• Varbergstjej

    Letrozol 2021

    Hej!

    Jag ska börja med letrozol under 2021 då jag blivit diagnostiserad med PCO. Jag har väldigt långa cykler men brukar oftast ägglossa av mig själv, dock väldigt glest. Med letrozol ska vi få hjälp med att göra min cykel mer regelbunden.

    Mannen ska på spermaprov på måndag (tydligen testar de honom i samma veva för att bara kolla att allt står rätt till där) och jag väntar på min mens så att jag ska få spola mina äggledare innan vi drar igång med letrozol.

    Jag har dock ett problem. Jag är just nu på CD41 och har testat med ÄL-stickor i över tre veckor, inget utslag och inte heller någon temphöjning. Har sen i lördags haft väldigt små småblödningar (knappt någonting), igår blödde jag lite mer men behövde knappt ha binda och idag har det avstannat helt. Vad är detta? Känns absolut inte som mens. Har inga menssmärtor eller någonting... frustrerande då jag väntar in mensen för att få komma på spolning. Kanske någon där ute kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Letrozol 2021
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-07-22 08:58:34 följande:

    Den blinkande smileyn betyder så mycket varje gång! Se till och "make love" mycket nu i dagarna.

    Jag är helt slut. Vi har kört varje dag sen i lördags. Första månaden vi fått till det så mycket eftersom ägglossningen hamnade på vår semester.

    Hör av mig idag efter jag varit på VUL!


    Hur gick det på vul? Hoppas på goda nyheter!
  • Gulgja
    Sola13 skrev 2021-07-24 07:40:45 följande:

    Hur gick det på vul? Hoppas på goda nyheter!


    Ledsen för att jag inte skrev tidigare haft fullt upp hela helgen.

    Det gick bra på VUL. Gyn sa att jag har ägglossa och slemhinnan var treskikt 8.7 mm. I måndags så var jag på VUL då såg hon en äggblåsa 19.8 mm och slemhinnan var 8.1 mm så slemhinnan hade växt till sig ytterligare på några dagar, hoppas det är positivt. Nu är det den eviga väntan. På måndag har det gått en vecka sen jag tog Ovitrelle sprutan och jag tänker att jag ska testa måndagen därpå alltså om en vecka. Tur att jag ska på semester så slipper jag tänka på det.

    Har haft lite små kramper sedan ÄL +3 men det är nog på grund av sprutan och progestoron vagitorerna jag tar efter ägglossning. Jag är otroligt svullen och gasig (sorry tmi).

    Hur går det för dig? Vilken cykeldag är du på?
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-07-25 16:34:26 följande:

    Ledsen för att jag inte skrev tidigare haft fullt upp hela helgen.

    Det gick bra på VUL. Gyn sa att jag har ägglossa och slemhinnan var treskikt 8.7 mm. I måndags så var jag på VUL då såg hon en äggblåsa 19.8 mm och slemhinnan var 8.1 mm så slemhinnan hade växt till sig ytterligare på några dagar, hoppas det är positivt. Nu är det den eviga väntan. På måndag har det gått en vecka sen jag tog Ovitrelle sprutan och jag tänker att jag ska testa måndagen därpå alltså om en vecka. Tur att jag ska på semester så slipper jag tänka på det.

    Har haft lite små kramper sedan ÄL +3 men det är nog på grund av sprutan och progestoron vagitorerna jag tar efter ägglossning. Jag är otroligt svullen och gasig (sorry tmi).

    Hur går det för dig? Vilken cykeldag är du på?


    Låter jättebra ju! Kul!

    Jag är på cd 16, fick en fast glad gubbe på äl-testet igår morse så vi har sex och hoppas på det bästa nu!

    Vad är det dör progesteron vagitorer du tar? Något du fått utskrivet av din gyn?
  • Gulgja
    Sola13 skrev 2021-07-25 17:20:48 följande:

    Låter jättebra ju! Kul!

    Jag är på cd 16, fick en fast glad gubbe på äl-testet igår morse så vi har sex och hoppas på det bästa nu!

    Vad är det dör progesteron vagitorer du tar? Något du fått utskrivet av din gyn?


