• Varbergstjej

    Letrozol 2021

    Hej!

    Jag ska börja med letrozol under 2021 då jag blivit diagnostiserad med PCO. Jag har väldigt långa cykler men brukar oftast ägglossa av mig själv, dock väldigt glest. Med letrozol ska vi få hjälp med att göra min cykel mer regelbunden.

    Mannen ska på spermaprov på måndag (tydligen testar de honom i samma veva för att bara kolla att allt står rätt till där) och jag väntar på min mens så att jag ska få spola mina äggledare innan vi drar igång med letrozol.

    Jag har dock ett problem. Jag är just nu på CD41 och har testat med ÄL-stickor i över tre veckor, inget utslag och inte heller någon temphöjning. Har sen i lördags haft väldigt små småblödningar (knappt någonting), igår blödde jag lite mer men behövde knappt ha binda och idag har det avstannat helt. Vad är detta? Känns absolut inte som mens. Har inga menssmärtor eller någonting... frustrerande då jag väntar in mensen för att få komma på spolning. Kanske någon där ute kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Letrozol 2021
  • Hoppaspåbebis
    Sola13 skrev 2021-10-26 08:13:51 följande:

    Tack! Då ligger jag iaf inom referensvärdet, även om jag gärna hade velat ligga högre inom det spannet!

    Idag var tempen betydligt högre igen, men inte lika hög som i fredags. Känner inga symtom och jag spottings. Mensen kommer idag eller imorgon :(


    Ah men va bra :)

    Hellre att mensen kommer så man kan köra på nästa kur än å behöva vänta.
  • Hoppaspåbebis
    Mina pojkar 2 skrev 2021-10-25 23:37:38 följande:

    Eller hur.. och jag förstår inte varför det inte finns. Har alltid haft det förut och massor. Sista året har jag knappt haft något hade det två gånger och bägge gångerna blev jag gravid, men tyvärr slutade i missfall. Har aldrig fått ett vettigt svar om varför det blir så. I samband med sista missfallet hade jag höga värden på tsh, är behandlad med levaxin pga fel på köldkörteln. Har bra värden nu, men tror ändå inte min kropp orkar ägglossa. Om du inte kollat värden på köldkörteln så gör det. Är tydligen ganska vanligt. Ja jag uppdaterar sen hur det går :) hur länge har ni försökt?


    Nu hade ja sällan fertiltsekret ändå då ja knappt ägglossa.

    Så inte haft så mkt mer än glidigt va ja har kartlagt iaf.

    Vi började försöka i sept efter p-piller stopp juni/juli men i sig hade ja på för konisering.

    Sen i nov hörde ja av mig till gyn å sen till våren skulle vi då påbörja fertilitetsbehandling men först nu i aug som ja fick börja me letrozol

    Hur länge har ni försökt?
  • Hoppaspåbebis

    [quote=81455160][quote-nick]Hoppaspåbebis skrev 2021-10-26 08:55:12 följande:[/quote-nick]Nu hade ja sällan fertiltsekret ändå då ja knappt ägglossa.

    Så inte haft så mkt mer än glidigt va ja har kartlagt iaf.

    Vi började försöka i sept efter p-piller stopp juni/juli men i sig hade ja på för konisering.

    Sen i nov hörde ja av mig till gyn å sen till våren skulle vi då påbörja fertilitetsbehandling men först nu i aug som ja fick börja me letrozol

    Hur länge har ni försökt?[/quot

    Glömde skriva juli förra året

    Å först aug i år js börja me letrozol:)

  • Mizzi26
    Hoppaspåbebis skrev 2021-10-25 19:30:28 följande:

    Ja det med blödningarna låter inget vidare så det e nog bäst att ta tag i det först


    Förstår inte vad som är fel, hon säger bara att det är helt normalt o det går över när det går över ? blir galen snart :P
  • Mina pojkar 2
    Mizzi26 skrev 2021-10-26 10:37:05 följande:

