• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-09-14 14:41:34 följande:

    Haha ja vissa saker ser man inte fram emot! Tur det är värt det!

    Ja jag hade ju det och har förstått att får man barn tätt så hinner ju inte kroppen återhämta sig helt hundra heller såklart så är väl mycket därför att kroppen inte stabiliserat sig ännu men men :)

    Ja det gör ju det tyvärr, och jag var väl lite nonchalant mot min egen kropp och trodde inte det skulle vara några problem att gå hemma mammaledig med sonen tills bebis föds men tji fick jag, annars hade jag sökt tidigare :/

    Åh så härligt!! :D hur mår du änsålänge?


    Jaa, det är det ju absolut!

    Okej, får se hur det blir för mig då :P åh typiskt, men det är ju inte heller så lätt att veta i förväg!!

    Änsålänge mår jag förvånansvärt bra, visst jag har illamående som kommer och går men det är överkomligt. Jag har mått ganska illa under tiden jag ammade och det har liksom hållit i sig så jag är typ lite van vid lite illamående. Men jag vet ju att det blir värre snart haha! Ska till bm på tisdag för inskrivning :D
  • Sanlin90

    Jag känner mig så förvirrad, det va negativt hos bm, det mesta har varit negativt och idag, 1 v efter det synliga testa tidigt så syns det något lite tydligare på ett vanligt... är jag galen?

  • Anonym (88a)
    Sanlin90 skrev 2021-09-17 14:23:48 följande:

    Jag känner mig så förvirrad, det va negativt hos bm, det mesta har varit negativt och idag, 1 v efter det synliga testa tidigt så syns det något lite tydligare på ett vanligt... är jag galen?


    Fy vad jobbigt! Visar digitala också ej gravid??
  • Sanlin90
    Anonym (88a) skrev 2021-09-17 14:33:54 följande:

    Fy vad jobbigt! Visar digitala också ej gravid??


    Jag provade det för 3 dagar sedan och då var det ej gravid men när jag bröt upp det va det 3 streck i.
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Sanlin90 skrev 2021-09-17 14:23:48 följande:

    Jag känner mig så förvirrad, det va negativt hos bm, det mesta har varit negativt och idag, 1 v efter det synliga testa tidigt så syns det något lite tydligare på ett vanligt... är jag galen?


    Jag har läst och hört i poddar där barnmorskor pratat och skrivit, att de test dom har på mvc inte alls är lika känsliga som de vanliga vi köper i affären. Så bara för att det inte visade något där så betyder det inte att du inte är gravid. Därför jag tyckte det va så konstigt att du bara fick ta ett gravtest och att de inte tog blodprov för att faktiskt kolla hcg. 

  • Sanlin90
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-09-17 15:16:09 följande:

    Jag har läst och hört i poddar där barnmorskor pratat och skrivit, att de test dom har på mvc inte alls är lika känsliga som de vanliga vi köper i affären. Så bara för att det inte visade något där så betyder det inte att du inte är gravid. Därför jag tyckte det va så konstigt att du bara fick ta ett gravtest och att de inte tog blodprov för att faktiskt kolla hcg. 


    Ja det va lite konstigt då! Dom verkade inte bry sig nämnvärt om mina problem eller va det nu är iaf :(
  • Anonym (88a)
    Sanlin90 skrev 2021-09-17 15:31:22 följande:

    Ja det va lite konstigt då! Dom verkade inte bry sig nämnvärt om mina problem eller va det nu är iaf :(


    Jag tycker du ska höra av dig igen! Finns det inget privat du kan kontakta för att få hjälp? Man vill ju absolut inte gå och inte veta!!
  • Sanlin90
    Anonym (88a) skrev 2021-09-17 17:37:37 följande:

    Jag tycker du ska höra av dig igen! Finns det inget privat du kan kontakta för att få hjälp? Man vill ju absolut inte gå och inte veta!!


    Jag vet inte, vi har en bra bit till närmsta privata, eller ja lika långt som till kvinnokliniken iofs bara att det är dyrare :(
  • Hoppas2022
    Sanlin90 skrev 2021-09-17 14:23:48 följande:

    Jag känner mig så förvirrad, det va negativt hos bm, det mesta har varit negativt och idag, 1 v efter det synliga testa tidigt så syns det något lite tydligare på ett vanligt... är jag galen?


    Jag tror du måste stå på dig och kräva ett vul och blodprov för hcg. När mensen inte kommer och man får svaga positiva test så kan det i värsta fall vara utomkvedshavandeskap. Det är riktigt dåligt av BM att inte undersöka dig vidare eftersom sådant måste uteslutas. Jag hoppas iaf att du är gravid och låghormonare denna graviditet, så kan det ju med vara.
  • Sanlin90
    Hoppas2022 skrev 2021-09-17 21:45:16 följande:

    Jag tror du måste stå på dig och kräva ett vul och blodprov för hcg. När mensen inte kommer och man får svaga positiva test så kan det i värsta fall vara utomkvedshavandeskap. Det är riktigt dåligt av BM att inte undersöka dig vidare eftersom sådant måste uteslutas. Jag hoppas iaf att du är gravid och låghormonare denna graviditet, så kan det ju med vara.


    Jag tog ett nytt efter att ha hållt mig 6h igår kväll då va det negativt igen, vet inte om man ska skratta eller gråta...

    Ja jag får väll i värsta fall ringa vårdcentralen kanske...
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022