    Åh håller tummarna!

    Ja vagitorerna har jag fått från min gyn eftersom jag har haft problem med kort lutealfas. Min mens började 7-8 dagar efter ägglossning och min gyn vill att lutealfasen skulle vara minst 14 dagar, så jag fick det utskrivet.
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-07-25 21:13:51 följande:

    Åh håller tummarna!

    Ja vagitorerna har jag fått från min gyn eftersom jag har haft problem med kort lutealfas. Min mens började 7-8 dagar efter ägglossning och min gyn vill att lutealfasen skulle vara minst 14 dagar, så jag fick det utskrivet.


    Var det MENS mens som började efter 7-8 dagar? Jag har reagerat på att jag ibland fått spottings efter ungefär så lång tid som varat fram till att mensen kommit (då ca 14 dagar efter äl)
  • Hoppaspåbebis

    Hej!

    Här e en till som påbörjat letrozol behandling. Ser dock att denna kanske inte är så aktiv nu men testat att hoppa in här ändå.

    Känner att mig rätt ensam i den här processen mot pluset då jag inte har så många vänner att prata om det här med och som inte genomgår något sånt här.

    Lite kort om vart jag ligger till just nu. Är på cd 17. Var på min anda Vul i fredags. Hade en äggblåsa på ca 15mm men slemhinnan va rätt tunn sa gyn. Min första kur me letrozol. Har väl egentligen inga förhoppningar denna månad på att det kommer bli nåt?

    Hade varit kul att om man hittade fler här som gör samma resa : )

  • Touma

    Hej Allihopa, 
    Jag hoppar in här om det går bra :) ..
    Jag har tar mitt andra kur av letrozol, imorgon måndag sista dagen jag tar 3 tabletter sen på fredag ska jag på UL. Får se om det lyckas inte för att jag tror att det kommer att göras men får bara hålla tummarna.

  • Touma
    Hoppaspåbebis skrev 2021-09-06 16:55:01 följande:

    Hej!

    Här e en till som påbörjat letrozol behandling. Ser dock att denna kanske inte är så aktiv nu men testat att hoppa in här ändå.

    Känner att mig rätt ensam i den här processen mot pluset då jag inte har så många vänner att prata om det här med och som inte genomgår något sånt här.

    Lite kort om vart jag ligger till just nu. Är på cd 17. Var på min anda Vul i fredags. Hade en äggblåsa på ca 15mm men slemhinnan va rätt tunn sa gyn. Min första kur me letrozol. Har väl egentligen inga förhoppningar denna månad på att det kommer bli nåt?

    Hade varit kul att om man hittade fler här som gör samma resa : )


    Hej, 
    vi är på samma bana vi 2, jag tar andra kuren av letrozol 3 tabletter..
    Men ska du på någon UL igen för det kan finnas chans efter ett tag..
  • Hoppaspåbebis
    Touma skrev 2021-09-20 02:36:54 följande:

    Hej, 

    vi är på samma bana vi 2, jag tar andra kuren av letrozol 3 tabletter..

    Men ska du på någon UL igen för det kan finnas chans efter ett tag..


    Nu va det ett jag va inne :)

    Jag e på cd 34 men verkar inte som att ett ägg har släpps så tänkte börja med Provera om några dagar å sen letrozol igen fast dubbeldos.

    Hur har det gått för dig?
  • Touma
    Hoppaspåbebis skrev 2021-09-22 15:36:47 följande:
    Nu va det ett jag va inne :)

    Jag e på cd 34 men verkar inte som att ett ägg har släpps så tänkte börja med Provera om några dagar å sen letrozol igen fast dubbeldos.

    Hur har det gått för dig?
    Hej på dig :) ..
    Men startar  du efter läkarens bestämelser eller bestämmer du själv när du ska börja om?

    Jag ska på UL imorgon fredag, får se om det finns mogna äggblåsor inte för att jag tror att det finns några men håller tummarna.

    Kul att man kan prata om det med någon som går igenom samma fas..
    Hoppas det går bra för dig på andra omgången 
Svar på tråden Letrozol 2021