inte ta Ipren då man försöker bli gravid. Men vet att jag tog flera Ipren mellan äl och BM då jag plussade med min minsting så det kan ju inte vara negativ att testa för min del.


    Vad intressant! Ska man bara ta en? Jag ska också prova! Hoppas hoppas äl är idag eller imorgon, det ser bra ut iallafall.
  • Hoppas2022
    lottizm skrev 2021-06-06 15:29:02 följande:

    Vad intressant! Ska man bara ta en? Jag ska också prova! Hoppas hoppas äl är idag eller imorgon, det ser bra ut iallafall.


    Ja, en tablett på äl+5. Håller tummarna för dig :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022