• Anonym (Överanalyserar allt)

    ’Är vi tillsammans?’

    Jag har dejtat den här killen i 3 månader och tycker verkligen om honom, men jag håller på att bli galen av att försöka analysera allt han säger och gör för att ta reda på ?var vi står?. Jag är rätt säker på att han gillar mig också eftersom han spenderar i princip alla hans lediga dagar med mig. Han lär inte heller bara vara ute efter sex eftersom vi inte har det varje gång vi ses, trots att vi nästan alltid sover över hos varandra.

    Är det för tidigt för att fråga exempelvis hur han ser på oss? Anser han att vi redan är tillsammans? Om inte, är det något han är öppen för nu eller i framtiden? Etc etc. Ni förstår vad jag menar. Men hur lyfter jag detta på bästa sätt? Några tips??

  • Svar på tråden ’Är vi tillsammans?’
  • Anonym (M)

    Tänker det iaf är viktigt ni vid detta laget kommer fram till huruvida ni är exklusiva eller inte, annars kan det bli väldigt fel om det visar sig att han tex ligger med någon annan också. 

  • Anonym (Överanalyserar allt)
    Anonym (M) skrev 2021-02-26 20:15:47 följande:

    Tänker det iaf är viktigt ni vid detta laget kommer fram till huruvida ni är exklusiva eller inte, annars kan det bli väldigt fel om det visar sig att han tex ligger med någon annan också. 


    Jo, det ligger väl något i det. Även om jag har svårt att tro att han skulle hinna det med tanke på hur hans schema det ut, men man ska ju inte vara naiv. Har ni några tips på hur jag kan fråga om det då, så det blir lite naturligt och inte så konstigt liksom?
  • Moder1

    Du får väl säga att du vill att ni är exklusiva med varandra och att du vill veta hur han ser på er relation.

  • Godisbuske

    Fråga bara vart han ser att ni är på väg, att ni nu dejtat 3 månader och hur han ser på er tillsammans framåt.

    En regel som de flesta killar har, eller jag hoppas att alla har det. 

    Det är att man väntar tills/på att tjejen tar upp frågan, det brukar hon göra när känslorna är tillräckligt starka och hon kan se sig tillsammans framåt . Att han verkar vara rätt och en bra kille. Och hon vill ha honom för sig själv.

    Man väntar på tjejen och bara träffas, umgås och har skoj tills hon tar upp det. För att inte vara eller bli för på, needy och spy ut sin kärlek över henne, som många killar gör för tidigt Vilket brukar skrämma bort de flesta tjejer som är något ha och vet sitt värde.

    Många tjejer ser det som en svaghet och att han troligtvis inte har andra möjliga.
    Om man inte har det som kille, så fake it til you make it.

  • Anonym (L)

    Ni har dejtat ganska länge nu så det är fullt naturligt att ha the talk nu. Säg bara som det är, att du vill veta var ni står och vad han tycker. Fråga om han vill att ni ska bli tillsammans nu. Om han inte vill det så får ni ta det därifrån men som någon annan nämnde så är det nog viktigt att ni diskuterar huruvida man ska vara exklusiva eller ej så man inte blir sårad eller besviken, tänker jag. Det finns många som ligger med andra även fast de redan dejtar någon, om det inte är uttalat att man ska vara exklusiva, för de anser inte att de då gör något fel.

    Det gäller bara att vara tydlig med vad man vill och kommunicera med varandra, för att undvika missförstånd. Om du vill att ni ska vara exklusiva så är det viktigt att du pratar med honom om det och säger att du vill att ni ska vara exklusiva.

  • Hotelliggaren
    Godisbuske skrev 2021-02-26 20:51:10 följande:

    Fråga bara vart han ser att ni är på väg, att ni nu dejtat 3 månader och hur han ser på er tillsammans framåt.

    En regel som de flesta killar har, eller jag hoppas att alla har det. 

    Det är att man väntar tills/på att tjejen tar upp frågan, det brukar hon göra när känslorna är tillräckligt starka och hon kan se sig tillsammans framåt . Att han verkar vara rätt och en bra kille. Och hon vill ha honom för sig själv.

    Man väntar på tjejen och bara träffas, umgås och har skoj tills hon tar upp det. För att inte vara eller bli för på, needy och spy ut sin kärlek över henne, som många killar gör för tidigt Vilket brukar skrämma bort de flesta tjejer som är något ha och vet sitt värde.

    Många tjejer ser det som en svaghet och att han troligtvis inte har andra möjliga.
    Om man inte har det som kille, så fake it til you make it.


    Precis så är det! Godisbuska har koll på läget!
    Troligen blir killen skitglad att du äntligen frågar!
  • Anonym (Överanalyserar allt)

    Jag hoppas det är som ni alla säger! Han sa ju en sak som satte i gång hjärnverksamheten och mer specifikt mitt överanalyserande igår. Han träffade min familjs husdjur som jag vaktar just nu och när han satt och klappade på henne så sa jag typ ?man undrar ju vad de tänker ibland? och han svarade ?tror hon tänker att han är min kille nu?. Jag blev så paff så jag bara typ skrattade lite nervöst och sedan dess har jag försökt processa vad det där betyder, om det nu betyder nåt...

    Men det är väl dags att jag tar modet till mig och frågar, precis som ni säger. Ska försöka nästa gång vi ses. Det svåraste enligt mig är att bedöma när det är ett ?bra? eller ?rätt? tillfälle bara haha. Men det kanske inte finns något, så det kanske bara är att go-for-it så att säga?

  • Anonym (Nej)

    Nej ni är inte tillsammans, tillsammans är man efter att man pratat om det

Svar på tråden ’Är vi tillsammans?’