    Förstår inte vad som är fel, hon säger bara att det är helt normalt o det går över när det går över ? blir galen snart :P


    En sak som jag kom att tänka på? Har du tagit covid vaccinet? Verkar vara en vanlig biverkning som menstruation rubbing, såg att det var över 4000 anmälda biverkningar på Läkemedelsverket. Har två kompisar som har blödigt i flera månader efter dom tagit vaccinet.
  • Mizzi26
    Mina pojkar 2 skrev 2021-10-26 19:24:33 följande:

    En sak som jag kom att tänka på? Har du tagit covid vaccinet? Verkar vara en vanlig biverkning som menstruation rubbing, såg att det var över 4000 anmälda biverkningar på Läkemedelsverket. Har två kompisar som har blödigt i flera månader efter dom tagit vaccinet.


    Ja det har jag gjort, dock tog jag sista dosen den 5e september så det är ju ett tag sedan. Kan ju vara en anledning men känns mer som att det är kopplat till spolningen för det var då allt började. Det var verkligen inte några som anmält det.. galet
  • Sola13

    Är på äl + 13 och mensen ska komma ikväll eller imorgon. Har lite ont i magen och spottings. Vi har försökt sedan februari då jag fick veta att jag har pcos. Vi har stöttat varandra och haft gott mod nästan hela tiden, men ikväll känns det tufft.. jag VILL INTE få den där mensen en gång till nu, jag vill ju bara att vi ska få skapa vår familj som vi drömmer om! Fan vad ont det gör ibland. Och VILKA KÄMPAR vi är allihop som krigar på!!

  • Hoppaspåbebis
    Sola13 skrev 2021-10-27 20:46:46 följande:

    Är på äl + 13 och mensen ska komma ikväll eller imorgon. Har lite ont i magen och spottings. Vi har försökt sedan februari då jag fick veta att jag har pcos. Vi har stöttat varandra och haft gott mod nästan hela tiden, men ikväll känns det tufft.. jag VILL INTE få den där mensen en gång till nu, jag vill ju bara att vi ska få skapa vår familj som vi drömmer om! Fan vad ont det gör ibland. Och VILKA KÄMPAR vi är allihop som krigar på!!


    Jag är på äl+ 17? hörde av mig till gyn men dem vill att ja ska avvakta med ett gravtest till nästa vecka :( hade hoppas få en tid tid gyn men men?

    Ja förstår dig! Ja blev så jäkla ledsen då det visade negativt denna gång då man fått hjälp me ägglossning å allt!

    Ja vi e KRIGARE allihopa!! Å nån vacker dag ska så ska vi lyckas med ett plus!!
  • Sola13
    Hoppaspåbebis skrev 2021-10-27 20:54:04 följande:

    Jag är på äl+ 17? hörde av mig till gyn men dem vill att ja ska avvakta med ett gravtest till nästa vecka :( hade hoppas få en tid tid gyn men men?

    Ja förstår dig! Ja blev så jäkla ledsen då det visade negativt denna gång då man fått hjälp me ägglossning å allt!

    Ja vi e KRIGARE allihopa!! Å nån vacker dag ska så ska vi lyckas med ett plus!!


    Hur många dagar efter äl brukar din mens komma? Håller verkligen tummarna!! Kommer du fortsätta ta test hemma ändå?
  • Hoppaspåbebis
    Sola13 skrev 2021-10-27 22:39:13 följande:

    Hur många dagar efter äl brukar din mens komma? Håller verkligen tummarna!! Kommer du fortsätta ta test hemma ändå?


    Med första dosen letrozol så fick ja en blödning cd 38.

    Hade dock ingen ägglossning den månaden. Så blödningen fick jag ändå så kuren funkade ju ändå.

    Men frågan e ju hur det funkar nu när ja tillsätter extra progesteron då kommer ja väl inte få blödning så länge ja tar Cyclogest
Svar på tråden Letrozol 2021